Hostit další ročník Valašské rally, který se uskuteční ve dnech 25. a 26. března, bude mít tu čest opět město Valašské Meziříčí. Z náměstí v pátek 25. března 2011 odstartuje krátce po sedmnácté hodině podle předpokladu organizátorů několik desítek domácích a zahraničních posádek.
„Oproti loňskému roku zaznamená jubilejní 30. ročník Bonver Valašské rally 2011 detailní změny. Snažíme se občanům města i okolních obcí vyjít každoročně maximálně vstříc a dbát na jejich bezpečnost,“ sdělil ředitel soutěže Miroslav Hošák. Soutěžní auta se proto budou po náměstí pohybovat pouze při pátečním startu, dvou sobotních přeskupeních a v samotném závěru soutěže při slavnostním vyhlášení vítězů.„Depo bude tentokrát pravděpodobně sídlit v areálu ČSAD na ulici Palackého, čímž se omezí pohyb soutěžních aut po silnici I/35 a přesune se do okolních, dopravou méně vytížených, ulic,“ doplnil ředitel soutěže.Současně byly prodlouženy doby mezi jednotlivými časovými kontrolami při dojezdu na starty rychlostních zkoušek, a také servisní doby k provádění nezbytných oprav a údržby na soutěžních vozech. Soutěžní auta by se tak neměla z důvodu časové tísně prohánět po městě nepřiměřenou rychlostí. „Jezdci budou důrazně upozorňováni na dodržování rychlosti v obci. Současně budou o spolupráci požádány Policie ČR a Městská policie Valašské Meziříčí. Může se však stát, že při kontrolách budou zjištěny i civilní vozy, které rovněž doplatí na nerespektování pravidel silničního provozu, což se v posledních letech stává čím dál častěji,“ řekla valašskomeziříčská místostarostka Dagmar Lacinová.Posádky soutěžních vozidel, které chtějí bojovat o příčky nejvyšší a připsat si tak do pomyslné tabulky Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally i první mistrovské body, musí v co nejkratším čase zvládnout celkovou trasu rychlostních zkoušek v délce 155 kilometrů. Celá rally je rozdělena do dvou etap a šesti sekcí. „Do širokého okolí Zlínského, Moravskoslezského a Olomouckého kraje zavede závodníky celkem deset rychlostních testů,“ dodal ředitel soutěže.Bonver Valašská rally 2011 bude úvodním kláním ze sedmi podniků Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. I proto se dá očekávat účast kvalitních jezdců z tuzemska i zahraničí. „V loňských ročnících přijely například závodníci z Finska, Polska, Rakouska, Ukrajiny či Austrálie,“ potvrdil atraktivitu soutěže Miroslav Hošák.Valašskomeziříčská radnice se stane centrem Valašské rally již po desáté. „Pořadatelům i novinářům zajistíme již tradičně potřebné zázemí,“ dodall starosta města Jiří Částečka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.