Pre Komárňana Mária Csenteho je Slovakia Ring, ak sa na to pozrieme z pohľadu vzdialenosti jeho bydliska a umiestnenia pretekárskeho okruhu, dalo by sa povedať domáca trať. Napriek tomu sa Mário prvýkrát s tunajšou traťou zoznámil až počas uplynulej soboty vďaka podujatiu Auto Show Slovakia Ring.
Pre rally jazdcov, medzi ktorých už siedmu sezónu patrí aj Mário Csente a jeho Subaru Impreza pripravil organizátor veľmi zaujímavú trať, ktorá smerovala po úzkych servisných komunikáciách, následne sa napájala na široký pretekársky okruh a v závere sa opäť stáčala na úzke servisné komunikácie tunajšieho pretekárskeho okruhu. Toto všetko doplnené prejazdmi tunelmi a poriadne premiešané s kopou blata, vodnými prekážkami, ale pekným jesenným počasím. Ak ku tomu pridáme dobrú divácku kulisu, lepší záver sezóny sme si nikto ani nemohli želať. Napriek faktu, že všetci jazdci, či už to boli rallysti, okruhári, ale aj kopciari sa došli na akciu povoziť svojich reklamných pertnerov, kamarátov, či príslušníkov rodiny, bol všetkým aj meraný čas. A práve ten rozhodol v skupine rally, že Mário Csente odkráčal domov aj s pohárom za tretie miesto. Mário celé podujatie zhodnotil veľmi jednoducho :
„Akcia sa naozaj vydarila. V piatok ešte pršalo, ale v sobotu bolo nádherné počasie, čo samozrejme prispelo ku perfektnej nálade. Trať bola veľmi dobre pripravená, bolo na nej všetko čo sme si mohli želať, aj blato, aj voda, úzke technické prejazdy, široké zákruty, niekoľko tunelov, proste všetko čo by som si na rýchlostnej skúške prial. Teší ma, že som nakoniec skončil na „bedni“, priznám sa, na čas som absolútne nepozeral. Prvoradé bolo dobre zabaviť našich partnerov, ale aj prítomných divákov, čo sa nám určite podarilo. Chcel by som sa aj týmto poďakovať organizátorovi za pekné podujatie a verím, že obdobnú akciu sa podarí pripraviť aj v budúcom roku.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.