Jubilejní 30. ročník mezinárodní automobilové soutěže Bonver Valašská rally 2011 ve Valašském Meziříčí se rychle blíží. Úvodní podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se pojede ve dnech 25. – 26. března 2011. Organizátoři z AutoMotoKlubu Rallye Sport - Vsetín ladí v těchto dnech poslední detaily kolem tratě a časového harmonogramu soutěže. Celková délka jubilejní Valašky čítá 410 km tratě a obsahuje deset rychlostních zkoušek na pěti úsecích v celkové délce 155 km.
Vsetínští pořadatelé při přípravě jubilejního ročníku spolupracují s autokluby a organizacemi i institucemi ve Zlínském, Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Centrem soutěže je podesáté město Valašské Meziříčí, kde představitelé tamní radnice vytváří výborné podmínky pro konání soutěže. V budově radnice najdeme ředitelství rally a na valašskomeziříčském náměstí proběhne start a cíl. „Premiér České republiky Petr Nečas přijal záštitu nad jubilejní valaškou. Soutěž bude opět pod patronátem starosty města Valašské Meziříčí Jiřího Částečky. Městský úřad bude tradičně poskytovat potřebné reprezentativní zázemí tohoto významného motoristického podniku. Po dobu dvou dní zde najde sídlo ředitelství a dispečink soutěže a rovněž tiskové středisko pro bezmála stovku akreditovaných zástupců médií,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel Bonver Valašská rally.Páteční první etapa měří celkem 140 km a obsahuje čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích v celkové délce 57 km. Páteční etapa se odehraje v okolí Nového Jičína a jubilejní valaška odstartuje v 17:15 hodin. Večerní servis začíná ve 21:33 hodin, první vůz bude odevzdán do uzavřeného parkoviště ve 22:20 hodin. Druhé průjezdy rychlostními zkouškami se uskuteční již pod rouškou tmy. Druhá etapa je na programu v sobotu 26. března a první vůz odjede z uzavřeného parkoviště v 9:15 hodin. V itineráři soutěži najdeme dalších 270 km tratě a šest rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 98 km. Dopolední erzety se jedou na severozápad od centra soutěže a na samotný závěr je připraven v sobotním odpoledni dvakrát průjezd náročnou rychlostní zkouškou přes kopec Dušná v délce bezmála pětadvaceti kilometrů. Dá se předpokládat, že těchto obtížných padesát kilometrů na závěr rozhodne o celkovém vítězi letošního jubilejního ročníku. Vítězná posádka se objeví na náměstí ve Valašském Meziříčí v 17 hodin.Koncem února budou schválena Federací automobilového sportu AČR Zvláštní ustanovení soutěže včetně jejich příloh. Přihlášku pro soutěžící již naleznete na oficiální webové stránce Valašské rally, uzávěrka pro zaslání přihlášek je stanovena na 14. března.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.