Trať vsetínské rally

rally vsetín
rally vsetín, foto: Archiv RallyZone.cz
Miroslav Vebr 21. října 2010 20:45
Sdílej:

Předposlední díl letošní sezony Ecosun Mistrovství ČR ve sprintrally AZ Pneu Rally Jeseníky již svého vítěze zná a motorističtí příznivci netrpělivě vyhlížejí start závěrečné soutěže. Alza.cz – Partr Rally Vsetín startuje v sobotu 23. října 2010.

Přihlášku zaslalo pořadatelům více jak sto jezdců. Organizátoři pro všechny zúčastněné připravili zajímavou trať. „V loňském roce jsme vyzkoušeli zcela novou rychlostní zkoušku. Mohu říci, že celé trati s minimálními přejezdy mezi rychlostními zkouškami se dostalo mnoho pochvalných slov od většiny jezdců. Úspěšná sestava se nemění jen v kolektivních míčových sportech, ale také v rally. Proto jsme koncepci letošního závodu postavili podle loňského ročníku vsetínského sprintu. Samozřejmě, že jsme si vloni našli několik chyb, které se letos snažíme vytlačit. Všichni v organizačním štábu pracujeme na perfektním chodu soutěže. Věřím, že i letos budou posádky se závodem spokojeny,“ uvedl k blížícímu se startu ředitel Alza.cz – Partr Rally Vsetín Petr Gryger.

Jak je již z časového harmonogramu soutěže jasné, rychlostní zkoušky se pojedou na třech měřených úsecích. Úvodní rychlostní zkouška je soutěžním jezdcům notoricky známá v mnoha podobách jak ze vsetínského sprintu, tak i z jiných motoristických akcí pořádaných v tomto regionu. Start zkoušky je opět umístěný do údolí Vesníku, odkud se posádky vyšplhají na hřeben, přes atraktivní vracák u stodoly.  Následuje sjezd na Dolní Jasénku, což je srdeční záležitost. Dále absolvují posádky výjezd na hřeben kopce Dušná, kde těsně pod jeho vrcholem prudce odbočí k místní farmě.  Druhý měřený úsek startuje pod hrází přehrady Bystřička a i tato zkouška je proslulá. Atraktivní je na této zkoušce jistě průjezd jednosměrkou okolo přehrady. Za shlédnutí také stojí odbočení v obci Valašská Bystřice, kde se posádky vydají na kopec zvaný Santov. Sjezd ze Santova je opět na srdíčko jezdce a dají se zde získat cenné vteřinky, ale také mnohé ztratit. Poté posádky absolvují nejkratší přejezd v soutěži na třetí test. Trať této rychlostní zkoušky vede po části trati závodu do vrchu, včetně zajímavého zpomalovacího retardéru okolo autobusové zastávky Pod Cábem. Následuje přejezd hřebenu Dušná a prudké odbočení na pravou ruku. Toto místo se stalo v loňském roce diváky velmi vyhledávané, neboť na minimálním prostoru viděli dvě rychlostní zkoušky, které se takřka vzájemně dotýkaly. Trasa třetího testu následně vede po zpevněné komunikaci, pro jezdce velmi lákavými úseky až do cíle zkoušky, který je umístěný v kopci vysoko nad Vsetínem.

Zbývá doplnit, že úvodní dva měřené testy se pojedou třikrát a zkouška s cílem nad Vsetínem dvakrát. „Věřím, že všichni, tedy jezdci i diváci, si na naší soutěži najdou to své. Chci dopředu popřát všem posádkám, ať se jim na sprintu daří a mají ze své jízdy radost. Přání míří i k divákům, aby si odnášeli po skončení rally jen krásné dojmy. Zároveň bych chtěl diváky požádat, aby dodržovali pokyny pořadatelů. Nikdo z organizátorů není na trati proto, aby  někoho „buzeroval“. Všichni chceme, aby byla soutěž úspěšná, a to po všech stránkách. Jsme tady pro náš sport, který je nám všem moc blízký. Ještě jednou přeji všem krásné zážitky z Alza.cz – Partr Rally Vsetín 2010,“ vyslovil přání k blížící se soutěži Petr Gryger.

Start závěrečného sprintu sezony je dle harmonogramu naplánovaný na 8:30 hodin před vsetínským zámkem. Po odjetí osmi rychlostních zkoušek se úspěšné posádky vrátí na stejné místo deset minut před čtvrtou odpolední.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.