Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.
Po výborném loňském hodnocení soutěžními posádkami i švédským pozorovatelem FIA Janne Rydhem, bude 39. Rallye Český Krumlov 2011 i v letošním roce zařazena do seriálů FIA Evropského poháru – region Central, nyní s vyšším koeficientem 5, Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally i Mistrovství České republiky historických automobilů.Přestože koncept českokrumlovské rallye vychází z osvědčeného scénáře let minulých, pořadatelé připravují několik zásadních novinek pro diváky i soutěžní posádky. V tradičním květnovém termínu pozvou i stále oblíbenější „legendy“. V hlavní soutěži se dá předpokládat zajímavý souboj v podání tří mistrů České republiky Václava Pecha, Romana Kresty a Pavla Valouška.K historicky nejúspěšnějším v českokrumlovské rallye patří právě Kresta, který si v loňském roce na své konto připsal již šesté prvenství a v mistrovském seriálu dokázal zvítězit právě jen tady. Poprvé tu vyhrál již v roce 2000 s vozem Škoda Octavia WRC, podruhé ještě ve slavné éře vozů kategorie WRC v roce 2004 se Subaru Impreza. Od roku 2007 nepoznal Krumlov jiného vítěze než Romana Krestu, podvakrát s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a naposledy dvakrát s Peugeotem 207 S2000. Proto po letošním přezbrojení na Škodu Fabia S2000 bude jistě patřit ke žhavým kandidátům na další, v pořadí již sedmé absolutní vítězství.Pořadatelé však nesoustřeďují pozornost jen na absolutní mistry republiky, ale mají zájem uspořádat soutěž tradičně na vysoké sportovní úrovni pro všechny soutěžící bez rozdílu priorit či kategorií a stáří vozidel a samozřejmě opět přivést na vyhlášené tratě českokrumlovské soutěže i zajímavé historické automobily v přehlídkové legend show. I zde chystají premiérové překvapení.Postupně budou zveřejňovány další informace tak, aby se diváci měli na co těšit a mohli si v květnu říci motto Rallye Český Krumlov „Byl jsem při tom!“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.