V okolitých krajinách už niekoľko rokov existujú podujatia na ktorých majú rally posádka možnosť posadiť na sedadlo spolujazdca niektorého z reklamných partnerov či mechanikov a v prostredí, ktoré simuluje naozajstnú veľkú rally súťaž.
Na Slovensku však takéto podujatie doteraz absentovalo a tak po zrušení posledného podujatia slovenského šampionátu v rally už Melico Racing Team tohtoročnú sezónu takmer ukončil.
Vozidlo Mitsubishi Lancer WRC05 s ktorým posádka Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič vybojovala bronzovú priečku v absolútnom hodnotení slovenského šampionátu, ale aj majstrovský titul v triede A8 medzičasom už nabralo smer Anglicko a posádka sa postupne začínala prepínať na zimný režim.
Zrazu však prišlo ku dohode medzi organizátorom Rally Bratislava a jediným pretekárskym okruhom na Slovensku Slovakia Ring a svetlo sveta uzrelo nové podujatie, aké doteraz na Slovensku nebolo. Do vienka dostalo názov Auto Show Slovakia Ring a jeho úmyslom bolo združiť na jednom mieste, v jednom čase trojicu automobilových disciplín – okruhy, kopce a rally.
A keďže v tímových dielňach stále stojí Mitsubishi Lancer EVO IX s ktorým sme Jara s Rišom mohli sledovať nielen počas vlaňajšej sezóny, ale aj v tej tohtoročnej, na doplnkových súťažiach, na štarte medzi rallystami samozrejme Melico Racing Team nemohol chýbať. Napriek faktu, že na podujatí išlo v prvom rade, alebo hlavne o zábavu, meraný čas bol neúprosný. Jara Melicháreka aj vďaka peknej a divákov baviacej jazde posunul na druhé miesto v celkovom hodnotení. „Bolo to super, výborná atmosféra, dostatok divákov, pekné počasie, užili sme si to, zabavili sme sa. Trate boli fajn, aj úzke aj široké, bolo aj sucho, aj voda, aj blato, navyše sme povozili aj našich reklamných partnerov a priateľov. Podujatie bolo na to určené, tak sme to využili. Dúfam, že každému sa to páčilo aspoň tak ako mne. Navyše sme skončili na druhom mieste, aj keď pravdu povediac sme na dosiahnuté časy ani nepozerali, veď išlo hlavne o zábavu. Verím tomu, že sa bude takéto podujatie organizovať každý rok a radi prídeme aj nabudúce,“ zhodnotil Jaro Melichárek Auto Show Slovakia Ring.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.