Ve čtvrtek pozdě večer vyrazil Czech Dakar Team do Tunisu, kde se ve dnech 30.10. až 13.11.2010 jede pouštní ElChott rally.
CDT vyslal do Tunisu ostrý kamion Tatra, který by měl na Rally Dakar 2011 pilotovat Martin Kolomý. Posádka ve složení Marek Spáčil, David Vršecký a Emil Baumgartner by měla v podmínkách nikoliv nepodobných tomu, co závodníky čeká na Dakaru, především otestovat chování Tatry, která po návratu z Dakaru 2010 prošla výraznou přestavbou.
"Z našeho pohledu se jedná především o testování," vysvětluje Marek Spáčil. "Do Tunisu bychom jeli tak jako tak, protože potřebujeme otestovat chování vozu při vyšších teplotách. Účast na ElCHott představuje spojení užitečného s příjemným."
Start na ElChott bude pro Davida Vršeckého závodní premiérou v cross country rallye. "ElChott představuje skvělou příležitost, jak na vlastní kůži poznat to, co nás čeká na Dakaru," prohlašuje dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů a pětinásobný světový rychlostní rekordman David Vršecký. "Během testování v Senici jsem poznal, jak se Tatra chová a co dokáže. Na vlastní závod se samozřejmě moc těším."
Tatra Czech Dakar Teamu dojela po vlastní ose bez problémů do Janova. Do Tunisu přepravil všechny účastníky rallye trajekt.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.