Posádka Jaromír Tomaštík a Markéta Filáková na voze Subaru Impreza WRC byla klasifikována na devátém místě celkově a odvezla si dvě sady pohárů za výkony v kategoriích WRC S2000 a smíšená posádka. Pro posádku Vlček/Dřízga na voze Mitsubishi bylo 13. místo absolutním završením Mikulášské rally a Tomáš Růžička na voze Subaru skončil v konečném hodnocení na 15. místě.
Když se v Podkopné Lhotě v létě začala připravovat poslední rally letošní sezony, nikoho by ve snu nenapadlo, že podmínky budou jako na Janneru v sousedním Rakousku nebo na vysněném Monte Carlu. Týden před závodem počasí všem ukázalo, jak vypadá Ladovská zima. Pořadatelé oznámili možnost jízdy na hřebech. Lehký výkyv počasí ve čtvrtek a pátek dával tušit spíše typicky podzimní závod. V sobotu ráno však začíná hustě sněžit a za dvě hodiny je celá trať pod 15 cm sněhu. Nemožnost jet na hřebech na druhé rychlostní zkoušce v Podkopné Lhotě přidala vrásky všem zúčastněným.
V teamu se opět objevilo nářadí Subaru Impreza WRC, které bylo opravdovým skvostem v poli. Jaromír Tomaštík se na závod připravoval celý týden, ale nakonec vše bylo trochu jinak. „Původně jsem měl jet s Karlem Říhou, tak jako loni, ale jeho pracovní povinnosti to neumožnily. Byl jsem donucen sáhnout po tom nejhezčím, co máme v teamu,“ směje se Jaromír a dodává: „Posadil jsem vedle sebe Markétu Filákovou. Pokud jde o závod samotný, jsem dost zklamaný z toho, že na druhé RZ nebyly povoleny hřeby, a ze zkušenosti vím, že pokud WRC ztratí trakci, tak se špatně řídí. Trochu škoda bylo i to, že jsme se na okruhu dostali mezi dvoukolky. Najednou to bylo o tom, že musíme bezpečně dojet. Jinak to, ale považuji za vydařenou akci a dobrý konec sezony.“
Kategorii N4 zastoupili po jednom voze Mitsubishi a Subaru, stálí členové teamu Martin Vlček a Tomáš Růžička. Martin Vlček byl naopak celkem spokojený: „Myslím si, že to bylo výborné, sedlo nám počasí. Jedinou chybou, podle mě, bylo, že nám zrušili hřeby ve druhé RZ. Protože se akceptoval názor jen pár lidí a ostatní museli trpět, ale jinak to byl moc hezký závod. Auto fungovalo skvěle a jeli jsme úplně bez problémů. Dali jsme si i o jedno kolo více u Dostihovky, ale i to se stane. V autě jsem měl sponzora, který byl radostí bez sebe a to mě těší. Osobně si myslím, že úroveň závodu je vyšší než v Praze, nejen počtem lidí, ale především organizací.“
Tomáš Růžička ukázal, že je bojovník, který se nevzdává: „Super závod se sněhem, kdy se i mě dotkl zákaz hřebů v Podkopné Lhotě. Ale i tak se to dalo. První dvě RZ jsme řešili špatně fungující mezinápravový diferenciál. V servisu však team přišel na závadu, kterou odstranil a pak už jsme pokračovali s plně funkčním autem. A to jsem si fakt užíval. Měli jsme i pomalý defekt, způsobený zakopnutím auta o obrubník. Ve snaze dohnat ztrátu jsme měli i jednu krizi, ale žádná velká ztráta to nebyla.“
Všechny vozy JT Říha Group Rally Teamu se objevily v cíli a posádky se dělily o zážitky ze závodu. Bilancovalo se a vzpomínalo na sezónu 2010 a spřádaly se plány do roku 2011. A samozřejmě se i slavilo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.