V pátečním vydání bulvárního deníku Blesk (11. 02. 2011) byl na straně 24 uveřejněn článek pod titulkem: cituji – „Šílená nehoda ve valašské rallye. Diváka sestřelilo neovladatelné auto. Zázrak! Tohle přežil a ještě pomohl vytlačit vůz.“
Nehodlám se zabývat úrovní textu Tomáše Koníčka. Jen si nedovolím nepoznamenat, že je z něj (toho textu) naprosto zřetelné, o co zmiňovanému bulváru v informovanosti veřejnosti jde. Pozitiva nebereme (pokud se netýkají tohoto tištěného periodika), toužíme pouze po krvi, skandálech a podobně.Ale k meritu věci: Právě úvodní titulková věta v záhlaví celostránkového článku doplněného o pět fotografií, Šílená nehoda ve valašské rallye, vyvolala řadu emocí, dotazů a nejasností. „Valašská rally se už jela? Proč je na website uveden jiný termín?,“ ptají se od pátku mnozí lidé.Jsem přesvědčen o tom, že zmiňovaný autor textu takto neuvažoval a o valašské rallye se zmiňuje v souvislosti s lokalitou, kde se vizovická motoristická akce s názvem Ve stopě Valašské zimy – Memoriál Josefa Sláčika konala. Podle mě tak psal s hlubokou nevědomostí o dané problematice. Jeho lokalizace zmiňované soutěže, při níž došlo k nemilé, ale naštěstí dobře skončené události, je totiž zejména v nepsané podobě totožná s názvem jedné z nejpopulárnějších a nejnáročnějších českých automobilových soutěží, která proběhne v okolí Valašského Meziříčí o posledním březnovém víkendu. Posuďte sami. Blesk: valašská(é) rallye; název soutěže, a znovu zdůrazňuji, jež nemá s uváděným incidentem nic společného: Valašská rally.Toho by se profesionál neměl dopustit. Jeho informace, ať už vědomá či nevědomá, je totiž naprosto zavádějící, matoucí a poškozující dobré jméno organizátora jubilejního třicátého ročníku Bonver Valašská rally 2011.Proto všechny, kteří se na organizátory Valašské rally obrátili s žádosti o vysvětlení, ale i ty, kteří nad vším, co zmiňovaný bulvární článek uvedl, tiše dumají, ubezpečuji: Automobilová soutěž zařazená do sedmidílného seriálu MEDIASPORT Mezinárodní mistrovství České republiky v rally, Valašská rally, nemá s bulvárně popsaným incidentem nic společného. Bonver Valašská rally 2011, její 30. ročník, proběhne ve dnech 25. – 26. března 2011 a vše potřebné o její přípravě naleznete na jejich website www.valasskarally30.webnode.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.