Pre Komárňana Mária Csenteho je Slovakia Ring, ak sa na to pozrieme z pohľadu vzdialenosti jeho bydliska a umiestnenia pretekárskeho okruhu, dalo by sa povedať domáca trať. Napriek tomu sa Mário prvýkrát s tunajšou traťou zoznámil až počas uplynulej soboty vďaka podujatiu Auto Show Slovakia Ring.
Pre rally jazdcov, medzi ktorých už siedmu sezónu patrí aj Mário Csente a jeho Subaru Impreza pripravil organizátor veľmi zaujímavú trať, ktorá smerovala po úzkych servisných komunikáciách, následne sa napájala na široký pretekársky okruh a v závere sa opäť stáčala na úzke servisné komunikácie tunajšieho pretekárskeho okruhu. Toto všetko doplnené prejazdmi tunelmi a poriadne premiešané s kopou blata, vodnými prekážkami, ale pekným jesenným počasím. Ak ku tomu pridáme dobrú divácku kulisu, lepší záver sezóny sme si nikto ani nemohli želať. Napriek faktu, že všetci jazdci, či už to boli rallysti, okruhári, ale aj kopciari sa došli na akciu povoziť svojich reklamných pertnerov, kamarátov, či príslušníkov rodiny, bol všetkým aj meraný čas. A práve ten rozhodol v skupine rally, že Mário Csente odkráčal domov aj s pohárom za tretie miesto. Mário celé podujatie zhodnotil veľmi jednoducho :
„Akcia sa naozaj vydarila. V piatok ešte pršalo, ale v sobotu bolo nádherné počasie, čo samozrejme prispelo ku perfektnej nálade. Trať bola veľmi dobre pripravená, bolo na nej všetko čo sme si mohli želať, aj blato, aj voda, úzke technické prejazdy, široké zákruty, niekoľko tunelov, proste všetko čo by som si na rýchlostnej skúške prial. Teší ma, že som nakoniec skončil na „bedni“, priznám sa, na čas som absolútne nepozeral. Prvoradé bolo dobre zabaviť našich partnerov, ale aj prítomných divákov, čo sa nám určite podarilo. Chcel by som sa aj týmto poďakovať organizátorovi za pekné podujatie a verím, že obdobnú akciu sa podarí pripraviť aj v budúcom roku.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.