Ve dnech 5. - 6. února 2011 se v německém Stuttgartu konal seminář FIA, kterého se zúčastnili i zástupci AMK Rallye Český Krumlov. Seminář byl určen pro všechny pořadatele závodů mistrovství Evropy i evropského poháru, sportovní komisaře FIA a pozorovatele FIA. Zaměřen byl především na novinky v řádech a připomenutí všech bezpečnostních aspektů při pořádání automobilových soutěží.
Po úvodním slově, které pronesl Ing. Radovan Novák, následovalo představení nově zvolené rally komise. Nový předseda této komise Jonathan Ashman z Velké Británie představil vizi, jakým směrem se bude ubírat rally v následujících letech a zdůraznil důležitost bezpečnostních opatření v rally. Bezpečnost byla ostatně hlavním tématem celého semináře, stejně jako každý rok. Je zřejmé, že FIA se maximálně zaměřuje na bezpečnost soutěžících i diváků.Dalším bodem semináře bylo seznámení účastníků se změnami ve sportovních řádech pro letošní rok, kterých je více než sto. Snahou při tvorbě řádů pro letošní rok bylo jejich zjednodušení a vyjasnění a co největší shoda s řády pro mistrovství světa. Zajímavou a vítanou změnou je, že se etapa opět nazývá etapa a nikoliv den. Druhý den se seminář zabýval bezpečností automobilových soutěží. Přednášku vedl člen bezpečnostní komise FIA Ing. Jan Regner z České republiky, který všechny účastníky během dvouhodinové přednášky podrobně seznámil se všemi bezpečnostními aspekty automobilových soutěží.Seminář byl také možností setkat se s oficiálními činovníky mezinárodní automobilové federace, kteří v květnu dorazí na naši soutěž, a oficiálně je pozvat do Českého Krumlova. Pozorovatelem mezinárodní automobilové federace bude pan Wolfgang Gastorfer z Německa, který již byl na naší soutěži v roce 2009 (první ročník, který byl součástí evropského poháru). Hlavním sportovním komisařem bude pan Wilhelm Singer z Rakouska, který byl v Českém Krumlově ve stejném roce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.