Hostit další ročník Valašské rally, který se uskuteční ve dnech 25. a 26. března, bude mít tu čest opět město Valašské Meziříčí. Z náměstí v pátek 25. března 2011 odstartuje krátce po sedmnácté hodině podle předpokladu organizátorů několik desítek domácích a zahraničních posádek.
„Oproti loňskému roku zaznamená jubilejní 30. ročník Bonver Valašské rally 2011 detailní změny. Snažíme se občanům města i okolních obcí vyjít každoročně maximálně vstříc a dbát na jejich bezpečnost,“ sdělil ředitel soutěže Miroslav Hošák. Soutěžní auta se proto budou po náměstí pohybovat pouze při pátečním startu, dvou sobotních přeskupeních a v samotném závěru soutěže při slavnostním vyhlášení vítězů.„Depo bude tentokrát pravděpodobně sídlit v areálu ČSAD na ulici Palackého, čímž se omezí pohyb soutěžních aut po silnici I/35 a přesune se do okolních, dopravou méně vytížených, ulic,“ doplnil ředitel soutěže.Současně byly prodlouženy doby mezi jednotlivými časovými kontrolami při dojezdu na starty rychlostních zkoušek, a také servisní doby k provádění nezbytných oprav a údržby na soutěžních vozech. Soutěžní auta by se tak neměla z důvodu časové tísně prohánět po městě nepřiměřenou rychlostí. „Jezdci budou důrazně upozorňováni na dodržování rychlosti v obci. Současně budou o spolupráci požádány Policie ČR a Městská policie Valašské Meziříčí. Může se však stát, že při kontrolách budou zjištěny i civilní vozy, které rovněž doplatí na nerespektování pravidel silničního provozu, což se v posledních letech stává čím dál častěji,“ řekla valašskomeziříčská místostarostka Dagmar Lacinová.Posádky soutěžních vozidel, které chtějí bojovat o příčky nejvyšší a připsat si tak do pomyslné tabulky Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally i první mistrovské body, musí v co nejkratším čase zvládnout celkovou trasu rychlostních zkoušek v délce 155 kilometrů. Celá rally je rozdělena do dvou etap a šesti sekcí. „Do širokého okolí Zlínského, Moravskoslezského a Olomouckého kraje zavede závodníky celkem deset rychlostních testů,“ dodal ředitel soutěže.Bonver Valašská rally 2011 bude úvodním kláním ze sedmi podniků Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. I proto se dá očekávat účast kvalitních jezdců z tuzemska i zahraničí. „V loňských ročnících přijely například závodníci z Finska, Polska, Rakouska, Ukrajiny či Austrálie,“ potvrdil atraktivitu soutěže Miroslav Hošák.Valašskomeziříčská radnice se stane centrem Valašské rally již po desáté. „Pořadatelům i novinářům zajistíme již tradičně potřebné zázemí,“ dodall starosta města Jiří Částečka.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.