Dlouhé měsíce příprav obou zelených speciálů Tatra Czech Dakar Teamu i jejich posádek brzy vyvrcholí účastí na slavné Rallye Dakar, která 1.1.2011 odstartuje v jihoamerickém Buenos Aires.
Den po Štědrém dni, tedy v sobotu 25.12.2010, odletěl kompletní Czech Dakar Team vstříc této výzvě. Po mezipřistání ve španělském Madridu čeká na posádky pod taktovkou Marka Spáčila a Martina Kolomého, mechaniky i osádku novinářského auta dlouhý přelet do hlavního města Argentiny.
"Abychom se dostali až sem, tak jsme museli ujít dlouhou cestu," shrnul své pocity Marek Spáčil. "Přípravy na nadcházející závod odstartovaly již minulý rok v Argentině. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám pomohli k tomu, abychom se po roce opět postavili na start Rallye Dakar. Pro slušný výsledek uděláme samozřejmě maximum."
"Už se nemohu dočkat, až se postavíme na start první etapy," nechal se slyšet úsměvy hýřící Martin Kolomý, který by v odletové hale zastínil snad i Mike Tysona a Chucka Norrise. "Za poslední rok se toho událo opravdu hodně a pro přípravu jsme udělali maximum. Všechny ty rozhovory před Dakarem jsou samozřejmě důležité, ale teprve první kilometry a etapy začnou napovídat, jak se bude závod vyvíjet. Je to ale Dakar, takže si člověk nemůže být do posledního okamžiku ničím jistý."
"Konečně je to tady," dodává kopilot Tatry #509 Marka Spáčila David Vršecký. "Už aby se závodilo, protože při vědomí toho, co nás čeká, si stejně vánoční pohodu nedokážu pořádně užít."
"Chtěl bych poděkovat všem zástupcům médií za spolupráci v průběhu roku," uzavírá media manager Ladislav Lála. "V průběhu rallye budeme poskytovat mediální servis v maximální možné šíři, po jejím skončení se plánuji vydání již třetí a pravděpodobně poslední knihy. Dakar je téměř tady a díky nám si na něj snad alespoň sáhnete."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.