Pre Komárňana Mária Csenteho je Slovakia Ring, ak sa na to pozrieme z pohľadu vzdialenosti jeho bydliska a umiestnenia pretekárskeho okruhu, dalo by sa povedať domáca trať. Napriek tomu sa Mário prvýkrát s tunajšou traťou zoznámil až počas uplynulej soboty vďaka podujatiu Auto Show Slovakia Ring.
Pre rally jazdcov, medzi ktorých už siedmu sezónu patrí aj Mário Csente a jeho Subaru Impreza pripravil organizátor veľmi zaujímavú trať, ktorá smerovala po úzkych servisných komunikáciách, následne sa napájala na široký pretekársky okruh a v závere sa opäť stáčala na úzke servisné komunikácie tunajšieho pretekárskeho okruhu. Toto všetko doplnené prejazdmi tunelmi a poriadne premiešané s kopou blata, vodnými prekážkami, ale pekným jesenným počasím. Ak ku tomu pridáme dobrú divácku kulisu, lepší záver sezóny sme si nikto ani nemohli želať. Napriek faktu, že všetci jazdci, či už to boli rallysti, okruhári, ale aj kopciari sa došli na akciu povoziť svojich reklamných pertnerov, kamarátov, či príslušníkov rodiny, bol všetkým aj meraný čas. A práve ten rozhodol v skupine rally, že Mário Csente odkráčal domov aj s pohárom za tretie miesto. Mário celé podujatie zhodnotil veľmi jednoducho :
„Akcia sa naozaj vydarila. V piatok ešte pršalo, ale v sobotu bolo nádherné počasie, čo samozrejme prispelo ku perfektnej nálade. Trať bola veľmi dobre pripravená, bolo na nej všetko čo sme si mohli želať, aj blato, aj voda, úzke technické prejazdy, široké zákruty, niekoľko tunelov, proste všetko čo by som si na rýchlostnej skúške prial. Teší ma, že som nakoniec skončil na „bedni“, priznám sa, na čas som absolútne nepozeral. Prvoradé bolo dobre zabaviť našich partnerov, ale aj prítomných divákov, čo sa nám určite podarilo. Chcel by som sa aj týmto poďakovať organizátorovi za pekné podujatie a verím, že obdobnú akciu sa podarí pripraviť aj v budúcom roku.“
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.