Do startu posledního podniku Ecosun Mistrovství ČR ve sprintrally Alza.cz – Partr rally Vsetín 2010 zbývají již pouze hodiny. Pořadatelům se sešlo opět velké množství přihlášek. A i když jsou již některé tituly rozděleny, bude se určitě na co dívat.
Vsetínští pořadatelé přijali 115 přihlášek. S ohledem na fakt, že sprint na Vsetíně je poslední soutěží roku a některé posádky závěr sezony vypouští, svědčí to o velké oblíbenosti valašské soutěže. Popularita vsetínského sprintu dávno pronikla i za hranice. Letos se tedy objeví na startu slovenští a polští jezdci. K favoritům soutěže budou jistě patřit jezdci s vozy specifikace S2000 a WRC. Startovní listina čítá pět es dvoutisícovek a sedm wrců. Fabiemi S2000 by měli na vsetínsku disponovat tři jezdci. Roman Odložilík bojoval společně s Romanem Krestou a Jaroslavem Orsákem o titul mistra v jednodenních soutěžích. Technické problémy jeho vozu v průběhu sezony jej však odsunuly na stříbrnou příčku.. Polák Gregorz Grzyb je pořadateli vždy vítaný, neboť atraktivním stylem jízdy vždy přiláká spoustu diváků.
První zkušenosti s Fabií bude sbírat talentovaný domácí jezdec Mirek Jakeš, jenž se ukázal ve velmi dobrém světle v Jesníkách, kde obsadil konečné 2. místo. Peugeot 207 S2000 bude v rukou zkušeného Josefa Petáka. Tuto čtveřici doplňuje Karel Macek s Toyotou Corollou S2000. Stále oblíbené wércéčka budou na Vsetíně čtyři typy. Subaru Impreza bude krotit Jaromír Tomaštík, který po dobrém výsledku z Jeseníků si brousí zuby i na domácí soutěž. Mitsubishi Lancer bude připraveno pro slovenského jezdce Jaroslava Melichárka. Melichárek se výborně prezentoval na sprintu ve Vyškově a až jezdecká chyba jej připravila o vítězství. Tři jezdci by měli disponovat Octaviemi WRC: Karel Trněný, Věroslav Cvrček a Silvestr Mikuláštík. Novější model Fabia WRC pak bude zastoupena dvakrát. S jednou pojede Milan Pantálek a s druhou legenda automobilových soutěží Igor Drotár. Do bojů o přední místa budou chtít jistě zasáhnout i další jezdci. Za všechny jmenujme například Jaroslava Orsáka, který v loňském roce právě na vsetínské trati stvrdil mistrovský titul v rallysprintech.
„Opravdu jsme velmi mile překvapeni, kolik se nám sešlo na závěr roku přihlášek. Tato důvěra jezdců v nás je velmi potěšitelná. Často slýcháme jezdce, jak se na náš podnik těší a jejich hojná účast tato slova plně potvrzují. S velikým potěšením jsme přijali přihlášku od československého nestora rally Igora Drotára. Igor původně neměl na Vsetíně startovat, ale ve chvíli, kdy se zrušila soutěž na Slovensku, neváhal a přihlásil se k nám. V této chvíli registrujeme 82 posádek soutěžících o body do rallysprintového mistrovství a 33 dvojic K4 Poháru ČR v rally,“ nechal nahlédnout do startovní listiny ředitel Alza.cz – Partr rally Vsetín 2010 Petr Gryger.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?