Hostit další ročník Valašské rally, který se uskuteční ve dnech 25. a 26. března, bude mít tu čest opět město Valašské Meziříčí. Z náměstí v pátek 25. března 2011 odstartuje krátce po sedmnácté hodině podle předpokladu organizátorů několik desítek domácích a zahraničních posádek.
„Oproti loňskému roku zaznamená jubilejní 30. ročník Bonver Valašské rally 2011 detailní změny. Snažíme se občanům města i okolních obcí vyjít každoročně maximálně vstříc a dbát na jejich bezpečnost,“ sdělil ředitel soutěže Miroslav Hošák. Soutěžní auta se proto budou po náměstí pohybovat pouze při pátečním startu, dvou sobotních přeskupeních a v samotném závěru soutěže při slavnostním vyhlášení vítězů.„Depo bude tentokrát pravděpodobně sídlit v areálu ČSAD na ulici Palackého, čímž se omezí pohyb soutěžních aut po silnici I/35 a přesune se do okolních, dopravou méně vytížených, ulic,“ doplnil ředitel soutěže.Současně byly prodlouženy doby mezi jednotlivými časovými kontrolami při dojezdu na starty rychlostních zkoušek, a také servisní doby k provádění nezbytných oprav a údržby na soutěžních vozech. Soutěžní auta by se tak neměla z důvodu časové tísně prohánět po městě nepřiměřenou rychlostí. „Jezdci budou důrazně upozorňováni na dodržování rychlosti v obci. Současně budou o spolupráci požádány Policie ČR a Městská policie Valašské Meziříčí. Může se však stát, že při kontrolách budou zjištěny i civilní vozy, které rovněž doplatí na nerespektování pravidel silničního provozu, což se v posledních letech stává čím dál častěji,“ řekla valašskomeziříčská místostarostka Dagmar Lacinová.Posádky soutěžních vozidel, které chtějí bojovat o příčky nejvyšší a připsat si tak do pomyslné tabulky Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally i první mistrovské body, musí v co nejkratším čase zvládnout celkovou trasu rychlostních zkoušek v délce 155 kilometrů. Celá rally je rozdělena do dvou etap a šesti sekcí. „Do širokého okolí Zlínského, Moravskoslezského a Olomouckého kraje zavede závodníky celkem deset rychlostních testů,“ dodal ředitel soutěže.Bonver Valašská rally 2011 bude úvodním kláním ze sedmi podniků Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. I proto se dá očekávat účast kvalitních jezdců z tuzemska i zahraničí. „V loňských ročnících přijely například závodníci z Finska, Polska, Rakouska, Ukrajiny či Austrálie,“ potvrdil atraktivitu soutěže Miroslav Hošák.Valašskomeziříčská radnice se stane centrem Valašské rally již po desáté. „Pořadatelům i novinářům zajistíme již tradičně potřebné zázemí,“ dodall starosta města Jiří Částečka.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?