Posádka Jaromír Tomaštík a Markéta Filáková na voze Subaru Impreza WRC byla klasifikována na devátém místě celkově a odvezla si dvě sady pohárů za výkony v kategoriích WRC S2000 a smíšená posádka. Pro posádku Vlček/Dřízga na voze Mitsubishi bylo 13. místo absolutním završením Mikulášské rally a Tomáš Růžička na voze Subaru skončil v konečném hodnocení na 15. místě.
Když se v Podkopné Lhotě v létě začala připravovat poslední rally letošní sezony, nikoho by ve snu nenapadlo, že podmínky budou jako na Janneru v sousedním Rakousku nebo na vysněném Monte Carlu. Týden před závodem počasí všem ukázalo, jak vypadá Ladovská zima. Pořadatelé oznámili možnost jízdy na hřebech. Lehký výkyv počasí ve čtvrtek a pátek dával tušit spíše typicky podzimní závod. V sobotu ráno však začíná hustě sněžit a za dvě hodiny je celá trať pod 15 cm sněhu. Nemožnost jet na hřebech na druhé rychlostní zkoušce v Podkopné Lhotě přidala vrásky všem zúčastněným.
V teamu se opět objevilo nářadí Subaru Impreza WRC, které bylo opravdovým skvostem v poli. Jaromír Tomaštík se na závod připravoval celý týden, ale nakonec vše bylo trochu jinak. „Původně jsem měl jet s Karlem Říhou, tak jako loni, ale jeho pracovní povinnosti to neumožnily. Byl jsem donucen sáhnout po tom nejhezčím, co máme v teamu,“ směje se Jaromír a dodává: „Posadil jsem vedle sebe Markétu Filákovou. Pokud jde o závod samotný, jsem dost zklamaný z toho, že na druhé RZ nebyly povoleny hřeby, a ze zkušenosti vím, že pokud WRC ztratí trakci, tak se špatně řídí. Trochu škoda bylo i to, že jsme se na okruhu dostali mezi dvoukolky. Najednou to bylo o tom, že musíme bezpečně dojet. Jinak to, ale považuji za vydařenou akci a dobrý konec sezony.“
Kategorii N4 zastoupili po jednom voze Mitsubishi a Subaru, stálí členové teamu Martin Vlček a Tomáš Růžička. Martin Vlček byl naopak celkem spokojený: „Myslím si, že to bylo výborné, sedlo nám počasí. Jedinou chybou, podle mě, bylo, že nám zrušili hřeby ve druhé RZ. Protože se akceptoval názor jen pár lidí a ostatní museli trpět, ale jinak to byl moc hezký závod. Auto fungovalo skvěle a jeli jsme úplně bez problémů. Dali jsme si i o jedno kolo více u Dostihovky, ale i to se stane. V autě jsem měl sponzora, který byl radostí bez sebe a to mě těší. Osobně si myslím, že úroveň závodu je vyšší než v Praze, nejen počtem lidí, ale především organizací.“
Tomáš Růžička ukázal, že je bojovník, který se nevzdává: „Super závod se sněhem, kdy se i mě dotkl zákaz hřebů v Podkopné Lhotě. Ale i tak se to dalo. První dvě RZ jsme řešili špatně fungující mezinápravový diferenciál. V servisu však team přišel na závadu, kterou odstranil a pak už jsme pokračovali s plně funkčním autem. A to jsem si fakt užíval. Měli jsme i pomalý defekt, způsobený zakopnutím auta o obrubník. Ve snaze dohnat ztrátu jsme měli i jednu krizi, ale žádná velká ztráta to nebyla.“
Všechny vozy JT Říha Group Rally Teamu se objevily v cíli a posádky se dělily o zážitky ze závodu. Bilancovalo se a vzpomínalo na sezónu 2010 a spřádaly se plány do roku 2011. A samozřejmě se i slavilo.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.