Michal Srb na Jänner rally úspěšný

Rally Lužické Hory (CZE)
Rally Lužické Hory (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Miroslav Vebr 15. ledna 2011 07:40
Sdílej:

Výborného umístění dosáhli na prvním letošním závodě v rakouském Freistadtu mladičký, teprve 22letý rodák ze Spořic u Chomutova, Michal Srb se zkušeným Radimem Oravou. S náročným povrchem se posádka dobře popasovala a v cíli mohla slavit nejenom vítězství ve své třídě, ale také prvenství mezi českými dvoukolkami.

Druhý lednový víkend startovala v rakouském Freistadtu 28. Internationale Jänner rallye. Na start se postavilo sto posádek ze šesti zemí. Vedle početného rakouského zastoupení zde byli také jezdci z Česka, Maďarska, Itálie, Německa a Švédska. Českou vlaječku vedle svého jména vozilo šestnáct posádek a mezi nimi i Michal Srb s Radimem Oravou, kteří startovali s Volkswagenem Polo 16V. Pro oba členy posádky to byl druhý start na zimní soutěži, ve Freistadtu však usedli vedle sebe poprvé až letos. Radim si svou premiéru užil v roce 2006 po boku Jiřího Pertlíčka. Michal „Jännerku“ okusil prvně v roce 2008 společně s Jakubem Venclíkem. „Poprvé jsme startovali v Rakousku na této soutěži před třemi roky. Tehdy jsme ovšem neměli ty správné pneumatiky. Soutěž jsme dokončili na 2. místě ve třídě N1 a 58. místě absolutně,“ zavzpomínal na svůj první start ve Freistadtu Michal Srb.

Letošní start byl ale o něčem jiném. Posádka si pořídila pneumatiky s hroty a na první soutěž v nové sezoně se velmi těšila. „Do Rakouska jsme odjížděli hlavně s cílem získat zkušenosti s jízdou na nezpevněném povrchu. Do této soutěže jsem neměl možnost vyzkoušet si pneumatiky s hroty. Taky jsme se chtěli trošku popasovat s rakouskou konkurencí,“ vrátil se na úvod soutěže Michal Srb. Jízda na úzkých pneumatikách s hroty  Michala nadchla. Na úvodní rychlostní zkoušce, která se jela takřka celá na sněhu a ledu, za sebou nechal i jezdce s mnohem silnějšími vozy. S přibývajícími kilometry ovšem začalo  úřadovat počasí a trať začala roztávat. „Úvod závodu se mi moc líbil. Postupně však z trati mizel sníh a led a erzety byly hlavně o výkonu motoru. Přesto to bylo pořád velmi pěkné svezení,“ uvedl Michal. První etapu zakončila česká dvojice Srb – Orava na 49. místě a 1. místě ve své třídě. Do druhé etapy nastupovala posádka s odhodláním interního souboje s dalším českým zástupcem, Martinem Radou startujícím s Alfou Romeo. Martin Rada byl před „naší“ posádkou ve výsledcích o tři místa výše a na časovém odstupu to bylo více jak dvacet vteřin. Přetahovaná o vteřinky vygradovala v samotném závěru soutěže. Druhá etapa měla šest erzet a před tou poslední byl lepší Michal v poměru 3:2, ale na čase ztrácel dvacet vteřin. „Do druhé etapy jsme šli s cílem Martina Radu porazit. Díky proměnlivému počasí bylo velmi těžké zvolit pneumatiky. Poslední zkouška soutěže, která se jela v mlze, nám ale vyšla skvěle. Zajeli jsme zde absolutně 26. nejrychlejší čas,“ pochvaloval si závěr rakouské rally Michal Srb. Čas z poslední zkoušky soutěže, kdy posádka Srb – Orava nechala za sebou několik silných vozů mitsubishi a subaru, ale také Peugeot 207 S2000, posunul dvojici na konečné 36. místo absolutní klasifikace. Interní souboj s Martinem Radou pak vyzněl lépe pro Michala Srba, jenž svého soupeře pokořil o patnáct vteřin. „Odjel jsem nejnáročnější soutěž, jaké jsem se doposud měl možnost účastnit. Bylo to dáno hlavně změnami povrchu, ale také náročným rozpisem. S Radimem jsme společně absolvovali několik soutěží v Česku, a tak se projevila i naše sehranost. Z výsledku v Rakousku máme oba velkou radost,“ neskrýval nadšení z dobře odjeté rally Michal Srb. Radim Orava dodal: „Letošní Jänner Rally byla pro mě jedna z nejtěžších soutěží mé kariéry. Chtěl bych v první řadě vyzdvihnout Michalův rozpis, na kterém hodně zapracoval a výsledek se dostavil. Hlavně na poslední RZ se ukázalo, že jdeme správnou cestou. Poděkování zaslouží  Michalův táta. Auto bylo nachystáno na 100 % a nebylo třeba řešit žádný problém s technikou. Bylo velmi důležité, že jsme se mohli soustředit jen na svůj výkon a volbu pneumatik.“ 

A Michal Srb se k Radimovu poděkování přidal také: „Chtěl bych moc poděkovat svému tátovi, který má velký podíl na našem startu a potažmo i výsledku v Rakousku. Dále bych chtěl poděkovat i sponzorům za podporu. Díky patří i Radimovi za spolupráci a Honzovi Dohnalovi, který mi prodal skvělé pneumatiky s hroty. A nesmím zapomenout ani na fanoušky kolem trati, kteří nás a naše „políčko“ hnali kupředu.“

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?