Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.Již po dlouhá čtyři desetiletí se soutěžní automobiloví jezdci setkávají při Rallye Český Krumlov. V letošním roce pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport uspořádají ve dnech 27. - 28. května již 39. ročník soutěže.
Po výborném loňském hodnocení soutěžními posádkami i švédským pozorovatelem FIA Janne Rydhem, bude 39. Rallye Český Krumlov 2011 i v letošním roce zařazena do seriálů FIA Evropského poháru – region Central, nyní s vyšším koeficientem 5, Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally i Mistrovství České republiky historických automobilů.Přestože koncept českokrumlovské rallye vychází z osvědčeného scénáře let minulých, pořadatelé připravují několik zásadních novinek pro diváky i soutěžní posádky. V tradičním květnovém termínu pozvou i stále oblíbenější „legendy“. V hlavní soutěži se dá předpokládat zajímavý souboj v podání tří mistrů České republiky Václava Pecha, Romana Kresty a Pavla Valouška.K historicky nejúspěšnějším v českokrumlovské rallye patří právě Kresta, který si v loňském roce na své konto připsal již šesté prvenství a v mistrovském seriálu dokázal zvítězit právě jen tady. Poprvé tu vyhrál již v roce 2000 s vozem Škoda Octavia WRC, podruhé ještě ve slavné éře vozů kategorie WRC v roce 2004 se Subaru Impreza. Od roku 2007 nepoznal Krumlov jiného vítěze než Romana Krestu, podvakrát s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a naposledy dvakrát s Peugeotem 207 S2000. Proto po letošním přezbrojení na Škodu Fabia S2000 bude jistě patřit ke žhavým kandidátům na další, v pořadí již sedmé absolutní vítězství.Pořadatelé však nesoustřeďují pozornost jen na absolutní mistry republiky, ale mají zájem uspořádat soutěž tradičně na vysoké sportovní úrovni pro všechny soutěžící bez rozdílu priorit či kategorií a stáří vozidel a samozřejmě opět přivést na vyhlášené tratě českokrumlovské soutěže i zajímavé historické automobily v přehlídkové legend show. I zde chystají premiérové překvapení.Postupně budou zveřejňovány další informace tak, aby se diváci měli na co těšit a mohli si v květnu říci motto Rallye Český Krumlov „Byl jsem při tom!“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.