V okolitých krajinách už niekoľko rokov existujú podujatia na ktorých majú rally posádka možnosť posadiť na sedadlo spolujazdca niektorého z reklamných partnerov či mechanikov a v prostredí, ktoré simuluje naozajstnú veľkú rally súťaž.
Na Slovensku však takéto podujatie doteraz absentovalo a tak po zrušení posledného podujatia slovenského šampionátu v rally už Melico Racing Team tohtoročnú sezónu takmer ukončil.
Vozidlo Mitsubishi Lancer WRC05 s ktorým posádka Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič vybojovala bronzovú priečku v absolútnom hodnotení slovenského šampionátu, ale aj majstrovský titul v triede A8 medzičasom už nabralo smer Anglicko a posádka sa postupne začínala prepínať na zimný režim.
Zrazu však prišlo ku dohode medzi organizátorom Rally Bratislava a jediným pretekárskym okruhom na Slovensku Slovakia Ring a svetlo sveta uzrelo nové podujatie, aké doteraz na Slovensku nebolo. Do vienka dostalo názov Auto Show Slovakia Ring a jeho úmyslom bolo združiť na jednom mieste, v jednom čase trojicu automobilových disciplín – okruhy, kopce a rally.
A keďže v tímových dielňach stále stojí Mitsubishi Lancer EVO IX s ktorým sme Jara s Rišom mohli sledovať nielen počas vlaňajšej sezóny, ale aj v tej tohtoročnej, na doplnkových súťažiach, na štarte medzi rallystami samozrejme Melico Racing Team nemohol chýbať. Napriek faktu, že na podujatí išlo v prvom rade, alebo hlavne o zábavu, meraný čas bol neúprosný. Jara Melicháreka aj vďaka peknej a divákov baviacej jazde posunul na druhé miesto v celkovom hodnotení. „Bolo to super, výborná atmosféra, dostatok divákov, pekné počasie, užili sme si to, zabavili sme sa. Trate boli fajn, aj úzke aj široké, bolo aj sucho, aj voda, aj blato, navyše sme povozili aj našich reklamných partnerov a priateľov. Podujatie bolo na to určené, tak sme to využili. Dúfam, že každému sa to páčilo aspoň tak ako mne. Navyše sme skončili na druhom mieste, aj keď pravdu povediac sme na dosiahnuté časy ani nepozerali, veď išlo hlavne o zábavu. Verím tomu, že sa bude takéto podujatie organizovať každý rok a radi prídeme aj nabudúce,“ zhodnotil Jaro Melichárek Auto Show Slovakia Ring.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?