Výrazné změny nastávají pro rok 2011 v týmu Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta- úřadujících druhých vicemistrů MMČR v rally.
Nastávající sezonu lze shrnout jako rok, který pro Jaromíra Tarabuse bude znamenat rok plný návratů. Po roce a půl se vrátí za volant vozu Abarth Grande Punto S2000, po šesti letech vedle něj opět na celou sezonu usedne spolujezdec Igor Norek a po dlouhých devíti letech se vrátí do českého rallysprintového mistrovství. V tomto šampionátu chce tým navázat na úspěchy z předchozí sezony a bojovat zde o titul mistrů republiky.
Důvody těchto překvapujících změn oproti minulým sezonám nechme vysvětlit Daniela Trunkáta. Ten pro převážnou část letošního roku mění svoji týmovou funkci. „Důvodem mé letošní absence na sedadle spolujezdce je očekávání příjemné události v mé rodině, která by měla nastat v červnu – čili právě uprostřed sezony. Pro celý rallysprintový šampionát mě tedy nahradí Igor Norek. Já se pro letošek posouvám do role manažera týmu a posádku budu na závodech samozřejmě doprovázet. Na místo spolujezdce bych se rád vrátil v listopadu na středomořské Rally Cyprus, kde bychom rádi navázali na úspěšný výsledek z roku 2010. “
Pakliže jsme se již zmínili o návratu do vozu Abarth Grande Punto S2000, pak jde o návrat v pravém slova smyslu – vůz, který bude letos posádka používat, je totiž tím samým exemplářem, který byl týmem používán v letech 2008-2009. Jelikož těchto vozů již jezdí po světě pouze malý počet, nelze pochybovat o tom, že půjde o velké zpestření šampionátu.
A jak do letošní sezony vyhlíží sám Jaromír Tarabus? „Na sezonu se těším, rallysprinty sice znamenají co do kilometráže menší počet ujetých kilometrů, ale zase jsem zvědavý na nové tratě. Naposledy jsem totiž jel seriál Sprintrally v začátcích mé kariéry roce 2001. Pak už šlo pouze o ojedinělé starty, pokud nepočítám pravidelnou účast na domácím Rallysprintu Kopná. Naše Grande Punto S2000 je sice už starší a technicky se nemůže rovnat nejmodernějším vozům, ale i tak je to stále výborný závodní vůz a věřím, že s ním bude velmi pěkné svezení,“ komentuje svá předsezonní očekávání jezdec, a pokračuje: „Co se týče obnovené spolupráce s Igorem, tak zde neočekávám žádné větší problémy, neboť Igor je zkušený spolujezdec. Ohledně našeho možného umístění zatím nemá cenu předbíhat. Nejprve musíme počkat, kdo a s jakou technikou bude letos v rallysprintovém šampionátu startovat.“
Co říci ke svému novému angažmá má i Jaromírův staronový spolujezdec Igor Norek, který s Jaromírem Tarabusem již absolvoval kompletní sezony 2000-2004. „Velmi se těším na obnovenou spolupráci a Jaromírem. Odzávodili jsme toho spolu v minulosti již hodně, tak doufám, že nám souhra nebude dělat žádné problémy, a že navážeme na náš jednorázový vítězný start s tímto Fiatem na domácím Rallysprintu Kopná 2009. Doufám, že se nám společně podaří nastavit při testech Abartha tak, aby byl konkurenceschopný a pokusíme se společně o co nejhezčí sportovní zážitky jak pro diváky, tak nás samotné. A samozřejmě o co nejlepší výsledek. Osobně považuji Grande Punto za nejhezčí ze všech S2000, takže se velmi těším na svezení s tímto speciálem a na možnost porovnání kvality podvozku s Fiestou S2000, se kterou jsem měl možnost testovat po celý rok 2010. Doufám, že nám pro sezonu 2011 bude přát štěstí.“
Změny a volba typu programu pro letošní sezonu však mají ještě jeden, neméně důležitý důvod. „I přesto, že v MČR Sprintrally máme ty nejvyšší cíle, bude rok 2011 pro náš tým přechodný. Vyvrcholení kariéry T&T by totiž mělo nastat v roce 2012, kdy bychom chtěli absolvovat kompletní sezonu v IRC či mistrovství světa,“ oznamuje ambiciózní plány posádky manažer týmu pro rok 2011 Daniel Trunkát a uzavírá: „I nadále pokračujeme ve spolupráci s našimi stávajícími partnery, společnostmi Bruco spol. s.r.o. a INA SPORT spol. s.r.o., výhradním dovozcem značky ELAN do ČR, kterým tímto velmi děkujeme za jejich podporu.“
Na závěr tedy týmu popřejme, aby se jeho letošní výsledky i plány na rok 2012 vyvíjely stejně energicky a výbušně, jako zní kombinace počátečních písmen jeho letošních hlavních členů – TNT! ?
Pro další informace o posádce i týmu můžete navštívit aktualizované týmové stránky www.tarabus.cz a řadu zajímavostí ze zákulisí potom najdete v profilu posádky na Facebooku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?