Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.
Po výborném loňském hodnocení soutěžními posádkami i švédským pozorovatelem FIA Janne Rydhem, bude 39. Rallye Český Krumlov 2011 i v letošním roce zařazena do seriálů FIA Evropského poháru – region Central, nyní s vyšším koeficientem 5, Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally i Mistrovství České republiky historických automobilů.Přestože koncept českokrumlovské rallye vychází z osvědčeného scénáře let minulých, pořadatelé připravují několik zásadních novinek pro diváky i soutěžní posádky. V tradičním květnovém termínu pozvou i stále oblíbenější „legendy“. V hlavní soutěži se dá předpokládat zajímavý souboj v podání tří mistrů České republiky Václava Pecha, Romana Kresty a Pavla Valouška.K historicky nejúspěšnějším v českokrumlovské rallye patří právě Kresta, který si v loňském roce na své konto připsal již šesté prvenství a v mistrovském seriálu dokázal zvítězit právě jen tady. Poprvé tu vyhrál již v roce 2000 s vozem Škoda Octavia WRC, podruhé ještě ve slavné éře vozů kategorie WRC v roce 2004 se Subaru Impreza. Od roku 2007 nepoznal Krumlov jiného vítěze než Romana Krestu, podvakrát s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a naposledy dvakrát s Peugeotem 207 S2000. Proto po letošním přezbrojení na Škodu Fabia S2000 bude jistě patřit ke žhavým kandidátům na další, v pořadí již sedmé absolutní vítězství.Pořadatelé však nesoustřeďují pozornost jen na absolutní mistry republiky, ale mají zájem uspořádat soutěž tradičně na vysoké sportovní úrovni pro všechny soutěžící bez rozdílu priorit či kategorií a stáří vozidel a samozřejmě opět přivést na vyhlášené tratě českokrumlovské soutěže i zajímavé historické automobily v přehlídkové legend show. I zde chystají premiérové překvapení.Postupně budou zveřejňovány další informace tak, aby se diváci měli na co těšit a mohli si v květnu říci motto Rallye Český Krumlov „Byl jsem při tom!“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?