Pre slovenský Melico Racing Team mala byť pôvodne súťaž vo Vsetíne prípravou na záverečné podujatie slovenského šampionátu, no nakoniec na túto súťaž cestovali chlapci s cieľom dobre si zajazdiť a užiť si čo najviac poslednú súťaž tohtoročnej sezóny a zároveň sa odvďačiť fanúšikom za doterajšiu podporu.
Napokon všetko dopadlo úplne inak a posádka Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič na moravských tratiach nenašla premožiteľa, s prehľadom túto súťaž vyhrala a pripísala si na svoje konto prvé víťazstvo v rally kariére. V sobotu predpoludním za príjemného slnečného ale chladného počasia odštartovala prvá rýchlostná skúška posledného podujatia zaradeného do takzvaného malého českého majstráku, pod názvom Alza.cz Partr Rally Vsetín. Pri pohľade na stopky v cieli úvodnej skúšky, najrýchlejší čas dosiahla slovensko-česká posádka, jazdiaca na vozidle Mitsubishi Lancer WRC05. Druhý vsetínsky test sa skončil rovnako. V treťom Jarovi s Rišom patrila druhá priečka, ale keďže na víťaza stratili iba jednu desatinu sekundy, ich náskok pred najbližšou konkurenciou v reči čísiel hovoril už o viac ako piatich sekundách. Takýto náskok pri rally súťažiach ešte nič neznamená, ale pravdu povediac takýto nástup do súťaže zo strany posádky Melico Racing Teamu konkurenciu trochu zaskočil.
Po návšteve servisnej zóny nasledovala ďalšia trojica rýchlostných skúšok a v nich si Jaro vo svoj prospech pripísal jedno víťazstvo, jedno druhé a jedno tretie miesto. Podstatné však bolo, že ich náskok narástol na nádejných trinásť a pol sekundy. Do cieľa však ostávalo ešte takmer dvadsať ostrých kilometrov, v ktorých sa mohlo stať čokoľvek. Jaro s Rišom však nič neponechali na náhodu a aj siedmu, čiže predposlednú rýchlostnú skúšku vyhrali a do poslednej štartovali už s náskokom vyše osemnásť sekúnd. V poslednom teste už Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom rozumne zvolili jazdu na istotu a s prehľadom si v celkovom poradí v cieli udržali víťazstvo.
„Bola to veľmi pekná súťaž. Vsetínske trate sú už niekoľko rokov na vysokej úrovni a my sme si fakt perfektne zajazdili a navyše sme si na naše konto pripísali prvé víťazstvo na rally súťažiach, ktoré si veľmi cením, keďže proti nám stála skvelá konkurencia špičkových jazdcov. Toto víťazstvo ma veľmi teší aj preto, že je to pre nás určité zadosťučinenie za celoročnú prácu a taktiež že sa nám takto podarilo odvďačiť sa aj našim sponzorom a fanúšikom za podporu počas celej sezóny. “ povedal vysmiaty Jaro Melichárek na cieľovej rampe.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.