THERMICA RALLY LUŽICKÉHORY 2011 nabídne novou trať

Rally Lužické Hory (CZE)
Rally Lužické Hory (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 21. února 2011 18:51
Sdílej:

V posledním roce se vyrojilo hned několik amatérských automobilových soutěží typu „revival“. Částečným ohlédnutím do časů před třiceti lety se připomene i letošní 14. ročník THERMICA RALLY LUŽICKÉ HORY, který organizátoři z Autoklubu Hrádek nad Nisou připravují na termín 22. – 23. dubna 2011.

Hrádecko, Frýdlantsko a Chrastavsko postihly v polovině loňského roku obrovské povodně, které zdevastovaly nejen přírodu, ale i desítky lidských obydlí, mostů, silnic a silniček. I z tohoto důvodu sáhlo ředitelství dnes již jediné severočeské rally ke stavbě zbrusu nové trati. A těm, kdo mají zkušenosti s pořádáním automobilových soutěží, není třeba připomínat, jak obtížná a četná byla schvalovací jednání.Ti, kdo se v rámci Mistrovství ČR, Poháru ČR nebo Lužického poháru přihlásí ke startu, nebudou určitě litovat. Všechny úseky rychlostních zkoušek povedou pouze na území České republiky a jsou zcela nové. Trumfem pořadatelů bude bezesporu jedna z nejhezčích a velice náročných mrzet nedaleko Chrastavy, která se kdysi jela při Rallye Liberec (konala se čtyřikrát v letech 1973 -1977), ale také při několika ročnících Rallye Škoda. Délka tratě se opět přehoupne přes dvě stě kilometrů – v pracovní verzi itineráře je 255km. Dvě rychlostní zkoušky se jedou na Liberecku a dvě na Frýdlantsku – nejdelší měří 14,4 km. Všechny erzety se jedou dvakrát a jejich celková délka představuje 76,8 km.Další výraznou změnou oproti loňsku je opětovný návrat centra soutěže na hrádecké náměstí, které prošlo v roce 2010 rekonstrukcí. Co se však již několik let nemění, je generální sponzor hrádecké soutěže – i letos je jím liberecká firma THERMICA. Malým jubileem je pak pátý ročník mezinárodního Lužického poháru, do něhož je THERMICA RALLYLUŽICKÉ HORY započítávána jako úvodní soutěž.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.