V posledním roce se vyrojilo hned několik amatérských automobilových soutěží typu „revival“. Částečným ohlédnutím do časů před třiceti lety se připomene i letošní 14. ročník THERMICA RALLY LUŽICKÉ HORY, který organizátoři z Autoklubu Hrádek nad Nisou připravují na termín 22. – 23. dubna 2011.
Hrádecko, Frýdlantsko a Chrastavsko postihly v polovině loňského roku obrovské povodně, které zdevastovaly nejen přírodu, ale i desítky lidských obydlí, mostů, silnic a silniček. I z tohoto důvodu sáhlo ředitelství dnes již jediné severočeské rally ke stavbě zbrusu nové trati. A těm, kdo mají zkušenosti s pořádáním automobilových soutěží, není třeba připomínat, jak obtížná a četná byla schvalovací jednání.Ti, kdo se v rámci Mistrovství ČR, Poháru ČR nebo Lužického poháru přihlásí ke startu, nebudou určitě litovat. Všechny úseky rychlostních zkoušek povedou pouze na území České republiky a jsou zcela nové. Trumfem pořadatelů bude bezesporu jedna z nejhezčích a velice náročných mrzet nedaleko Chrastavy, která se kdysi jela při Rallye Liberec (konala se čtyřikrát v letech 1973 -1977), ale také při několika ročnících Rallye Škoda. Délka tratě se opět přehoupne přes dvě stě kilometrů – v pracovní verzi itineráře je 255km. Dvě rychlostní zkoušky se jedou na Liberecku a dvě na Frýdlantsku – nejdelší měří 14,4 km. Všechny erzety se jedou dvakrát a jejich celková délka představuje 76,8 km.Další výraznou změnou oproti loňsku je opětovný návrat centra soutěže na hrádecké náměstí, které prošlo v roce 2010 rekonstrukcí. Co se však již několik let nemění, je generální sponzor hrádecké soutěže – i letos je jím liberecká firma THERMICA. Malým jubileem je pak pátý ročník mezinárodního Lužického poháru, do něhož je THERMICA RALLYLUŽICKÉ HORY započítávána jako úvodní soutěž.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.