Je tomu již pět let, co se v Trutnově – v městě, situovaném v Podkrkonoší – zrodila tehdy ještě malá a velmi rodinná Rally Krkonoše. Jela se jako volný podnik. Pořadatelé si však řekli, že by mohli zvládnout i soutěž zařazenou do některého z vypsaných mistrovství. Letos nás čeká jubilejní pátý ročník.
Automobilové soutěže mají v okolí Trutnova poměrně dlouhou tradici. Pamětníci si jistě vzpomenou na 70. léta a místní Rallye Ida. Po částech současných rychlostních zkoušek Vlčická a Starobucká se kdysi proháněli také účastníci federálního mistrovství v rámci tehdejší Rallye Škoda – dnešní Bohemia, která byla rovněž součástí Mistrovství Evropy jezdců. Trutnovem dokonce projížděla i hvězdicová jízda slavné Rallye Monte Carlo, soutěže Mistrovství světa. V roce 2007 se rodinný klub HBV Motorsport rozhodl na tuto tradici navázat. V Trutnově a okolí našel nejen dostatek nadšenců z řad fanoušků a bývalých či současných závodníků z různých disciplin, ale také nezbytnou podporu obcí a záštitu silných partnerů. Tím hlavním se stala firma Autostyl Trutnov, dealer vozů značek Škoda, Peugeot a Toyota, která po celou historii Rally Krkonoše poskytuje své cenné zázemí pro potřeby závodu. Jak již bylo řečeno, první závod byl vyloženě komorní. Na start „zimní soutěže“ bez sněhových bariér se v lednu postavilo pouhých 26 posádek. Byla tu však velmi známá jména: Karel Macek, Jiří Tošovský, Jaroslav Mikulenka, bratři Hejhalové, Iva Víchová či legenda pravidelnosti Ing. Břetislav Šindelář. Trochu nepříjemností způsobily spadané stromy po čtvrtečním náporu orkánu Kyril. Díky nasazení jednotlivých pořadatelských skupin se ale vše stihlo včas zprůjezdnit, aby si v sobotu mohl Tošovský se Slámou dojet pro první vítězství v Rally Krkonoše. Za nimi byl po napínavém souboji Macek těsně před Mikulenkou.
Ozdobou druhé Rally Krkonoše se v roce 2008 stala nádherná Tatra 603 B5. V teplém letním počasí ji doplnil Antonín Tlusťák v rámci testování na belgickou Ypres, jednonohý Francouz Dominique Laurent, Tenkl s BMW M3 nebo vrchař Jaromír Malý, kterému však technická závada neumožnila ani odstartovat. Už představení posádek absolvoval poctivě alespoň pěšky. Nejrychlejší z 55 soutěžících na startu byli Tlusťák se Škaloudem, když v posledním testu konečně předjeli Tošovského. Mezi historiky zvítězil Tenkl a v PoháruˇČR Hendrichovi.
Třetí ročník Rally Krkonoše se uskutečnil v parném počasí na počátku srpna. Poprvé jako součást MČR ve sprintrally a rovnou jako předskokan slavné Barum Rally. To přilákalo loňského mistra ČR ve dvoudenní rally Valouška, spolu s ním dorazili Arazim, Pech, Enge s plynovým Lancerem, po delší pauze také Štolfa, dámy Vykydalová a Daňhelová, v historicích výjimečně odstartoval prioritní jezdec Emil Triner. Do Trutnova poprvé dorazila norská legenda John Haugland. Ze 128 posádek celá řada nezvládla nástrahy náročné trati. Veselo bylo hlavně ve Starých Bukách a na Dvoračce. Nejrychlejší byl Valoušek s Lancerem před Odložilíkem s Puntem a Štěpánkem s Octavií WRC. Historiky ovládl Janota a Pohár ČR Dohnal.
Také loňský ročník Rally Krkonoše – tentokrát závodu předcházejícího Rally Bohemia – byl ve znamení zvučných jmen. Jednoznačně největší hvězdou se stal juniorský mistr světa Martin Prokop s Fiestou S2000. Mezi přihlášenými byl rovněž několikanásobný mistr ČR a účastník MS Roman Kresta, Odložilíkovi, Šimurda, Janota v historickém Opelu pro mistrovství Evropy či Daniel Landa a bavič Igor Drotár. Poslední dva jmenovaní však díky pracovnímu vytížení nemohli odstartovat. Stylem start – cíl zvítězil znovu pod dohledem Johna Hauglanda Martin Prokop a nechal za sebou Krestu i loňského mistra Orsáka a v Čechách po dlouhé době startujícího Martina Semeráda. Dobrý dojem zanechali další dva mistři světa na startu – endurář Michalík a z Ameriky dorazivší hokejista Martin Špaňhel. Nejrychlejším historikem byl již podruhé Janota, Poháru ČR tentokrát dominoval Šimurda před Hendrichem.
Již brzy se přesvědčíme o tom, co přinese jubilejní pátý ročník trutnovské Rally Krkonoše. Buďte u toho s námi!
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.