Do úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011, kterým je BONVER Valašská rally 2011 (25. - 26. března), se přihlásilo celkem 70 posádek ze tří států – České republiky, Polska a Slovenska. Největším diváckým lákadlem v okolí Valašského Meziříčí bude start továrního jezdce Škody Motorsport a úřadujícího vicemistra seriálu Intercontinental Rally Challenge Jana Kopeckého na voze Škoda Fabia S2000.
K hlavním favoritům vedle Kopeckého patří úřadující český šampion a loňský vítěz valašky Pavel Valoušek (Peugeot 207 S2000), Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a pětinásobný český mistr Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX). S nejnižšími startovními čísly se objeví ve startovním poli úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000) a třetí v loňském hodnocení mistrovství Evropy Michal Solowow z Polska (Ford Fiesta S2000). Vozů kategorie Super 2000 najdeme na seznamu přihlášených posádek celkem šest.Nejpočetněji je obsazena třída 3 (skupina N nad 2000 cm3), kde figuruje celkem 24 vozů, zatímco v nejslabší třídě 10 (skupina N do 1400 cm3, R1A) najdeme dva vozy. Na letošní valašce bude startovat celkem pět smíšených posádek, když zástupkyně něžného pohlaví se objeví pouze na místě spolujezdce. Celkem přihlášeno: 70 posádePočet států: 3 (Česká republika – 64, Polsko – 5, Slovensko – 1) Prioritní jezdci: FIA B: 3 (Antonín Tlusťák – CZ, Václav Pech jr. – CZ, Michal Solowow – PL) ASN: 9 (Jan Kopecký, Pavel Valoušek, Roman Kresta, Josef Peták, Václav Arazim, Vojtěch Štajf, Roman Odložilík, Daniel Běhálek, Jaromír Tarabus – CZ) Rozdělení podle objemových tříd a skupin: Třida 1 (skupina S2000-Rally, 1,6 turbo): 0Třída 2 (skupina S2000-Rally, 2.0 atmosférický R4): 7Třída 3 (skupina N nad 2000 cm3 - nynější N4): 24Třída 4 (skupina RGT): 0Třída 5 (skupina A nad 1600 cm3 do 2000 cm3, Super 1600, R2C, R3C, R3T, R3D): 13Třída 6 (skupina A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 10Třída 7 (skupina A do 1400 cm3, Kit-car do 1400 cm3): 3Třída 8 (skupina N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 3Třída 9 (skupina N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B): 8Třída 10 (skupina N do 1400 cm3, R1A): 2 Počet vozů Super 2000: 6 Škoda Fabia S2000 – 4, Peugeot 207 S2000 – 1, Ford Fiesta S2000 – 1Počet značek: 12 Mitsubishi – 20, Citroën – 12, Škoda – 11, Honda – 7, Renault – 6, Subaru – 4, Ford – 3, Suzuki – 2, Peugeot – 1, Alfa Romeo – 1, Opel – 1, Volkswagen - 1 Junioři: 4Martin Bujáček, Jakub Koudela, Michal Srb, Ondřej KoubekSmíšené posádky: 5 Josef Peták – Alena Benešová, Vojtěch Štajf – Petra Řiháková, Jiří Trojan – Eva Trojanová, David Štefan – Iva Víchová, Martin Rada – Klára Šillerová
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?