Je tomu již pět let, co se v Trutnově – v městě, situovaném v Podkrkonoší – zrodila tehdy ještě malá a velmi rodinná Rally Krkonoše. Jela se jako volný podnik. Pořadatelé si však řekli, že by mohli zvládnout i soutěž zařazenou do některého z vypsaných mistrovství. Letos nás čeká jubilejní pátý ročník.
Automobilové soutěže mají v okolí Trutnova poměrně dlouhou tradici. Pamětníci si jistě vzpomenou na 70. léta a místní Rallye Ida. Po částech současných rychlostních zkoušek Vlčická a Starobucká se kdysi proháněli také účastníci federálního mistrovství v rámci tehdejší Rallye Škoda – dnešní Bohemia, která byla rovněž součástí Mistrovství Evropy jezdců. Trutnovem dokonce projížděla i hvězdicová jízda slavné Rallye Monte Carlo, soutěže Mistrovství světa. V roce 2007 se rodinný klub HBV Motorsport rozhodl na tuto tradici navázat. V Trutnově a okolí našel nejen dostatek nadšenců z řad fanoušků a bývalých či současných závodníků z různých disciplin, ale také nezbytnou podporu obcí a záštitu silných partnerů. Tím hlavním se stala firma Autostyl Trutnov, dealer vozů značek Škoda, Peugeot a Toyota, která po celou historii Rally Krkonoše poskytuje své cenné zázemí pro potřeby závodu. Jak již bylo řečeno, první závod byl vyloženě komorní. Na start „zimní soutěže“ bez sněhových bariér se v lednu postavilo pouhých 26 posádek. Byla tu však velmi známá jména: Karel Macek, Jiří Tošovský, Jaroslav Mikulenka, bratři Hejhalové, Iva Víchová či legenda pravidelnosti Ing. Břetislav Šindelář. Trochu nepříjemností způsobily spadané stromy po čtvrtečním náporu orkánu Kyril. Díky nasazení jednotlivých pořadatelských skupin se ale vše stihlo včas zprůjezdnit, aby si v sobotu mohl Tošovský se Slámou dojet pro první vítězství v Rally Krkonoše. Za nimi byl po napínavém souboji Macek těsně před Mikulenkou.
Ozdobou druhé Rally Krkonoše se v roce 2008 stala nádherná Tatra 603 B5. V teplém letním počasí ji doplnil Antonín Tlusťák v rámci testování na belgickou Ypres, jednonohý Francouz Dominique Laurent, Tenkl s BMW M3 nebo vrchař Jaromír Malý, kterému však technická závada neumožnila ani odstartovat. Už představení posádek absolvoval poctivě alespoň pěšky. Nejrychlejší z 55 soutěžících na startu byli Tlusťák se Škaloudem, když v posledním testu konečně předjeli Tošovského. Mezi historiky zvítězil Tenkl a v PoháruˇČR Hendrichovi.
Třetí ročník Rally Krkonoše se uskutečnil v parném počasí na počátku srpna. Poprvé jako součást MČR ve sprintrally a rovnou jako předskokan slavné Barum Rally. To přilákalo loňského mistra ČR ve dvoudenní rally Valouška, spolu s ním dorazili Arazim, Pech, Enge s plynovým Lancerem, po delší pauze také Štolfa, dámy Vykydalová a Daňhelová, v historicích výjimečně odstartoval prioritní jezdec Emil Triner. Do Trutnova poprvé dorazila norská legenda John Haugland. Ze 128 posádek celá řada nezvládla nástrahy náročné trati. Veselo bylo hlavně ve Starých Bukách a na Dvoračce. Nejrychlejší byl Valoušek s Lancerem před Odložilíkem s Puntem a Štěpánkem s Octavií WRC. Historiky ovládl Janota a Pohár ČR Dohnal.
Také loňský ročník Rally Krkonoše – tentokrát závodu předcházejícího Rally Bohemia – byl ve znamení zvučných jmen. Jednoznačně největší hvězdou se stal juniorský mistr světa Martin Prokop s Fiestou S2000. Mezi přihlášenými byl rovněž několikanásobný mistr ČR a účastník MS Roman Kresta, Odložilíkovi, Šimurda, Janota v historickém Opelu pro mistrovství Evropy či Daniel Landa a bavič Igor Drotár. Poslední dva jmenovaní však díky pracovnímu vytížení nemohli odstartovat. Stylem start – cíl zvítězil znovu pod dohledem Johna Hauglanda Martin Prokop a nechal za sebou Krestu i loňského mistra Orsáka a v Čechách po dlouhé době startujícího Martina Semeráda. Dobrý dojem zanechali další dva mistři světa na startu – endurář Michalík a z Ameriky dorazivší hokejista Martin Špaňhel. Nejrychlejším historikem byl již podruhé Janota, Poháru ČR tentokrát dominoval Šimurda před Hendrichem.
Již brzy se přesvědčíme o tom, co přinese jubilejní pátý ročník trutnovské Rally Krkonoše. Buďte u toho s námi!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.