Dlouhé měsíce příprav obou zelených speciálů Tatra Czech Dakar Teamu i jejich posádek brzy vyvrcholí účastí na slavné Rallye Dakar, která 1.1.2011 odstartuje v jihoamerickém Buenos Aires.
Den po Štědrém dni, tedy v sobotu 25.12.2010, odletěl kompletní Czech Dakar Team vstříc této výzvě. Po mezipřistání ve španělském Madridu čeká na posádky pod taktovkou Marka Spáčila a Martina Kolomého, mechaniky i osádku novinářského auta dlouhý přelet do hlavního města Argentiny.
"Abychom se dostali až sem, tak jsme museli ujít dlouhou cestu," shrnul své pocity Marek Spáčil. "Přípravy na nadcházející závod odstartovaly již minulý rok v Argentině. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám pomohli k tomu, abychom se po roce opět postavili na start Rallye Dakar. Pro slušný výsledek uděláme samozřejmě maximum."
"Už se nemohu dočkat, až se postavíme na start první etapy," nechal se slyšet úsměvy hýřící Martin Kolomý, který by v odletové hale zastínil snad i Mike Tysona a Chucka Norrise. "Za poslední rok se toho událo opravdu hodně a pro přípravu jsme udělali maximum. Všechny ty rozhovory před Dakarem jsou samozřejmě důležité, ale teprve první kilometry a etapy začnou napovídat, jak se bude závod vyvíjet. Je to ale Dakar, takže si člověk nemůže být do posledního okamžiku ničím jistý."
"Konečně je to tady," dodává kopilot Tatry #509 Marka Spáčila David Vršecký. "Už aby se závodilo, protože při vědomí toho, co nás čeká, si stejně vánoční pohodu nedokážu pořádně užít."
"Chtěl bych poděkovat všem zástupcům médií za spolupráci v průběhu roku," uzavírá media manager Ladislav Lála. "V průběhu rallye budeme poskytovat mediální servis v maximální možné šíři, po jejím skončení se plánuji vydání již třetí a pravděpodobně poslední knihy. Dakar je téměř tady a díky nám si na něj snad alespoň sáhnete."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?