Jen pár týdnů dělí soutěžní posádky a jejich fanoušky od startu prvního podniku seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011.
Tím se o posledním březnovém víkendu stane jubilejní třicátá Bonver Valašská rally, která odstartuje v pátek 25. března 2011 v 17:15 hodin z valašskomeziříčského náměstí. To se stane svědkem startu valašky již podesáté.
Valašská rally patří již několik let mezi nejnáročnější a současně nejkrásnější automobilové soutěže v České republice. Tradice valašské soutěže úzce souvisí mimo jiné také s popularitou rallysportu v tomto regionu jihovýchodní Moravy. Význam dává valašce účast celé české soutěžácké špičky v čele s Romanem Krestou, Pavlem Valouškem, Václavem Pechem a mnohými dalšími, start zahraničních týmů, ale i zájem významných sdělovacích prostředků a desítek tisíc diváků, kteří každoročně na Vsetínsko zavítají nejen ze všech koutů Česka, ale i ze zahraničí. V těchto dnech nabývá třicátá Bonver Valašská rally na konkrétní podobě. Jako již tradičně ji organizátoři pod vedením Miroslava Hošáka rozdělili do dvou etap. Přičemž ta druhá polovina úvodní etapy se opět pojede za tmy, což celé soutěži přidá na atraktivitě. „Předpokládáme, že posádky absolvují celkem deset rychlostních testů. Jejich celková délka se bude pohybovat kolem sto šedesáti kilometrů. Celková délka trati jubilejní Valašky se pak lehce přehoupne přes čtyři sta kilometrů a zavede posádky na silnice a cesty Zlínského, Olomouckého a Moravskoslezského kraje,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel soutěže zatím v obecné rovině s tím, že v současné době jsou kolem trati dolaďovány poslední detaily.
Ředitelství soutěže bude podobně jako v uplynulých devíti letech situováno do valašských Athén – Valašského Meziříčí, jehož obyvatelé a představitelé vytvářejí takovému významnému automobilovému klání, jakým bezesporu Valašská rally je, důstojné reprezentativní zázemí v objektu valašskomeziříčské radnice. „Všem Valašskomeziříčanům, kteří nám fandí a pomáhají, patří naše upřímné poděkování. To platí i pro další města a obce, orgány i organizace státní správy a samosprávy, instituce i podnikatelské subjekty, bez jejichž pomoci by nebylo možné po všech stránkách náročný sportovní podnik připravit,“ vyjádřil se Hošák. Ve stejném objektu rozvine svůj pomyslný stan i tiskové středisko a dispečink rally. Vlastní soutěži bude předcházet formální a technická přejímka, která proběhne v areálu Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí – Bynině a po několikaleté odmlce rovněž shakedown.
Organizátoři dělají všechno pro to, aby se třicetiletá Valašská rally stala výkladní skříní pomyslné kroniky jedné z nejtěžších a zároveň nejkrásnějších automobilových soutěží v české kotlině. Organizátoři a pořadatelé vynakládají veškerou snahu a um ve prospěch kvality a zejména bezpečnosti nejenom soutěžních posádek, ale i diváků. U těch nejde o nic jiného, než aby měli neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný a krutý. Zvlášť ze strany diváků při nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.