Ve dnech 5. - 6. února 2011 se v německém Stuttgartu konal seminář FIA, kterého se zúčastnili i zástupci AMK Rallye Český Krumlov. Seminář byl určen pro všechny pořadatele závodů mistrovství Evropy i evropského poháru, sportovní komisaře FIA a pozorovatele FIA. Zaměřen byl především na novinky v řádech a připomenutí všech bezpečnostních aspektů při pořádání automobilových soutěží.
Po úvodním slově, které pronesl Ing. Radovan Novák, následovalo představení nově zvolené rally komise. Nový předseda této komise Jonathan Ashman z Velké Británie představil vizi, jakým směrem se bude ubírat rally v následujících letech a zdůraznil důležitost bezpečnostních opatření v rally. Bezpečnost byla ostatně hlavním tématem celého semináře, stejně jako každý rok. Je zřejmé, že FIA se maximálně zaměřuje na bezpečnost soutěžících i diváků.Dalším bodem semináře bylo seznámení účastníků se změnami ve sportovních řádech pro letošní rok, kterých je více než sto. Snahou při tvorbě řádů pro letošní rok bylo jejich zjednodušení a vyjasnění a co největší shoda s řády pro mistrovství světa. Zajímavou a vítanou změnou je, že se etapa opět nazývá etapa a nikoliv den. Druhý den se seminář zabýval bezpečností automobilových soutěží. Přednášku vedl člen bezpečnostní komise FIA Ing. Jan Regner z České republiky, který všechny účastníky během dvouhodinové přednášky podrobně seznámil se všemi bezpečnostními aspekty automobilových soutěží.Seminář byl také možností setkat se s oficiálními činovníky mezinárodní automobilové federace, kteří v květnu dorazí na naši soutěž, a oficiálně je pozvat do Českého Krumlova. Pozorovatelem mezinárodní automobilové federace bude pan Wolfgang Gastorfer z Německa, který již byl na naší soutěži v roce 2009 (první ročník, který byl součástí evropského poháru). Hlavním sportovním komisařem bude pan Wilhelm Singer z Rakouska, který byl v Českém Krumlově ve stejném roce.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.