Jen pár týdnů dělí soutěžní posádky a jejich fanoušky od startu prvního podniku seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011.
Tím se o posledním březnovém víkendu stane jubilejní třicátá Bonver Valašská rally, která odstartuje v pátek 25. března 2011 v 17:15 hodin z valašskomeziříčského náměstí. To se stane svědkem startu valašky již podesáté.
Valašská rally patří již několik let mezi nejnáročnější a současně nejkrásnější automobilové soutěže v České republice. Tradice valašské soutěže úzce souvisí mimo jiné také s popularitou rallysportu v tomto regionu jihovýchodní Moravy. Význam dává valašce účast celé české soutěžácké špičky v čele s Romanem Krestou, Pavlem Valouškem, Václavem Pechem a mnohými dalšími, start zahraničních týmů, ale i zájem významných sdělovacích prostředků a desítek tisíc diváků, kteří každoročně na Vsetínsko zavítají nejen ze všech koutů Česka, ale i ze zahraničí. V těchto dnech nabývá třicátá Bonver Valašská rally na konkrétní podobě. Jako již tradičně ji organizátoři pod vedením Miroslava Hošáka rozdělili do dvou etap. Přičemž ta druhá polovina úvodní etapy se opět pojede za tmy, což celé soutěži přidá na atraktivitě. „Předpokládáme, že posádky absolvují celkem deset rychlostních testů. Jejich celková délka se bude pohybovat kolem sto šedesáti kilometrů. Celková délka trati jubilejní Valašky se pak lehce přehoupne přes čtyři sta kilometrů a zavede posádky na silnice a cesty Zlínského, Olomouckého a Moravskoslezského kraje,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel soutěže zatím v obecné rovině s tím, že v současné době jsou kolem trati dolaďovány poslední detaily.
Ředitelství soutěže bude podobně jako v uplynulých devíti letech situováno do valašských Athén – Valašského Meziříčí, jehož obyvatelé a představitelé vytvářejí takovému významnému automobilovému klání, jakým bezesporu Valašská rally je, důstojné reprezentativní zázemí v objektu valašskomeziříčské radnice. „Všem Valašskomeziříčanům, kteří nám fandí a pomáhají, patří naše upřímné poděkování. To platí i pro další města a obce, orgány i organizace státní správy a samosprávy, instituce i podnikatelské subjekty, bez jejichž pomoci by nebylo možné po všech stránkách náročný sportovní podnik připravit,“ vyjádřil se Hošák. Ve stejném objektu rozvine svůj pomyslný stan i tiskové středisko a dispečink rally. Vlastní soutěži bude předcházet formální a technická přejímka, která proběhne v areálu Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí – Bynině a po několikaleté odmlce rovněž shakedown.
Organizátoři dělají všechno pro to, aby se třicetiletá Valašská rally stala výkladní skříní pomyslné kroniky jedné z nejtěžších a zároveň nejkrásnějších automobilových soutěží v české kotlině. Organizátoři a pořadatelé vynakládají veškerou snahu a um ve prospěch kvality a zejména bezpečnosti nejenom soutěžních posádek, ale i diváků. U těch nejde o nic jiného, než aby měli neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný a krutý. Zvlášť ze strany diváků při nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.