Ve dnech 5. - 6. února 2011 se v německém Stuttgartu konal seminář FIA, kterého se zúčastnili i zástupci AMK Rallye Český Krumlov. Seminář byl určen pro všechny pořadatele závodů mistrovství Evropy i evropského poháru, sportovní komisaře FIA a pozorovatele FIA. Zaměřen byl především na novinky v řádech a připomenutí všech bezpečnostních aspektů při pořádání automobilových soutěží.
Po úvodním slově, které pronesl Ing. Radovan Novák, následovalo představení nově zvolené rally komise. Nový předseda této komise Jonathan Ashman z Velké Británie představil vizi, jakým směrem se bude ubírat rally v následujících letech a zdůraznil důležitost bezpečnostních opatření v rally. Bezpečnost byla ostatně hlavním tématem celého semináře, stejně jako každý rok. Je zřejmé, že FIA se maximálně zaměřuje na bezpečnost soutěžících i diváků.Dalším bodem semináře bylo seznámení účastníků se změnami ve sportovních řádech pro letošní rok, kterých je více než sto. Snahou při tvorbě řádů pro letošní rok bylo jejich zjednodušení a vyjasnění a co největší shoda s řády pro mistrovství světa. Zajímavou a vítanou změnou je, že se etapa opět nazývá etapa a nikoliv den. Druhý den se seminář zabýval bezpečností automobilových soutěží. Přednášku vedl člen bezpečnostní komise FIA Ing. Jan Regner z České republiky, který všechny účastníky během dvouhodinové přednášky podrobně seznámil se všemi bezpečnostními aspekty automobilových soutěží.Seminář byl také možností setkat se s oficiálními činovníky mezinárodní automobilové federace, kteří v květnu dorazí na naši soutěž, a oficiálně je pozvat do Českého Krumlova. Pozorovatelem mezinárodní automobilové federace bude pan Wolfgang Gastorfer z Německa, který již byl na naší soutěži v roce 2009 (první ročník, který byl součástí evropského poháru). Hlavním sportovním komisařem bude pan Wilhelm Singer z Rakouska, který byl v Českém Krumlově ve stejném roce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?