Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.
Po výborném loňském hodnocení soutěžními posádkami i švédským pozorovatelem FIA Janne Rydhem, bude 39. Rallye Český Krumlov 2011 i v letošním roce zařazena do seriálů FIA Evropského poháru – region Central, nyní s vyšším koeficientem 5, Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally i Mistrovství České republiky historických automobilů.Přestože koncept českokrumlovské rallye vychází z osvědčeného scénáře let minulých, pořadatelé připravují několik zásadních novinek pro diváky i soutěžní posádky. V tradičním květnovém termínu pozvou i stále oblíbenější „legendy“. V hlavní soutěži se dá předpokládat zajímavý souboj v podání tří mistrů České republiky Václava Pecha, Romana Kresty a Pavla Valouška.K historicky nejúspěšnějším v českokrumlovské rallye patří právě Kresta, který si v loňském roce na své konto připsal již šesté prvenství a v mistrovském seriálu dokázal zvítězit právě jen tady. Poprvé tu vyhrál již v roce 2000 s vozem Škoda Octavia WRC, podruhé ještě ve slavné éře vozů kategorie WRC v roce 2004 se Subaru Impreza. Od roku 2007 nepoznal Krumlov jiného vítěze než Romana Krestu, podvakrát s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a naposledy dvakrát s Peugeotem 207 S2000. Proto po letošním přezbrojení na Škodu Fabia S2000 bude jistě patřit ke žhavým kandidátům na další, v pořadí již sedmé absolutní vítězství.Pořadatelé však nesoustřeďují pozornost jen na absolutní mistry republiky, ale mají zájem uspořádat soutěž tradičně na vysoké sportovní úrovni pro všechny soutěžící bez rozdílu priorit či kategorií a stáří vozidel a samozřejmě opět přivést na vyhlášené tratě českokrumlovské soutěže i zajímavé historické automobily v přehlídkové legend show. I zde chystají premiérové překvapení.Postupně budou zveřejňovány další informace tak, aby se diváci měli na co těšit a mohli si v květnu říci motto Rallye Český Krumlov „Byl jsem při tom!“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?