V pátečním vydání bulvárního deníku Blesk (11. 02. 2011) byl na straně 24 uveřejněn článek pod titulkem: cituji – „Šílená nehoda ve valašské rallye. Diváka sestřelilo neovladatelné auto. Zázrak! Tohle přežil a ještě pomohl vytlačit vůz.“
Nehodlám se zabývat úrovní textu Tomáše Koníčka. Jen si nedovolím nepoznamenat, že je z něj (toho textu) naprosto zřetelné, o co zmiňovanému bulváru v informovanosti veřejnosti jde. Pozitiva nebereme (pokud se netýkají tohoto tištěného periodika), toužíme pouze po krvi, skandálech a podobně.Ale k meritu věci: Právě úvodní titulková věta v záhlaví celostránkového článku doplněného o pět fotografií, Šílená nehoda ve valašské rallye, vyvolala řadu emocí, dotazů a nejasností. „Valašská rally se už jela? Proč je na website uveden jiný termín?,“ ptají se od pátku mnozí lidé.Jsem přesvědčen o tom, že zmiňovaný autor textu takto neuvažoval a o valašské rallye se zmiňuje v souvislosti s lokalitou, kde se vizovická motoristická akce s názvem Ve stopě Valašské zimy – Memoriál Josefa Sláčika konala. Podle mě tak psal s hlubokou nevědomostí o dané problematice. Jeho lokalizace zmiňované soutěže, při níž došlo k nemilé, ale naštěstí dobře skončené události, je totiž zejména v nepsané podobě totožná s názvem jedné z nejpopulárnějších a nejnáročnějších českých automobilových soutěží, která proběhne v okolí Valašského Meziříčí o posledním březnovém víkendu. Posuďte sami. Blesk: valašská(é) rallye; název soutěže, a znovu zdůrazňuji, jež nemá s uváděným incidentem nic společného: Valašská rally.Toho by se profesionál neměl dopustit. Jeho informace, ať už vědomá či nevědomá, je totiž naprosto zavádějící, matoucí a poškozující dobré jméno organizátora jubilejního třicátého ročníku Bonver Valašská rally 2011.Proto všechny, kteří se na organizátory Valašské rally obrátili s žádosti o vysvětlení, ale i ty, kteří nad vším, co zmiňovaný bulvární článek uvedl, tiše dumají, ubezpečuji: Automobilová soutěž zařazená do sedmidílného seriálu MEDIASPORT Mezinárodní mistrovství České republiky v rally, Valašská rally, nemá s bulvárně popsaným incidentem nic společného. Bonver Valašská rally 2011, její 30. ročník, proběhne ve dnech 25. – 26. března 2011 a vše potřebné o její přípravě naleznete na jejich website www.valasskarally30.webnode.cz.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.