Je tomu již pět let, co se v Trutnově – v městě, situovaném v Podkrkonoší – zrodila tehdy ještě malá a velmi rodinná Rally Krkonoše. Jela se jako volný podnik. Pořadatelé si však řekli, že by mohli zvládnout i soutěž zařazenou do některého z vypsaných mistrovství. Letos nás čeká jubilejní pátý ročník.
Automobilové soutěže mají v okolí Trutnova poměrně dlouhou tradici. Pamětníci si jistě vzpomenou na 70. léta a místní Rallye Ida. Po částech současných rychlostních zkoušek Vlčická a Starobucká se kdysi proháněli také účastníci federálního mistrovství v rámci tehdejší Rallye Škoda – dnešní Bohemia, která byla rovněž součástí Mistrovství Evropy jezdců. Trutnovem dokonce projížděla i hvězdicová jízda slavné Rallye Monte Carlo, soutěže Mistrovství světa. V roce 2007 se rodinný klub HBV Motorsport rozhodl na tuto tradici navázat. V Trutnově a okolí našel nejen dostatek nadšenců z řad fanoušků a bývalých či současných závodníků z různých disciplin, ale také nezbytnou podporu obcí a záštitu silných partnerů. Tím hlavním se stala firma Autostyl Trutnov, dealer vozů značek Škoda, Peugeot a Toyota, která po celou historii Rally Krkonoše poskytuje své cenné zázemí pro potřeby závodu. Jak již bylo řečeno, první závod byl vyloženě komorní. Na start „zimní soutěže“ bez sněhových bariér se v lednu postavilo pouhých 26 posádek. Byla tu však velmi známá jména: Karel Macek, Jiří Tošovský, Jaroslav Mikulenka, bratři Hejhalové, Iva Víchová či legenda pravidelnosti Ing. Břetislav Šindelář. Trochu nepříjemností způsobily spadané stromy po čtvrtečním náporu orkánu Kyril. Díky nasazení jednotlivých pořadatelských skupin se ale vše stihlo včas zprůjezdnit, aby si v sobotu mohl Tošovský se Slámou dojet pro první vítězství v Rally Krkonoše. Za nimi byl po napínavém souboji Macek těsně před Mikulenkou.
Ozdobou druhé Rally Krkonoše se v roce 2008 stala nádherná Tatra 603 B5. V teplém letním počasí ji doplnil Antonín Tlusťák v rámci testování na belgickou Ypres, jednonohý Francouz Dominique Laurent, Tenkl s BMW M3 nebo vrchař Jaromír Malý, kterému však technická závada neumožnila ani odstartovat. Už představení posádek absolvoval poctivě alespoň pěšky. Nejrychlejší z 55 soutěžících na startu byli Tlusťák se Škaloudem, když v posledním testu konečně předjeli Tošovského. Mezi historiky zvítězil Tenkl a v PoháruˇČR Hendrichovi.
Třetí ročník Rally Krkonoše se uskutečnil v parném počasí na počátku srpna. Poprvé jako součást MČR ve sprintrally a rovnou jako předskokan slavné Barum Rally. To přilákalo loňského mistra ČR ve dvoudenní rally Valouška, spolu s ním dorazili Arazim, Pech, Enge s plynovým Lancerem, po delší pauze také Štolfa, dámy Vykydalová a Daňhelová, v historicích výjimečně odstartoval prioritní jezdec Emil Triner. Do Trutnova poprvé dorazila norská legenda John Haugland. Ze 128 posádek celá řada nezvládla nástrahy náročné trati. Veselo bylo hlavně ve Starých Bukách a na Dvoračce. Nejrychlejší byl Valoušek s Lancerem před Odložilíkem s Puntem a Štěpánkem s Octavií WRC. Historiky ovládl Janota a Pohár ČR Dohnal.
Také loňský ročník Rally Krkonoše – tentokrát závodu předcházejícího Rally Bohemia – byl ve znamení zvučných jmen. Jednoznačně největší hvězdou se stal juniorský mistr světa Martin Prokop s Fiestou S2000. Mezi přihlášenými byl rovněž několikanásobný mistr ČR a účastník MS Roman Kresta, Odložilíkovi, Šimurda, Janota v historickém Opelu pro mistrovství Evropy či Daniel Landa a bavič Igor Drotár. Poslední dva jmenovaní však díky pracovnímu vytížení nemohli odstartovat. Stylem start – cíl zvítězil znovu pod dohledem Johna Hauglanda Martin Prokop a nechal za sebou Krestu i loňského mistra Orsáka a v Čechách po dlouhé době startujícího Martina Semeráda. Dobrý dojem zanechali další dva mistři světa na startu – endurář Michalík a z Ameriky dorazivší hokejista Martin Špaňhel. Nejrychlejším historikem byl již podruhé Janota, Poháru ČR tentokrát dominoval Šimurda před Hendrichem.
Již brzy se přesvědčíme o tom, co přinese jubilejní pátý ročník trutnovské Rally Krkonoše. Buďte u toho s námi!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.