Ve druhé etapě Mexické rally se Martin Prokop se posunul na 2.příčku SWRC, závěr bude ještě velmi dramatický
Sobotní část Mexické rally měla napovědět, kdo si bude v neděli dělat největší šance na vítězství v prvním závodě SWRC v ročníku 2011. Česká posádka Martin Prokop-Jan Tománek vstupovala po pátku do závodu z průběžného třetího místa za vedoucím All-Attiyahem a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který byl bezesporu největším překvapením úvodu soutěže. Na českou posádku vyvíjel vytrvalý tlak překvapivě až čtvrtý Juho Hanninen s továrním speciálem Škoda.
„Nechtěli jsme boj o čelo zdaleka zabalit. A čtvrtý Hanninen by nás ani moc relaxovat nenechal,“ komentuje vstup do další části rally jihlavský jezdec.
První část tajenky rozluštil velmi záhy Ott Tanak. Talentovaný mladík neudržel nasazené tempo a poslal svou Fiestu S2000 mimo trať do mexické krajiny. Prokop s Tománkem šli na druhou pozici.
Ford Fiesta S2000 české dvojice fungoval po změnách v nastavení podstatně lépe než v předchozí etapě. Pár horkých chvilek šlo sice na konto o něco větší nedotáčivosti, přesto se však o nejrychlejší časy v přetěžkých RZ podělil právě Martin Prokop s dotahujícím Juho Hanninem, který jich zaznamenal dokonce 5. Katarský lídr pořadí si dílčí úspěchy připsal až ve dvou večerních diváckých RZ.
Záměr znervóznit vítěze letošního Dakaru se podařil, ztráta na první místo se zredukovala na 38,6 sekundy. Ze třetího místa se však na půlminutový dostřel přiblížil Juho Hanninen, který se již vyvaroval chyb a využívá beze zbytku továrního možností nejnovější specifikace tovární Fabie.
Závěrečná etapa má na programu sice pouze 3 rychlostní testy, ale jedny z nejnáročnějších v celé soutěži. Optimální nastavení vozu tým kvůli omezenému testovacímu programu hledal až v průběhu vlastní soutěže, přesto však technika funguje bezchybně.“Jen zjevně ztrácíme v pasážích, kde se dosahuje maximálních rychlostí. V technických částech musíme o to více bojovat!“
„Postup na druhou pozici nám pochopitelně udělal radost, ale i přesto stále pošilháváme výš. Nasser je sice velezkušený a na podobných površích nesmírně rychlý pilot, přesto pojedeme dál naplno a zkusíme jej i přes jeho relativně komfortní náskok dále drobátko znervózňovat. Kdoví, rally je nevyzpytatelná a každá vteřinka se nám může hodit. A Juho Hanninen nás určitě ani zítra nenechá vydechnout. Bude to boj do posledního metru poslední RZ. Těšíme se na něj. Děkujeme za všechny vzkazy na Facebooku Martin Prokop a Jan Tománek,“ vzkazují před rozhodujícími boji Martin Prokop s Janem Tománkem
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.