Výrazné změny nastávají pro rok 2011 v týmu Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta- úřadujících druhých vicemistrů MMČR v rally.
Nastávající sezonu lze shrnout jako rok, který pro Jaromíra Tarabuse bude znamenat rok plný návratů. Po roce a půl se vrátí za volant vozu Abarth Grande Punto S2000, po šesti letech vedle něj opět na celou sezonu usedne spolujezdec Igor Norek a po dlouhých devíti letech se vrátí do českého rallysprintového mistrovství. V tomto šampionátu chce tým navázat na úspěchy z předchozí sezony a bojovat zde o titul mistrů republiky.
Důvody těchto překvapujících změn oproti minulým sezonám nechme vysvětlit Daniela Trunkáta. Ten pro převážnou část letošního roku mění svoji týmovou funkci. „Důvodem mé letošní absence na sedadle spolujezdce je očekávání příjemné události v mé rodině, která by měla nastat v červnu – čili právě uprostřed sezony. Pro celý rallysprintový šampionát mě tedy nahradí Igor Norek. Já se pro letošek posouvám do role manažera týmu a posádku budu na závodech samozřejmě doprovázet. Na místo spolujezdce bych se rád vrátil v listopadu na středomořské Rally Cyprus, kde bychom rádi navázali na úspěšný výsledek z roku 2010. “
Pakliže jsme se již zmínili o návratu do vozu Abarth Grande Punto S2000, pak jde o návrat v pravém slova smyslu – vůz, který bude letos posádka používat, je totiž tím samým exemplářem, který byl týmem používán v letech 2008-2009. Jelikož těchto vozů již jezdí po světě pouze malý počet, nelze pochybovat o tom, že půjde o velké zpestření šampionátu.
A jak do letošní sezony vyhlíží sám Jaromír Tarabus? „Na sezonu se těším, rallysprinty sice znamenají co do kilometráže menší počet ujetých kilometrů, ale zase jsem zvědavý na nové tratě. Naposledy jsem totiž jel seriál Sprintrally v začátcích mé kariéry roce 2001. Pak už šlo pouze o ojedinělé starty, pokud nepočítám pravidelnou účast na domácím Rallysprintu Kopná. Naše Grande Punto S2000 je sice už starší a technicky se nemůže rovnat nejmodernějším vozům, ale i tak je to stále výborný závodní vůz a věřím, že s ním bude velmi pěkné svezení,“ komentuje svá předsezonní očekávání jezdec, a pokračuje: „Co se týče obnovené spolupráce s Igorem, tak zde neočekávám žádné větší problémy, neboť Igor je zkušený spolujezdec. Ohledně našeho možného umístění zatím nemá cenu předbíhat. Nejprve musíme počkat, kdo a s jakou technikou bude letos v rallysprintovém šampionátu startovat.“
Co říci ke svému novému angažmá má i Jaromírův staronový spolujezdec Igor Norek, který s Jaromírem Tarabusem již absolvoval kompletní sezony 2000-2004. „Velmi se těším na obnovenou spolupráci a Jaromírem. Odzávodili jsme toho spolu v minulosti již hodně, tak doufám, že nám souhra nebude dělat žádné problémy, a že navážeme na náš jednorázový vítězný start s tímto Fiatem na domácím Rallysprintu Kopná 2009. Doufám, že se nám společně podaří nastavit při testech Abartha tak, aby byl konkurenceschopný a pokusíme se společně o co nejhezčí sportovní zážitky jak pro diváky, tak nás samotné. A samozřejmě o co nejlepší výsledek. Osobně považuji Grande Punto za nejhezčí ze všech S2000, takže se velmi těším na svezení s tímto speciálem a na možnost porovnání kvality podvozku s Fiestou S2000, se kterou jsem měl možnost testovat po celý rok 2010. Doufám, že nám pro sezonu 2011 bude přát štěstí.“
Změny a volba typu programu pro letošní sezonu však mají ještě jeden, neméně důležitý důvod. „I přesto, že v MČR Sprintrally máme ty nejvyšší cíle, bude rok 2011 pro náš tým přechodný. Vyvrcholení kariéry T&T by totiž mělo nastat v roce 2012, kdy bychom chtěli absolvovat kompletní sezonu v IRC či mistrovství světa,“ oznamuje ambiciózní plány posádky manažer týmu pro rok 2011 Daniel Trunkát a uzavírá: „I nadále pokračujeme ve spolupráci s našimi stávajícími partnery, společnostmi Bruco spol. s.r.o. a INA SPORT spol. s.r.o., výhradním dovozcem značky ELAN do ČR, kterým tímto velmi děkujeme za jejich podporu.“
Na závěr tedy týmu popřejme, aby se jeho letošní výsledky i plány na rok 2012 vyvíjely stejně energicky a výbušně, jako zní kombinace počátečních písmen jeho letošních hlavních členů – TNT! ?
Pro další informace o posádce i týmu můžete navštívit aktualizované týmové stránky www.tarabus.cz a řadu zajímavostí ze zákulisí potom najdete v profilu posádky na Facebooku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?