Pořadatelé ze Želechovic u Zlína ve spolupráci s AK Rallysport Brno o. s. a TJ Sokol Želechovice Vás zvou na již IV. ročník Besedy s jezdci a spolujezdci rally!
Akce se koná v sobotu 5. 3. 2011 od 17 hodin v sokolovně v Želechovicích nad Dřevnicí u Zlína (GPS: 49°13'1.535"N, 17°44'57.103"E).
Tradicí této akce je vždy výborné obsazení špičkovými jezdci a spolujezdci současnosti, ale již také historie. Nejinak tomu bude i letos. Želechovická beseda je tak ideální příležitost, jak se dozvědět něco z novinek před nastávající sezonou, ovšem současně také poslechnout si více než zajímavé vzpomínky od osobností, které spoluutvářely historii našeho rallysportu.
Ze závodníků, kteří zatím potvrdili svoji účast, jmenujme například následující: úřadující mistr republiky Pavel Valoušek, Petr Gross, Jaroslav Orsák, Karel Vajík, Daniel Trunkát, Petr Starý, Igor Drotár, Vlado Bánoci, Karel Jirátko, Tomáš Kostka, Michal Sum či Milan Pantálek. V jednání jsou další jezdci, kteří se mohou pochlubit titulem absolutního mistra republiky z minulých let. Účastníci besedy z minulých let si jistě pamatují, že některé z těchto jmen patří opravdu dobrým vypravěčům. Na minulý ročník besedy můžete zavzpomínat i pomocí pěkného videa od Nedbise.
Během hlavní části programu, tedy samotné besedy se závodníky, budete mít možnost zeptat se přítomných na cokoliv, co vás napadne. Po skončení besedy bude následovat autogramiáda závodníků, videoprojekce a bohatá tombola pro diváky s věcnými cenami s rallyovou tématikou. Hlavní cenou bude stejně jako loni svezení v závodním voze. Novinkou bude letos rally-trenažer s možností zajet si vybranou rychlostní zkoušku s hostem akce. Vstupné na besedu je dobrovolné.
Program IV. Besedy se závodníky rally v Želechovicích u Zlína1) Představení přítomných jezdců.2) Hlavní část programu – otázky na jezdce a spolujezdce z publika.3) Autogramiáda jezdců + videoprojekce s rallyovou tématikou.4) Bohatá tombola.5) Volná zábava s hudbou do pozdních nočních hodin, občerstvení a podpůrné prostředky budou zajištěny v dostatečné míře :-)
Těšíme se na viděnou a na to, že se nám společně podaří řádně se naladit na nastávající rallyovou sezonu!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.