Martin Prokop po druhé etapě

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: CFNT Média
Tomáš Urban 6. března 2011 22:24
Sdílej:

Ve druhé etapě Mexické rally se Martin Prokop se posunul na 2.příčku SWRC, závěr bude ještě velmi dramatický

Sobotní část Mexické rally měla napovědět, kdo si bude v neděli dělat největší šance na vítězství v prvním závodě SWRC v ročníku 2011. Česká posádka Martin Prokop-Jan Tománek vstupovala po pátku do závodu z průběžného třetího místa za vedoucím All-Attiyahem a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který byl bezesporu největším překvapením úvodu soutěže. Na českou posádku vyvíjel vytrvalý tlak překvapivě až čtvrtý Juho Hanninen s továrním speciálem Škoda.

„Nechtěli jsme boj o čelo zdaleka zabalit. A čtvrtý Hanninen by nás ani moc relaxovat nenechal,“ komentuje vstup do další části rally jihlavský jezdec.

První část tajenky rozluštil velmi záhy Ott Tanak. Talentovaný mladík neudržel nasazené tempo a poslal svou Fiestu S2000 mimo trať do mexické krajiny. Prokop s Tománkem šli na druhou pozici.

Ford Fiesta S2000 české dvojice fungoval po změnách v nastavení podstatně lépe než v předchozí etapě. Pár horkých chvilek šlo sice na konto o něco větší nedotáčivosti, přesto se však o nejrychlejší časy v přetěžkých RZ podělil právě Martin Prokop s dotahujícím Juho Hanninem, který jich zaznamenal dokonce 5. Katarský lídr pořadí si dílčí úspěchy připsal až ve dvou večerních diváckých RZ.

Záměr znervóznit vítěze  letošního Dakaru se podařil, ztráta na první místo se zredukovala na 38,6 sekundy. Ze třetího místa se však na půlminutový dostřel přiblížil Juho Hanninen, který se již vyvaroval chyb a využívá beze zbytku továrního možností nejnovější specifikace tovární Fabie.

Závěrečná etapa má na programu sice pouze 3 rychlostní testy, ale jedny z nejnáročnějších v celé soutěži. Optimální nastavení vozu tým kvůli omezenému testovacímu programu hledal až v průběhu vlastní soutěže, přesto však technika funguje bezchybně.“Jen zjevně ztrácíme v pasážích, kde se dosahuje maximálních rychlostí. V technických částech musíme o to více bojovat!“

„Postup na druhou pozici nám pochopitelně udělal radost, ale i přesto stále pošilháváme výš. Nasser je sice velezkušený a na podobných površích nesmírně rychlý pilot, přesto pojedeme dál naplno a zkusíme jej i přes jeho relativně komfortní náskok dále drobátko znervózňovat. Kdoví, rally je nevyzpytatelná a každá vteřinka se nám  může hodit. A Juho Hanninen nás určitě ani zítra nenechá vydechnout. Bude to boj do posledního metru poslední RZ. Těšíme se na něj. Děkujeme za všechny vzkazy na Facebooku Martin Prokop a Jan Tománek,“ vzkazují před rozhodujícími boji Martin Prokop s Janem Tománkem

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.