V okolitých krajinách už niekoľko rokov existujú podujatia na ktorých majú rally posádka možnosť posadiť na sedadlo spolujazdca niektorého z reklamných partnerov či mechanikov a v prostredí, ktoré simuluje naozajstnú veľkú rally súťaž.
Na Slovensku však takéto podujatie doteraz absentovalo a tak po zrušení posledného podujatia slovenského šampionátu v rally už Melico Racing Team tohtoročnú sezónu takmer ukončil.
Vozidlo Mitsubishi Lancer WRC05 s ktorým posádka Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič vybojovala bronzovú priečku v absolútnom hodnotení slovenského šampionátu, ale aj majstrovský titul v triede A8 medzičasom už nabralo smer Anglicko a posádka sa postupne začínala prepínať na zimný režim.
Zrazu však prišlo ku dohode medzi organizátorom Rally Bratislava a jediným pretekárskym okruhom na Slovensku Slovakia Ring a svetlo sveta uzrelo nové podujatie, aké doteraz na Slovensku nebolo. Do vienka dostalo názov Auto Show Slovakia Ring a jeho úmyslom bolo združiť na jednom mieste, v jednom čase trojicu automobilových disciplín – okruhy, kopce a rally.
A keďže v tímových dielňach stále stojí Mitsubishi Lancer EVO IX s ktorým sme Jara s Rišom mohli sledovať nielen počas vlaňajšej sezóny, ale aj v tej tohtoročnej, na doplnkových súťažiach, na štarte medzi rallystami samozrejme Melico Racing Team nemohol chýbať. Napriek faktu, že na podujatí išlo v prvom rade, alebo hlavne o zábavu, meraný čas bol neúprosný. Jara Melicháreka aj vďaka peknej a divákov baviacej jazde posunul na druhé miesto v celkovom hodnotení. „Bolo to super, výborná atmosféra, dostatok divákov, pekné počasie, užili sme si to, zabavili sme sa. Trate boli fajn, aj úzke aj široké, bolo aj sucho, aj voda, aj blato, navyše sme povozili aj našich reklamných partnerov a priateľov. Podujatie bolo na to určené, tak sme to využili. Dúfam, že každému sa to páčilo aspoň tak ako mne. Navyše sme skončili na druhom mieste, aj keď pravdu povediac sme na dosiahnuté časy ani nepozerali, veď išlo hlavne o zábavu. Verím tomu, že sa bude takéto podujatie organizovať každý rok a radi prídeme aj nabudúce,“ zhodnotil Jaro Melichárek Auto Show Slovakia Ring.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?