Předposlední díl letošní sezony Ecosun Mistrovství ČR ve sprintrally AZ Pneu Rally Jeseníky již svého vítěze zná a motorističtí příznivci netrpělivě vyhlížejí start závěrečné soutěže. Alza.cz – Partr Rally Vsetín startuje v sobotu 23. října 2010.
Přihlášku zaslalo pořadatelům více jak sto jezdců. Organizátoři pro všechny zúčastněné připravili zajímavou trať. „V loňském roce jsme vyzkoušeli zcela novou rychlostní zkoušku. Mohu říci, že celé trati s minimálními přejezdy mezi rychlostními zkouškami se dostalo mnoho pochvalných slov od většiny jezdců. Úspěšná sestava se nemění jen v kolektivních míčových sportech, ale také v rally. Proto jsme koncepci letošního závodu postavili podle loňského ročníku vsetínského sprintu. Samozřejmě, že jsme si vloni našli několik chyb, které se letos snažíme vytlačit. Všichni v organizačním štábu pracujeme na perfektním chodu soutěže. Věřím, že i letos budou posádky se závodem spokojeny,“ uvedl k blížícímu se startu ředitel Alza.cz – Partr Rally Vsetín Petr Gryger.
Jak je již z časového harmonogramu soutěže jasné, rychlostní zkoušky se pojedou na třech měřených úsecích. Úvodní rychlostní zkouška je soutěžním jezdcům notoricky známá v mnoha podobách jak ze vsetínského sprintu, tak i z jiných motoristických akcí pořádaných v tomto regionu. Start zkoušky je opět umístěný do údolí Vesníku, odkud se posádky vyšplhají na hřeben, přes atraktivní vracák u stodoly. Následuje sjezd na Dolní Jasénku, což je srdeční záležitost. Dále absolvují posádky výjezd na hřeben kopce Dušná, kde těsně pod jeho vrcholem prudce odbočí k místní farmě. Druhý měřený úsek startuje pod hrází přehrady Bystřička a i tato zkouška je proslulá. Atraktivní je na této zkoušce jistě průjezd jednosměrkou okolo přehrady. Za shlédnutí také stojí odbočení v obci Valašská Bystřice, kde se posádky vydají na kopec zvaný Santov. Sjezd ze Santova je opět na srdíčko jezdce a dají se zde získat cenné vteřinky, ale také mnohé ztratit. Poté posádky absolvují nejkratší přejezd v soutěži na třetí test. Trať této rychlostní zkoušky vede po části trati závodu do vrchu, včetně zajímavého zpomalovacího retardéru okolo autobusové zastávky Pod Cábem. Následuje přejezd hřebenu Dušná a prudké odbočení na pravou ruku. Toto místo se stalo v loňském roce diváky velmi vyhledávané, neboť na minimálním prostoru viděli dvě rychlostní zkoušky, které se takřka vzájemně dotýkaly. Trasa třetího testu následně vede po zpevněné komunikaci, pro jezdce velmi lákavými úseky až do cíle zkoušky, který je umístěný v kopci vysoko nad Vsetínem.
Zbývá doplnit, že úvodní dva měřené testy se pojedou třikrát a zkouška s cílem nad Vsetínem dvakrát. „Věřím, že všichni, tedy jezdci i diváci, si na naší soutěži najdou to své. Chci dopředu popřát všem posádkám, ať se jim na sprintu daří a mají ze své jízdy radost. Přání míří i k divákům, aby si odnášeli po skončení rally jen krásné dojmy. Zároveň bych chtěl diváky požádat, aby dodržovali pokyny pořadatelů. Nikdo z organizátorů není na trati proto, aby někoho „buzeroval“. Všichni chceme, aby byla soutěž úspěšná, a to po všech stránkách. Jsme tady pro náš sport, který je nám všem moc blízký. Ještě jednou přeji všem krásné zážitky z Alza.cz – Partr Rally Vsetín 2010,“ vyslovil přání k blížící se soutěži Petr Gryger.
Start závěrečného sprintu sezony je dle harmonogramu naplánovaný na 8:30 hodin před vsetínským zámkem. Po odjetí osmi rychlostních zkoušek se úspěšné posádky vrátí na stejné místo deset minut před čtvrtou odpolední.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.