V posledním roce se vyrojilo hned několik amatérských automobilových soutěží typu „revival“. Částečným ohlédnutím do časů před třiceti lety se připomene i letošní 14. ročník THERMICA RALLY LUŽICKÉ HORY, který organizátoři z Autoklubu Hrádek nad Nisou připravují na termín 22. – 23. dubna 2011.
Hrádecko, Frýdlantsko a Chrastavsko postihly v polovině loňského roku obrovské povodně, které zdevastovaly nejen přírodu, ale i desítky lidských obydlí, mostů, silnic a silniček. I z tohoto důvodu sáhlo ředitelství dnes již jediné severočeské rally ke stavbě zbrusu nové trati. A těm, kdo mají zkušenosti s pořádáním automobilových soutěží, není třeba připomínat, jak obtížná a četná byla schvalovací jednání.Ti, kdo se v rámci Mistrovství ČR, Poháru ČR nebo Lužického poháru přihlásí ke startu, nebudou určitě litovat. Všechny úseky rychlostních zkoušek povedou pouze na území České republiky a jsou zcela nové. Trumfem pořadatelů bude bezesporu jedna z nejhezčích a velice náročných mrzet nedaleko Chrastavy, která se kdysi jela při Rallye Liberec (konala se čtyřikrát v letech 1973 -1977), ale také při několika ročnících Rallye Škoda. Délka tratě se opět přehoupne přes dvě stě kilometrů – v pracovní verzi itineráře je 255km. Dvě rychlostní zkoušky se jedou na Liberecku a dvě na Frýdlantsku – nejdelší měří 14,4 km. Všechny erzety se jedou dvakrát a jejich celková délka představuje 76,8 km.Další výraznou změnou oproti loňsku je opětovný návrat centra soutěže na hrádecké náměstí, které prošlo v roce 2010 rekonstrukcí. Co se však již několik let nemění, je generální sponzor hrádecké soutěže – i letos je jím liberecká firma THERMICA. Malým jubileem je pak pátý ročník mezinárodního Lužického poháru, do něhož je THERMICA RALLYLUŽICKÉ HORY započítávána jako úvodní soutěž.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.