Ve druhé etapě Mexické rally se Martin Prokop se posunul na 2.příčku SWRC, závěr bude ještě velmi dramatický
Sobotní část Mexické rally měla napovědět, kdo si bude v neděli dělat největší šance na vítězství v prvním závodě SWRC v ročníku 2011. Česká posádka Martin Prokop-Jan Tománek vstupovala po pátku do závodu z průběžného třetího místa za vedoucím All-Attiyahem a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který byl bezesporu největším překvapením úvodu soutěže. Na českou posádku vyvíjel vytrvalý tlak překvapivě až čtvrtý Juho Hanninen s továrním speciálem Škoda.
„Nechtěli jsme boj o čelo zdaleka zabalit. A čtvrtý Hanninen by nás ani moc relaxovat nenechal,“ komentuje vstup do další části rally jihlavský jezdec.
První část tajenky rozluštil velmi záhy Ott Tanak. Talentovaný mladík neudržel nasazené tempo a poslal svou Fiestu S2000 mimo trať do mexické krajiny. Prokop s Tománkem šli na druhou pozici.
Ford Fiesta S2000 české dvojice fungoval po změnách v nastavení podstatně lépe než v předchozí etapě. Pár horkých chvilek šlo sice na konto o něco větší nedotáčivosti, přesto se však o nejrychlejší časy v přetěžkých RZ podělil právě Martin Prokop s dotahujícím Juho Hanninem, který jich zaznamenal dokonce 5. Katarský lídr pořadí si dílčí úspěchy připsal až ve dvou večerních diváckých RZ.
Záměr znervóznit vítěze letošního Dakaru se podařil, ztráta na první místo se zredukovala na 38,6 sekundy. Ze třetího místa se však na půlminutový dostřel přiblížil Juho Hanninen, který se již vyvaroval chyb a využívá beze zbytku továrního možností nejnovější specifikace tovární Fabie.
Závěrečná etapa má na programu sice pouze 3 rychlostní testy, ale jedny z nejnáročnějších v celé soutěži. Optimální nastavení vozu tým kvůli omezenému testovacímu programu hledal až v průběhu vlastní soutěže, přesto však technika funguje bezchybně.“Jen zjevně ztrácíme v pasážích, kde se dosahuje maximálních rychlostí. V technických částech musíme o to více bojovat!“
„Postup na druhou pozici nám pochopitelně udělal radost, ale i přesto stále pošilháváme výš. Nasser je sice velezkušený a na podobných površích nesmírně rychlý pilot, přesto pojedeme dál naplno a zkusíme jej i přes jeho relativně komfortní náskok dále drobátko znervózňovat. Kdoví, rally je nevyzpytatelná a každá vteřinka se nám může hodit. A Juho Hanninen nás určitě ani zítra nenechá vydechnout. Bude to boj do posledního metru poslední RZ. Těšíme se na něj. Děkujeme za všechny vzkazy na Facebooku Martin Prokop a Jan Tománek,“ vzkazují před rozhodujícími boji Martin Prokop s Janem Tománkem
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?