Úvodním podnikem Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se ve dnech 25. – 26. března 2011 stane jubilejní třicátý ročník Bonver Valašské rally. Pořadatelský tým vedený Miroslavem Hošákem tvrdě pracuje na doladění posledních detailů valašské automobilové soutěže, která si letos připomene ještě jedno jubileum. Ve Valašském Meziříčí totiž odstartuje podesáté.
V těchto dnech je pozornost pořadatelů zaměřena zejména na dokončení všech nezbytností souvisejícími s rychlostními zkouškami. Proběhla i konzultace trati zástupci asociace jezdců. Prohlédnout si ji přijel před několika dny Petr Gross a Petr Černohorský. „Jejich náměty do konečné podoby rychlostek samozřejmě zohledníme,“ vyjádřil se ředitel rally Miroslav Hošák a pokračoval: „Jubilejní Valaška bude opět rozdělena do dvou etap. Obsahovat by měla deset rychlostních testů na pěti úsecích. Scházet tradičně nemohou ani noční průjezdy. V nejbližších dnech bude v této souvislosti vše jasné a harmonogram rally dostane konečnou podobu.“Po několikaleté odmlce se před Valašskou rally uskuteční shakedown. „Ten je připravován na pátek 25. března v době od 12 do 15:30 hodin na vybraném úseku mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm,“ poznamenal šéf organizačního týmu s tím, že shakedownu budou předcházet seznamovací jízdy, které budou organizačně zabezpečeny podle stanoveného harmonogramu.Pokud nenastanou nějaké dnes již nepředpokládané změny, ale stát se může ještě cokoliv, vyjede první vozidlo startovního pole na trať jubilejní Valašky v pátek 25. března z valašskomeziříčského náměstí v 17:15 hodin. O třiadvacet hodin a pětačtyřicet minut později pak bude na stejném místě přivítán premiant 30. Valašské rally. Organizátoři předpokládají, že poblahopřát Valašce přijede svými výkony i celá česká soutěžácká špička, kterou, stejně, jako ostatní posádky, přijdou povzbudit tisíce diváků.K přípravě Valašky přistupují její organizátoři zejména s akcentem na bezpečnost. A to jak soutěžících, tak i diváků. Zejména na ně se obracejí žádostí, aby si uvědomili, že automobilový sport je svým charakterem nebezpečný a nikdy při něm nelze stoprocentně vyloučit chybu řidiče soutěžního vozidla ani selhání techniky. Z tohoto pohledu jsou organizátory připravována divácká místa, která by měla být z tohoto pohledu co nejbezpečnější. „Lidé by neměli hazardovat a měli by ke sledování Valašky využít výhradně míst, která jim k tomu pořadatel vyhradí. Traťoví komisaři budou v tomto směru nekompromisní,“ poznamenal zejména na adresu lehkovážníků zástupce ředitele pro bezpečnost Martin Schönweitz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.