Novinkou pro pořadatele letošního sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 je povinné uspořádání testovací rychlostní zkoušky neboli shakedownu pod podmínkou, že se přihlásí v době uzávěrky přihlášek alespoň deset posádek. Při jubilejním 30. ročníku BONVER Valašská rally 2011 se shakedown pojede v blízkosti centra soutěže u města Valašské Meziříčí.
Pokud by se přihlásilo méně než deset zájemců, s přáním vyzkoušet si ostrý vůz na uzavřené a zabezpečené trati bezprostředně před startem soutěže, pořadatelé by shakedown odvolali. To se při jubilejní valašce nestane, a tak diváci uvidí testovací rychlostní zkoušku v pátek 25. března v době od 12.30 do 15 hodin.
Pořadatelé se dohodli i přes počáteční komplikace s občany bydlícími poblíž komunikace v místní části Krhová, konkrétně v lokalitách Hrádky a Jehličná na podmínkách, za nichž budou moci být provedeny testovací jízdy soutěžních vozidel. „Na základě této dohody a za předpokladu dodržení všech bezpečnostních podmínek město Valašské Meziříčí pořadatelům Valašské rally umožní využití místní komunikace k tomuto účelu,“ řekl starosta města Jiří Částečka. Testovací jízdy budou na téměř dvoukilometrovém úseku komunikace, která vede mimo zastavěné území. Organizátoři však musí dodržet jak obecné bezpečnostní podmínky, tak podmínky, na nichž se dohodli s obyvateli lokalit. Jedná se především o ochranu majetku a zdraví a rovněž zabezpečení dostupnosti rodinných domů. „Po dobu konání testovacích jízd bude přítomna pořadatelská služba, která bude na bezpečnost kolem trasy dohlížet společně s Policií České republiky,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel BONVER Valašské Rally 2011.Všechny soutěžní vozy na shakedownu musí projít technickou přejímkou. Trať bude po bezpečnostní stránce zajištěna v plném rozsahu jako na klasické rychlostní zkoušce.Důležitá informace je, že se nebude na testovací erzetě vybírat vstupné od diváků. „Vzhledem k tomu, že nelze předvídat v jaké frekvenci se objeví soutěžní vozy na trati, upustili jsme od výběru vstupného na tomto úseku. Určitě se objeví v dvouapůlhodinovém časovém rozpětí hluchá místa, kdy nepojede na trati soutěžní vůz například dvacet minut,“ vysvětlil ředitel Hošák.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.