Jubilejní 30. ročník mezinárodní automobilové soutěže Bonver Valašská rally 2011 ve Valašském Meziříčí se rychle blíží. Úvodní podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se pojede ve dnech 25. – 26. března 2011. Organizátoři z AutoMotoKlubu Rallye Sport - Vsetín ladí v těchto dnech poslední detaily kolem tratě a časového harmonogramu soutěže. Celková délka jubilejní Valašky čítá 410 km tratě a obsahuje deset rychlostních zkoušek na pěti úsecích v celkové délce 155 km.
Vsetínští pořadatelé při přípravě jubilejního ročníku spolupracují s autokluby a organizacemi i institucemi ve Zlínském, Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Centrem soutěže je podesáté město Valašské Meziříčí, kde představitelé tamní radnice vytváří výborné podmínky pro konání soutěže. V budově radnice najdeme ředitelství rally a na valašskomeziříčském náměstí proběhne start a cíl. „Premiér České republiky Petr Nečas přijal záštitu nad jubilejní valaškou. Soutěž bude opět pod patronátem starosty města Valašské Meziříčí Jiřího Částečky. Městský úřad bude tradičně poskytovat potřebné reprezentativní zázemí tohoto významného motoristického podniku. Po dobu dvou dní zde najde sídlo ředitelství a dispečink soutěže a rovněž tiskové středisko pro bezmála stovku akreditovaných zástupců médií,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel Bonver Valašská rally.Páteční první etapa měří celkem 140 km a obsahuje čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích v celkové délce 57 km. Páteční etapa se odehraje v okolí Nového Jičína a jubilejní valaška odstartuje v 17:15 hodin. Večerní servis začíná ve 21:33 hodin, první vůz bude odevzdán do uzavřeného parkoviště ve 22:20 hodin. Druhé průjezdy rychlostními zkouškami se uskuteční již pod rouškou tmy. Druhá etapa je na programu v sobotu 26. března a první vůz odjede z uzavřeného parkoviště v 9:15 hodin. V itineráři soutěži najdeme dalších 270 km tratě a šest rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 98 km. Dopolední erzety se jedou na severozápad od centra soutěže a na samotný závěr je připraven v sobotním odpoledni dvakrát průjezd náročnou rychlostní zkouškou přes kopec Dušná v délce bezmála pětadvaceti kilometrů. Dá se předpokládat, že těchto obtížných padesát kilometrů na závěr rozhodne o celkovém vítězi letošního jubilejního ročníku. Vítězná posádka se objeví na náměstí ve Valašském Meziříčí v 17 hodin.Koncem února budou schválena Federací automobilového sportu AČR Zvláštní ustanovení soutěže včetně jejich příloh. Přihlášku pro soutěžící již naleznete na oficiální webové stránce Valašské rally, uzávěrka pro zaslání přihlášek je stanovena na 14. března.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?