Předposlední díl letošní sezony Ecosun Mistrovství ČR ve sprintrally AZ Pneu Rally Jeseníky již svého vítěze zná a motorističtí příznivci netrpělivě vyhlížejí start závěrečné soutěže. Alza.cz – Partr Rally Vsetín startuje v sobotu 23. října 2010.
Přihlášku zaslalo pořadatelům více jak sto jezdců. Organizátoři pro všechny zúčastněné připravili zajímavou trať. „V loňském roce jsme vyzkoušeli zcela novou rychlostní zkoušku. Mohu říci, že celé trati s minimálními přejezdy mezi rychlostními zkouškami se dostalo mnoho pochvalných slov od většiny jezdců. Úspěšná sestava se nemění jen v kolektivních míčových sportech, ale také v rally. Proto jsme koncepci letošního závodu postavili podle loňského ročníku vsetínského sprintu. Samozřejmě, že jsme si vloni našli několik chyb, které se letos snažíme vytlačit. Všichni v organizačním štábu pracujeme na perfektním chodu soutěže. Věřím, že i letos budou posádky se závodem spokojeny,“ uvedl k blížícímu se startu ředitel Alza.cz – Partr Rally Vsetín Petr Gryger.
Jak je již z časového harmonogramu soutěže jasné, rychlostní zkoušky se pojedou na třech měřených úsecích. Úvodní rychlostní zkouška je soutěžním jezdcům notoricky známá v mnoha podobách jak ze vsetínského sprintu, tak i z jiných motoristických akcí pořádaných v tomto regionu. Start zkoušky je opět umístěný do údolí Vesníku, odkud se posádky vyšplhají na hřeben, přes atraktivní vracák u stodoly. Následuje sjezd na Dolní Jasénku, což je srdeční záležitost. Dále absolvují posádky výjezd na hřeben kopce Dušná, kde těsně pod jeho vrcholem prudce odbočí k místní farmě. Druhý měřený úsek startuje pod hrází přehrady Bystřička a i tato zkouška je proslulá. Atraktivní je na této zkoušce jistě průjezd jednosměrkou okolo přehrady. Za shlédnutí také stojí odbočení v obci Valašská Bystřice, kde se posádky vydají na kopec zvaný Santov. Sjezd ze Santova je opět na srdíčko jezdce a dají se zde získat cenné vteřinky, ale také mnohé ztratit. Poté posádky absolvují nejkratší přejezd v soutěži na třetí test. Trať této rychlostní zkoušky vede po části trati závodu do vrchu, včetně zajímavého zpomalovacího retardéru okolo autobusové zastávky Pod Cábem. Následuje přejezd hřebenu Dušná a prudké odbočení na pravou ruku. Toto místo se stalo v loňském roce diváky velmi vyhledávané, neboť na minimálním prostoru viděli dvě rychlostní zkoušky, které se takřka vzájemně dotýkaly. Trasa třetího testu následně vede po zpevněné komunikaci, pro jezdce velmi lákavými úseky až do cíle zkoušky, který je umístěný v kopci vysoko nad Vsetínem.
Zbývá doplnit, že úvodní dva měřené testy se pojedou třikrát a zkouška s cílem nad Vsetínem dvakrát. „Věřím, že všichni, tedy jezdci i diváci, si na naší soutěži najdou to své. Chci dopředu popřát všem posádkám, ať se jim na sprintu daří a mají ze své jízdy radost. Přání míří i k divákům, aby si odnášeli po skončení rally jen krásné dojmy. Zároveň bych chtěl diváky požádat, aby dodržovali pokyny pořadatelů. Nikdo z organizátorů není na trati proto, aby někoho „buzeroval“. Všichni chceme, aby byla soutěž úspěšná, a to po všech stránkách. Jsme tady pro náš sport, který je nám všem moc blízký. Ještě jednou přeji všem krásné zážitky z Alza.cz – Partr Rally Vsetín 2010,“ vyslovil přání k blížící se soutěži Petr Gryger.
Start závěrečného sprintu sezony je dle harmonogramu naplánovaný na 8:30 hodin před vsetínským zámkem. Po odjetí osmi rychlostních zkoušek se úspěšné posádky vrátí na stejné místo deset minut před čtvrtou odpolední.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?