Do startu posledního podniku Ecosun Mistrovství ČR ve sprintrally Alza.cz – Partr rally Vsetín 2010 zbývají již pouze hodiny. Pořadatelům se sešlo opět velké množství přihlášek. A i když jsou již některé tituly rozděleny, bude se určitě na co dívat.
Vsetínští pořadatelé přijali 115 přihlášek. S ohledem na fakt, že sprint na Vsetíně je poslední soutěží roku a některé posádky závěr sezony vypouští, svědčí to o velké oblíbenosti valašské soutěže. Popularita vsetínského sprintu dávno pronikla i za hranice. Letos se tedy objeví na startu slovenští a polští jezdci. K favoritům soutěže budou jistě patřit jezdci s vozy specifikace S2000 a WRC. Startovní listina čítá pět es dvoutisícovek a sedm wrců. Fabiemi S2000 by měli na vsetínsku disponovat tři jezdci. Roman Odložilík bojoval společně s Romanem Krestou a Jaroslavem Orsákem o titul mistra v jednodenních soutěžích. Technické problémy jeho vozu v průběhu sezony jej však odsunuly na stříbrnou příčku.. Polák Gregorz Grzyb je pořadateli vždy vítaný, neboť atraktivním stylem jízdy vždy přiláká spoustu diváků.
První zkušenosti s Fabií bude sbírat talentovaný domácí jezdec Mirek Jakeš, jenž se ukázal ve velmi dobrém světle v Jesníkách, kde obsadil konečné 2. místo. Peugeot 207 S2000 bude v rukou zkušeného Josefa Petáka. Tuto čtveřici doplňuje Karel Macek s Toyotou Corollou S2000. Stále oblíbené wércéčka budou na Vsetíně čtyři typy. Subaru Impreza bude krotit Jaromír Tomaštík, který po dobrém výsledku z Jeseníků si brousí zuby i na domácí soutěž. Mitsubishi Lancer bude připraveno pro slovenského jezdce Jaroslava Melichárka. Melichárek se výborně prezentoval na sprintu ve Vyškově a až jezdecká chyba jej připravila o vítězství. Tři jezdci by měli disponovat Octaviemi WRC: Karel Trněný, Věroslav Cvrček a Silvestr Mikuláštík. Novější model Fabia WRC pak bude zastoupena dvakrát. S jednou pojede Milan Pantálek a s druhou legenda automobilových soutěží Igor Drotár. Do bojů o přední místa budou chtít jistě zasáhnout i další jezdci. Za všechny jmenujme například Jaroslava Orsáka, který v loňském roce právě na vsetínské trati stvrdil mistrovský titul v rallysprintech.
„Opravdu jsme velmi mile překvapeni, kolik se nám sešlo na závěr roku přihlášek. Tato důvěra jezdců v nás je velmi potěšitelná. Často slýcháme jezdce, jak se na náš podnik těší a jejich hojná účast tato slova plně potvrzují. S velikým potěšením jsme přijali přihlášku od československého nestora rally Igora Drotára. Igor původně neměl na Vsetíně startovat, ale ve chvíli, kdy se zrušila soutěž na Slovensku, neváhal a přihlásil se k nám. V této chvíli registrujeme 82 posádek soutěžících o body do rallysprintového mistrovství a 33 dvojic K4 Poháru ČR v rally,“ nechal nahlédnout do startovní listiny ředitel Alza.cz – Partr rally Vsetín 2010 Petr Gryger.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.