Do úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011, kterým je BONVER Valašská rally 2011 (25. - 26. března), se přihlásilo celkem 70 posádek ze tří států – České republiky, Polska a Slovenska. Největším diváckým lákadlem v okolí Valašského Meziříčí bude start továrního jezdce Škody Motorsport a úřadujícího vicemistra seriálu Intercontinental Rally Challenge Jana Kopeckého na voze Škoda Fabia S2000.
K hlavním favoritům vedle Kopeckého patří úřadující český šampion a loňský vítěz valašky Pavel Valoušek (Peugeot 207 S2000), Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a pětinásobný český mistr Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX). S nejnižšími startovními čísly se objeví ve startovním poli úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000) a třetí v loňském hodnocení mistrovství Evropy Michal Solowow z Polska (Ford Fiesta S2000). Vozů kategorie Super 2000 najdeme na seznamu přihlášených posádek celkem šest.Nejpočetněji je obsazena třída 3 (skupina N nad 2000 cm3), kde figuruje celkem 24 vozů, zatímco v nejslabší třídě 10 (skupina N do 1400 cm3, R1A) najdeme dva vozy. Na letošní valašce bude startovat celkem pět smíšených posádek, když zástupkyně něžného pohlaví se objeví pouze na místě spolujezdce. Celkem přihlášeno: 70 posádePočet států: 3 (Česká republika – 64, Polsko – 5, Slovensko – 1) Prioritní jezdci: FIA B: 3 (Antonín Tlusťák – CZ, Václav Pech jr. – CZ, Michal Solowow – PL) ASN: 9 (Jan Kopecký, Pavel Valoušek, Roman Kresta, Josef Peták, Václav Arazim, Vojtěch Štajf, Roman Odložilík, Daniel Běhálek, Jaromír Tarabus – CZ) Rozdělení podle objemových tříd a skupin: Třida 1 (skupina S2000-Rally, 1,6 turbo): 0Třída 2 (skupina S2000-Rally, 2.0 atmosférický R4): 7Třída 3 (skupina N nad 2000 cm3 - nynější N4): 24Třída 4 (skupina RGT): 0Třída 5 (skupina A nad 1600 cm3 do 2000 cm3, Super 1600, R2C, R3C, R3T, R3D): 13Třída 6 (skupina A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 10Třída 7 (skupina A do 1400 cm3, Kit-car do 1400 cm3): 3Třída 8 (skupina N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 3Třída 9 (skupina N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B): 8Třída 10 (skupina N do 1400 cm3, R1A): 2 Počet vozů Super 2000: 6 Škoda Fabia S2000 – 4, Peugeot 207 S2000 – 1, Ford Fiesta S2000 – 1Počet značek: 12 Mitsubishi – 20, Citroën – 12, Škoda – 11, Honda – 7, Renault – 6, Subaru – 4, Ford – 3, Suzuki – 2, Peugeot – 1, Alfa Romeo – 1, Opel – 1, Volkswagen - 1 Junioři: 4Martin Bujáček, Jakub Koudela, Michal Srb, Ondřej KoubekSmíšené posádky: 5 Josef Peták – Alena Benešová, Vojtěch Štajf – Petra Řiháková, Jiří Trojan – Eva Trojanová, David Štefan – Iva Víchová, Martin Rada – Klára Šillerová
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?