Slovenský RUFA Šport Team sa počas uplynulého piatku a soboty predstavil v rámci predposledného podujatia tohtoročnej sezóny seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally. Výsledkom bol zisk bodov, ktorý ich posunul bližšie ku zisku druhého miesta v konečnom hodnotení tohtoročného seriálu.
RUFA Šport Team odštartoval na 36. Rally Košice so stabilnou posádkou Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Zawada na vozidle Škoda Fabia S2000 a jeho prioritou bolo vybojovať čo možno najväčší počet bodov v rámci slovenského šampionátu. Už od štartu prvého dňa súťaže sa pod jednotlivé výsledky posádok na rýchlostných skúškach podpísal vytrvalý dážď, ktorý sa spustil práve v momente štartu prvej rýchlostnej skúšky. V tom momente bolo všetkým zúčastneným jasné, že o výsledku bude rozhodovať správne obutie súťažných vozidiel. Medzi tých, ktorí na trať vyrazili na slickoch patrila aj posádka RUFA Šport Teamu. Napriek tomu jej po prvej sekcii súťaže patrila štvrtá priečka. Po návšteve servisnej zóny už Grzyb so Zawadom odchádzali s mokrými pneumatikami, čo sa okamžite odrazilo na ich výkone a štvrtý test vyhrali. To ich okamžite posunulo na tretie miesto. Po druhom mieste v piatej rýchlostnej skúške ich od druhého miesta delilo iba deväť desatín sekundy a Grzyb chystal veľký útok na druhú priečku. Ako to však už v živote býva, človek mieni, život mení. Už na štvrtom kilometri tohto posledného testu prvého dňa dostala posádka defekt a následná šestnásť kilometrová jazda na defekte znamenala stratu jeden a tri štvrte minúty, ktorá ich odsunula na konečnú štvrtú priečku.Počas druhého dňa súťaže na všetky posádky v Košiciach čakal prídel ďalších šiestich rýchlostných skúšok, ale aj nových bodov. Už v prvom teste sa však u Grzyba so Zawadom opäť prihlásila pani smola a „hodiny“ vytočené na trati ich oproti najrýchlejšej konkurencii stály vyše dvadsať sekúnd. Napriek tomu sa nevzdávali a bojovali ďalej a až do predposlednej rýchlostnej skúšky im patrilo štvrté miesto. V poslednej sa na stranu Grzyba so Zawadom však predsa len priklonila šťastena a ich konečná pozícia v cieli druhého súťažného dňa mala podobu čísla tri. „V Košiciach máme posledné tri roky smolu, ale napriek tomu, že nás neobišla ani teraz som s výkonom posádky spokojný. Získali sme dostatok bodov a tie nás posunuli bližšie ku zisku vicemajstovského titulu. Uvidíme ako sa nám bude dariť na poslednej súťaži sezóny v Bratislave, ale bol by som rád, ak by sa nám podarilo obhájiť druhé miesto z minulého roku,“ vyjadril sa manažér tímu Ľubomír Kleman.Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?