Slovenský RUFA Šport Team sa počas uplynulého piatku a soboty predstavil v rámci predposledného podujatia tohtoročnej sezóny seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally. Výsledkom bol zisk bodov, ktorý ich posunul bližšie ku zisku druhého miesta v konečnom hodnotení tohtoročného seriálu.
RUFA Šport Team odštartoval na 36. Rally Košice so stabilnou posádkou Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Zawada na vozidle Škoda Fabia S2000 a jeho prioritou bolo vybojovať čo možno najväčší počet bodov v rámci slovenského šampionátu. Už od štartu prvého dňa súťaže sa pod jednotlivé výsledky posádok na rýchlostných skúškach podpísal vytrvalý dážď, ktorý sa spustil práve v momente štartu prvej rýchlostnej skúšky. V tom momente bolo všetkým zúčastneným jasné, že o výsledku bude rozhodovať správne obutie súťažných vozidiel. Medzi tých, ktorí na trať vyrazili na slickoch patrila aj posádka RUFA Šport Teamu. Napriek tomu jej po prvej sekcii súťaže patrila štvrtá priečka. Po návšteve servisnej zóny už Grzyb so Zawadom odchádzali s mokrými pneumatikami, čo sa okamžite odrazilo na ich výkone a štvrtý test vyhrali. To ich okamžite posunulo na tretie miesto. Po druhom mieste v piatej rýchlostnej skúške ich od druhého miesta delilo iba deväť desatín sekundy a Grzyb chystal veľký útok na druhú priečku. Ako to však už v živote býva, človek mieni, život mení. Už na štvrtom kilometri tohto posledného testu prvého dňa dostala posádka defekt a následná šestnásť kilometrová jazda na defekte znamenala stratu jeden a tri štvrte minúty, ktorá ich odsunula na konečnú štvrtú priečku.Počas druhého dňa súťaže na všetky posádky v Košiciach čakal prídel ďalších šiestich rýchlostných skúšok, ale aj nových bodov. Už v prvom teste sa však u Grzyba so Zawadom opäť prihlásila pani smola a „hodiny“ vytočené na trati ich oproti najrýchlejšej konkurencii stály vyše dvadsať sekúnd. Napriek tomu sa nevzdávali a bojovali ďalej a až do predposlednej rýchlostnej skúšky im patrilo štvrté miesto. V poslednej sa na stranu Grzyba so Zawadom však predsa len priklonila šťastena a ich konečná pozícia v cieli druhého súťažného dňa mala podobu čísla tri. „V Košiciach máme posledné tri roky smolu, ale napriek tomu, že nás neobišla ani teraz som s výkonom posádky spokojný. Získali sme dostatok bodov a tie nás posunuli bližšie ku zisku vicemajstovského titulu. Uvidíme ako sa nám bude dariť na poslednej súťaži sezóny v Bratislave, ale bol by som rád, ak by sa nám podarilo obhájiť druhé miesto z minulého roku,“ vyjadril sa manažér tímu Ľubomír Kleman.Miro Majláth
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.