Rallye Český Krumlov – založeno 1971

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Luboš Šalát 1. března 2011 18:59
Sdílej:

Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.

Po výborném loňském hodnocení soutěžními posádkami i švédským pozorovatelem FIA Janne Rydhem, bude 39. Rallye Český Krumlov 2011 i v letošním roce zařazena do seriálů FIA Evropského poháru – region Central, nyní s vyšším koeficientem 5, Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally i Mistrovství České republiky historických automobilů.Přestože koncept českokrumlovské rallye vychází z osvědčeného scénáře let minulých, pořadatelé připravují několik zásadních novinek pro diváky i soutěžní posádky. V tradičním květnovém termínu pozvou i stále oblíbenější „legendy“. V hlavní soutěži se dá předpokládat zajímavý souboj v podání tří mistrů České republiky Václava Pecha, Romana Kresty a Pavla Valouška.K historicky nejúspěšnějším v českokrumlovské rallye patří právě Kresta, který si v loňském roce na své konto připsal již šesté prvenství a v mistrovském seriálu dokázal zvítězit právě jen tady. Poprvé tu vyhrál již v roce 2000 s vozem Škoda Octavia WRC, podruhé ještě ve slavné éře vozů kategorie WRC v roce 2004 se Subaru Impreza. Od roku 2007 nepoznal Krumlov jiného vítěze než Romana Krestu, podvakrát s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a naposledy dvakrát s Peugeotem 207 S2000. Proto po letošním přezbrojení na Škodu Fabia S2000 bude jistě patřit ke žhavým kandidátům na další, v pořadí již sedmé absolutní vítězství.Pořadatelé však nesoustřeďují pozornost jen na absolutní mistry republiky, ale mají zájem uspořádat soutěž tradičně na vysoké sportovní úrovni pro všechny soutěžící bez rozdílu priorit či kategorií a stáří vozidel a samozřejmě opět přivést na vyhlášené tratě českokrumlovské soutěže i zajímavé historické automobily v přehlídkové legend show. I zde chystají premiérové překvapení.Postupně budou zveřejňovány další informace tak, aby se diváci měli na co těšit a mohli si v květnu říci motto Rallye Český Krumlov „Byl jsem při tom!“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.