Hostit další ročník Valašské rally, který se uskuteční ve dnech 25. a 26. března, bude mít tu čest opět město Valašské Meziříčí. Z náměstí v pátek 25. března 2011 odstartuje krátce po sedmnácté hodině podle předpokladu organizátorů několik desítek domácích a zahraničních posádek.
„Oproti loňskému roku zaznamená jubilejní 30. ročník Bonver Valašské rally 2011 detailní změny. Snažíme se občanům města i okolních obcí vyjít každoročně maximálně vstříc a dbát na jejich bezpečnost,“ sdělil ředitel soutěže Miroslav Hošák. Soutěžní auta se proto budou po náměstí pohybovat pouze při pátečním startu, dvou sobotních přeskupeních a v samotném závěru soutěže při slavnostním vyhlášení vítězů.„Depo bude tentokrát pravděpodobně sídlit v areálu ČSAD na ulici Palackého, čímž se omezí pohyb soutěžních aut po silnici I/35 a přesune se do okolních, dopravou méně vytížených, ulic,“ doplnil ředitel soutěže.Současně byly prodlouženy doby mezi jednotlivými časovými kontrolami při dojezdu na starty rychlostních zkoušek, a také servisní doby k provádění nezbytných oprav a údržby na soutěžních vozech. Soutěžní auta by se tak neměla z důvodu časové tísně prohánět po městě nepřiměřenou rychlostí. „Jezdci budou důrazně upozorňováni na dodržování rychlosti v obci. Současně budou o spolupráci požádány Policie ČR a Městská policie Valašské Meziříčí. Může se však stát, že při kontrolách budou zjištěny i civilní vozy, které rovněž doplatí na nerespektování pravidel silničního provozu, což se v posledních letech stává čím dál častěji,“ řekla valašskomeziříčská místostarostka Dagmar Lacinová.Posádky soutěžních vozidel, které chtějí bojovat o příčky nejvyšší a připsat si tak do pomyslné tabulky Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally i první mistrovské body, musí v co nejkratším čase zvládnout celkovou trasu rychlostních zkoušek v délce 155 kilometrů. Celá rally je rozdělena do dvou etap a šesti sekcí. „Do širokého okolí Zlínského, Moravskoslezského a Olomouckého kraje zavede závodníky celkem deset rychlostních testů,“ dodal ředitel soutěže.Bonver Valašská rally 2011 bude úvodním kláním ze sedmi podniků Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. I proto se dá očekávat účast kvalitních jezdců z tuzemska i zahraničí. „V loňských ročnících přijely například závodníci z Finska, Polska, Rakouska, Ukrajiny či Austrálie,“ potvrdil atraktivitu soutěže Miroslav Hošák.Valašskomeziříčská radnice se stane centrem Valašské rally již po desáté. „Pořadatelům i novinářům zajistíme již tradičně potřebné zázemí,“ dodall starosta města Jiří Částečka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?