V okolitých krajinách už niekoľko rokov existujú podujatia na ktorých majú rally posádka možnosť posadiť na sedadlo spolujazdca niektorého z reklamných partnerov či mechanikov a v prostredí, ktoré simuluje naozajstnú veľkú rally súťaž.
Na Slovensku však takéto podujatie doteraz absentovalo a tak po zrušení posledného podujatia slovenského šampionátu v rally už Melico Racing Team tohtoročnú sezónu takmer ukončil.
Vozidlo Mitsubishi Lancer WRC05 s ktorým posádka Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič vybojovala bronzovú priečku v absolútnom hodnotení slovenského šampionátu, ale aj majstrovský titul v triede A8 medzičasom už nabralo smer Anglicko a posádka sa postupne začínala prepínať na zimný režim.
Zrazu však prišlo ku dohode medzi organizátorom Rally Bratislava a jediným pretekárskym okruhom na Slovensku Slovakia Ring a svetlo sveta uzrelo nové podujatie, aké doteraz na Slovensku nebolo. Do vienka dostalo názov Auto Show Slovakia Ring a jeho úmyslom bolo združiť na jednom mieste, v jednom čase trojicu automobilových disciplín – okruhy, kopce a rally.
A keďže v tímových dielňach stále stojí Mitsubishi Lancer EVO IX s ktorým sme Jara s Rišom mohli sledovať nielen počas vlaňajšej sezóny, ale aj v tej tohtoročnej, na doplnkových súťažiach, na štarte medzi rallystami samozrejme Melico Racing Team nemohol chýbať. Napriek faktu, že na podujatí išlo v prvom rade, alebo hlavne o zábavu, meraný čas bol neúprosný. Jara Melicháreka aj vďaka peknej a divákov baviacej jazde posunul na druhé miesto v celkovom hodnotení. „Bolo to super, výborná atmosféra, dostatok divákov, pekné počasie, užili sme si to, zabavili sme sa. Trate boli fajn, aj úzke aj široké, bolo aj sucho, aj voda, aj blato, navyše sme povozili aj našich reklamných partnerov a priateľov. Podujatie bolo na to určené, tak sme to využili. Dúfam, že každému sa to páčilo aspoň tak ako mne. Navyše sme skončili na druhom mieste, aj keď pravdu povediac sme na dosiahnuté časy ani nepozerali, veď išlo hlavne o zábavu. Verím tomu, že sa bude takéto podujatie organizovať každý rok a radi prídeme aj nabudúce,“ zhodnotil Jaro Melichárek Auto Show Slovakia Ring.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.