Výborného umístění dosáhli na prvním letošním závodě v rakouském Freistadtu mladičký, teprve 22letý rodák ze Spořic u Chomutova, Michal Srb se zkušeným Radimem Oravou. S náročným povrchem se posádka dobře popasovala a v cíli mohla slavit nejenom vítězství ve své třídě, ale také prvenství mezi českými dvoukolkami.
Druhý lednový víkend startovala v rakouském Freistadtu 28. Internationale Jänner rallye. Na start se postavilo sto posádek ze šesti zemí. Vedle početného rakouského zastoupení zde byli také jezdci z Česka, Maďarska, Itálie, Německa a Švédska. Českou vlaječku vedle svého jména vozilo šestnáct posádek a mezi nimi i Michal Srb s Radimem Oravou, kteří startovali s Volkswagenem Polo 16V. Pro oba členy posádky to byl druhý start na zimní soutěži, ve Freistadtu však usedli vedle sebe poprvé až letos. Radim si svou premiéru užil v roce 2006 po boku Jiřího Pertlíčka. Michal „Jännerku“ okusil prvně v roce 2008 společně s Jakubem Venclíkem. „Poprvé jsme startovali v Rakousku na této soutěži před třemi roky. Tehdy jsme ovšem neměli ty správné pneumatiky. Soutěž jsme dokončili na 2. místě ve třídě N1 a 58. místě absolutně,“ zavzpomínal na svůj první start ve Freistadtu Michal Srb.
Letošní start byl ale o něčem jiném. Posádka si pořídila pneumatiky s hroty a na první soutěž v nové sezoně se velmi těšila. „Do Rakouska jsme odjížděli hlavně s cílem získat zkušenosti s jízdou na nezpevněném povrchu. Do této soutěže jsem neměl možnost vyzkoušet si pneumatiky s hroty. Taky jsme se chtěli trošku popasovat s rakouskou konkurencí,“ vrátil se na úvod soutěže Michal Srb. Jízda na úzkých pneumatikách s hroty Michala nadchla. Na úvodní rychlostní zkoušce, která se jela takřka celá na sněhu a ledu, za sebou nechal i jezdce s mnohem silnějšími vozy. S přibývajícími kilometry ovšem začalo úřadovat počasí a trať začala roztávat. „Úvod závodu se mi moc líbil. Postupně však z trati mizel sníh a led a erzety byly hlavně o výkonu motoru. Přesto to bylo pořád velmi pěkné svezení,“ uvedl Michal. První etapu zakončila česká dvojice Srb – Orava na 49. místě a 1. místě ve své třídě. Do druhé etapy nastupovala posádka s odhodláním interního souboje s dalším českým zástupcem, Martinem Radou startujícím s Alfou Romeo. Martin Rada byl před „naší“ posádkou ve výsledcích o tři místa výše a na časovém odstupu to bylo více jak dvacet vteřin. Přetahovaná o vteřinky vygradovala v samotném závěru soutěže. Druhá etapa měla šest erzet a před tou poslední byl lepší Michal v poměru 3:2, ale na čase ztrácel dvacet vteřin. „Do druhé etapy jsme šli s cílem Martina Radu porazit. Díky proměnlivému počasí bylo velmi těžké zvolit pneumatiky. Poslední zkouška soutěže, která se jela v mlze, nám ale vyšla skvěle. Zajeli jsme zde absolutně 26. nejrychlejší čas,“ pochvaloval si závěr rakouské rally Michal Srb. Čas z poslední zkoušky soutěže, kdy posádka Srb – Orava nechala za sebou několik silných vozů mitsubishi a subaru, ale také Peugeot 207 S2000, posunul dvojici na konečné 36. místo absolutní klasifikace. Interní souboj s Martinem Radou pak vyzněl lépe pro Michala Srba, jenž svého soupeře pokořil o patnáct vteřin. „Odjel jsem nejnáročnější soutěž, jaké jsem se doposud měl možnost účastnit. Bylo to dáno hlavně změnami povrchu, ale také náročným rozpisem. S Radimem jsme společně absolvovali několik soutěží v Česku, a tak se projevila i naše sehranost. Z výsledku v Rakousku máme oba velkou radost,“ neskrýval nadšení z dobře odjeté rally Michal Srb. Radim Orava dodal: „Letošní Jänner Rally byla pro mě jedna z nejtěžších soutěží mé kariéry. Chtěl bych v první řadě vyzdvihnout Michalův rozpis, na kterém hodně zapracoval a výsledek se dostavil. Hlavně na poslední RZ se ukázalo, že jdeme správnou cestou. Poděkování zaslouží Michalův táta. Auto bylo nachystáno na 100 % a nebylo třeba řešit žádný problém s technikou. Bylo velmi důležité, že jsme se mohli soustředit jen na svůj výkon a volbu pneumatik.“
A Michal Srb se k Radimovu poděkování přidal také: „Chtěl bych moc poděkovat svému tátovi, který má velký podíl na našem startu a potažmo i výsledku v Rakousku. Dále bych chtěl poděkovat i sponzorům za podporu. Díky patří i Radimovi za spolupráci a Honzovi Dohnalovi, který mi prodal skvělé pneumatiky s hroty. A nesmím zapomenout ani na fanoušky kolem trati, kteří nás a naše „políčko“ hnali kupředu.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?