Komentář Martina Prokopa po první etapě.
„Jdeme do toho, zbytečně netaktizujeme, mám i dobrý pocit, ale stopky to nějak ne a ne pochopit – časy tam prostě nejsou,“ neskrývá Martin Prokop rozčarování z výsledku první etapy Rally Guanajauto Mexico 2011, kterou dokončil po 144 kilometrech ostrých bojů na 3. místě klasifikace SWRC.
„Rozhodli jsme se před dalšími boji k výměně převodovky. Ta nová nám umožní větší maximální rychlost v rychlých pasážích tratě. Budu muset charakteru mexického povrchu přizpůsobit i svůj styl. Snad se dobře vyspíme a zítra se ještě pokusíme zaútočit. Na druhé místo ztrácíme necelých 26 vteřin a rally je ještě dlouhá…,“ nevzdává boj český jezdec.
Klasifikaci SWRC po pátku vévodí letošní vítěz Dakaru Nasser Al-Attiyah, druhý je talentovaný estonský mladík Ott Tanak. Favorizovaný Juho Hanninen, startující s podporou Škody a nápojového gigantu Red Bull je prozatím čtvrtý.
Zdravotní stav Jana Tománka, který po akutním onemocnění těsně před startem zdaleka nebyl ideální, se podařilo stabilizovat. „Snažím se odvést v rámci možností maximální výkon. Padnout vysílením můžu až za cílovou rampou…,“ komentuje těžký závod špičkový spolujezdec. „Rozpis nám sedí. Ověřili jsme si to nedobrovolně při krátkých rychlostních zkouškách, které se jely potmě. Kvůli výměně převodovky nám totiž mechanici už nestihli namontovat přídavnou světelnou rampu a my museli na trať vyrazit pouze se základními světly. A šlo to!“
První sobotní RZ odstartuje v 15,54 českého času.
Předsezóni klíp posádky Prokop - Tománek
exkluzívní zprávy ze zákulisí hledejte na facebooku/ Martin Prokop a Jan Tománek
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?