Komentář Martina Prokopa po první etapě.
„Jdeme do toho, zbytečně netaktizujeme, mám i dobrý pocit, ale stopky to nějak ne a ne pochopit – časy tam prostě nejsou,“ neskrývá Martin Prokop rozčarování z výsledku první etapy Rally Guanajauto Mexico 2011, kterou dokončil po 144 kilometrech ostrých bojů na 3. místě klasifikace SWRC.
„Rozhodli jsme se před dalšími boji k výměně převodovky. Ta nová nám umožní větší maximální rychlost v rychlých pasážích tratě. Budu muset charakteru mexického povrchu přizpůsobit i svůj styl. Snad se dobře vyspíme a zítra se ještě pokusíme zaútočit. Na druhé místo ztrácíme necelých 26 vteřin a rally je ještě dlouhá…,“ nevzdává boj český jezdec.
Klasifikaci SWRC po pátku vévodí letošní vítěz Dakaru Nasser Al-Attiyah, druhý je talentovaný estonský mladík Ott Tanak. Favorizovaný Juho Hanninen, startující s podporou Škody a nápojového gigantu Red Bull je prozatím čtvrtý.
Zdravotní stav Jana Tománka, který po akutním onemocnění těsně před startem zdaleka nebyl ideální, se podařilo stabilizovat. „Snažím se odvést v rámci možností maximální výkon. Padnout vysílením můžu až za cílovou rampou…,“ komentuje těžký závod špičkový spolujezdec. „Rozpis nám sedí. Ověřili jsme si to nedobrovolně při krátkých rychlostních zkouškách, které se jely potmě. Kvůli výměně převodovky nám totiž mechanici už nestihli namontovat přídavnou světelnou rampu a my museli na trať vyrazit pouze se základními světly. A šlo to!“
První sobotní RZ odstartuje v 15,54 českého času.
Předsezóni klíp posádky Prokop - Tománek
exkluzívní zprávy ze zákulisí hledejte na facebooku/ Martin Prokop a Jan Tománek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.