Ve čtvrtek pozdě večer vyrazil Czech Dakar Team do Tunisu, kde se ve dnech 30.10. až 13.11.2010 jede pouštní ElChott rally.
CDT vyslal do Tunisu ostrý kamion Tatra, který by měl na Rally Dakar 2011 pilotovat Martin Kolomý. Posádka ve složení Marek Spáčil, David Vršecký a Emil Baumgartner by měla v podmínkách nikoliv nepodobných tomu, co závodníky čeká na Dakaru, především otestovat chování Tatry, která po návratu z Dakaru 2010 prošla výraznou přestavbou.
"Z našeho pohledu se jedná především o testování," vysvětluje Marek Spáčil. "Do Tunisu bychom jeli tak jako tak, protože potřebujeme otestovat chování vozu při vyšších teplotách. Účast na ElCHott představuje spojení užitečného s příjemným."
Start na ElChott bude pro Davida Vršeckého závodní premiérou v cross country rallye. "ElChott představuje skvělou příležitost, jak na vlastní kůži poznat to, co nás čeká na Dakaru," prohlašuje dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů a pětinásobný světový rychlostní rekordman David Vršecký. "Během testování v Senici jsem poznal, jak se Tatra chová a co dokáže. Na vlastní závod se samozřejmě moc těším."
Tatra Czech Dakar Teamu dojela po vlastní ose bez problémů do Janova. Do Tunisu přepravil všechny účastníky rallye trajekt.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.