Předposlední díl letošní sezony Ecosun Mistrovství ČR ve sprintrally AZ Pneu Rally Jeseníky již svého vítěze zná a motorističtí příznivci netrpělivě vyhlížejí start závěrečné soutěže. Alza.cz – Partr Rally Vsetín startuje v sobotu 23. října 2010.
Přihlášku zaslalo pořadatelům více jak sto jezdců. Organizátoři pro všechny zúčastněné připravili zajímavou trať. „V loňském roce jsme vyzkoušeli zcela novou rychlostní zkoušku. Mohu říci, že celé trati s minimálními přejezdy mezi rychlostními zkouškami se dostalo mnoho pochvalných slov od většiny jezdců. Úspěšná sestava se nemění jen v kolektivních míčových sportech, ale také v rally. Proto jsme koncepci letošního závodu postavili podle loňského ročníku vsetínského sprintu. Samozřejmě, že jsme si vloni našli několik chyb, které se letos snažíme vytlačit. Všichni v organizačním štábu pracujeme na perfektním chodu soutěže. Věřím, že i letos budou posádky se závodem spokojeny,“ uvedl k blížícímu se startu ředitel Alza.cz – Partr Rally Vsetín Petr Gryger.
Jak je již z časového harmonogramu soutěže jasné, rychlostní zkoušky se pojedou na třech měřených úsecích. Úvodní rychlostní zkouška je soutěžním jezdcům notoricky známá v mnoha podobách jak ze vsetínského sprintu, tak i z jiných motoristických akcí pořádaných v tomto regionu. Start zkoušky je opět umístěný do údolí Vesníku, odkud se posádky vyšplhají na hřeben, přes atraktivní vracák u stodoly. Následuje sjezd na Dolní Jasénku, což je srdeční záležitost. Dále absolvují posádky výjezd na hřeben kopce Dušná, kde těsně pod jeho vrcholem prudce odbočí k místní farmě. Druhý měřený úsek startuje pod hrází přehrady Bystřička a i tato zkouška je proslulá. Atraktivní je na této zkoušce jistě průjezd jednosměrkou okolo přehrady. Za shlédnutí také stojí odbočení v obci Valašská Bystřice, kde se posádky vydají na kopec zvaný Santov. Sjezd ze Santova je opět na srdíčko jezdce a dají se zde získat cenné vteřinky, ale také mnohé ztratit. Poté posádky absolvují nejkratší přejezd v soutěži na třetí test. Trať této rychlostní zkoušky vede po části trati závodu do vrchu, včetně zajímavého zpomalovacího retardéru okolo autobusové zastávky Pod Cábem. Následuje přejezd hřebenu Dušná a prudké odbočení na pravou ruku. Toto místo se stalo v loňském roce diváky velmi vyhledávané, neboť na minimálním prostoru viděli dvě rychlostní zkoušky, které se takřka vzájemně dotýkaly. Trasa třetího testu následně vede po zpevněné komunikaci, pro jezdce velmi lákavými úseky až do cíle zkoušky, který je umístěný v kopci vysoko nad Vsetínem.
Zbývá doplnit, že úvodní dva měřené testy se pojedou třikrát a zkouška s cílem nad Vsetínem dvakrát. „Věřím, že všichni, tedy jezdci i diváci, si na naší soutěži najdou to své. Chci dopředu popřát všem posádkám, ať se jim na sprintu daří a mají ze své jízdy radost. Přání míří i k divákům, aby si odnášeli po skončení rally jen krásné dojmy. Zároveň bych chtěl diváky požádat, aby dodržovali pokyny pořadatelů. Nikdo z organizátorů není na trati proto, aby někoho „buzeroval“. Všichni chceme, aby byla soutěž úspěšná, a to po všech stránkách. Jsme tady pro náš sport, který je nám všem moc blízký. Ještě jednou přeji všem krásné zážitky z Alza.cz – Partr Rally Vsetín 2010,“ vyslovil přání k blížící se soutěži Petr Gryger.
Start závěrečného sprintu sezony je dle harmonogramu naplánovaný na 8:30 hodin před vsetínským zámkem. Po odjetí osmi rychlostních zkoušek se úspěšné posádky vrátí na stejné místo deset minut před čtvrtou odpolední.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?