Dlouhé měsíce příprav obou zelených speciálů Tatra Czech Dakar Teamu i jejich posádek brzy vyvrcholí účastí na slavné Rallye Dakar, která 1.1.2011 odstartuje v jihoamerickém Buenos Aires.
Den po Štědrém dni, tedy v sobotu 25.12.2010, odletěl kompletní Czech Dakar Team vstříc této výzvě. Po mezipřistání ve španělském Madridu čeká na posádky pod taktovkou Marka Spáčila a Martina Kolomého, mechaniky i osádku novinářského auta dlouhý přelet do hlavního města Argentiny.
"Abychom se dostali až sem, tak jsme museli ujít dlouhou cestu," shrnul své pocity Marek Spáčil. "Přípravy na nadcházející závod odstartovaly již minulý rok v Argentině. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám pomohli k tomu, abychom se po roce opět postavili na start Rallye Dakar. Pro slušný výsledek uděláme samozřejmě maximum."
"Už se nemohu dočkat, až se postavíme na start první etapy," nechal se slyšet úsměvy hýřící Martin Kolomý, který by v odletové hale zastínil snad i Mike Tysona a Chucka Norrise. "Za poslední rok se toho událo opravdu hodně a pro přípravu jsme udělali maximum. Všechny ty rozhovory před Dakarem jsou samozřejmě důležité, ale teprve první kilometry a etapy začnou napovídat, jak se bude závod vyvíjet. Je to ale Dakar, takže si člověk nemůže být do posledního okamžiku ničím jistý."
"Konečně je to tady," dodává kopilot Tatry #509 Marka Spáčila David Vršecký. "Už aby se závodilo, protože při vědomí toho, co nás čeká, si stejně vánoční pohodu nedokážu pořádně užít."
"Chtěl bych poděkovat všem zástupcům médií za spolupráci v průběhu roku," uzavírá media manager Ladislav Lála. "V průběhu rallye budeme poskytovat mediální servis v maximální možné šíři, po jejím skončení se plánuji vydání již třetí a pravděpodobně poslední knihy. Dakar je téměř tady a díky nám si na něj snad alespoň sáhnete."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.