Ve čtvrtek pozdě večer vyrazil Czech Dakar Team do Tunisu, kde se ve dnech 30.10. až 13.11.2010 jede pouštní ElChott rally.
CDT vyslal do Tunisu ostrý kamion Tatra, který by měl na Rally Dakar 2011 pilotovat Martin Kolomý. Posádka ve složení Marek Spáčil, David Vršecký a Emil Baumgartner by měla v podmínkách nikoliv nepodobných tomu, co závodníky čeká na Dakaru, především otestovat chování Tatry, která po návratu z Dakaru 2010 prošla výraznou přestavbou.
"Z našeho pohledu se jedná především o testování," vysvětluje Marek Spáčil. "Do Tunisu bychom jeli tak jako tak, protože potřebujeme otestovat chování vozu při vyšších teplotách. Účast na ElCHott představuje spojení užitečného s příjemným."
Start na ElChott bude pro Davida Vršeckého závodní premiérou v cross country rallye. "ElChott představuje skvělou příležitost, jak na vlastní kůži poznat to, co nás čeká na Dakaru," prohlašuje dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů a pětinásobný světový rychlostní rekordman David Vršecký. "Během testování v Senici jsem poznal, jak se Tatra chová a co dokáže. Na vlastní závod se samozřejmě moc těším."
Tatra Czech Dakar Teamu dojela po vlastní ose bez problémů do Janova. Do Tunisu přepravil všechny účastníky rallye trajekt.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?