Vyškov, Valašské Meziříčí – Nejlepší výsledek sezony i celé kariéry zajela o uplynulém víkendu valašskomeziříčská posádka Jaroslav Pešl - Radek Juřica. Na sedmém podniku rallysprintového šampionátu České republiky ve Vyškově si posádka Briston MH Racing teamu jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX vybojovala výborné 11. místo absolutně, ve své třídě N4 pak skončila dokonce šestá. Nejlepším výsledem doposud bylo 15. místo na letošní červnové Rally Krkonoše.
Výsledek na vyškovském sprintu však mohl být dokonce o hodně lepší, kdyby se posádka Briston MH Racing teamu nepotýkala s technickými problémy. V prvních třech testech to byl právě kvůli technickým problémům spíše pomalejší rozjezd. Posádka se z Valašského Meziříčí se pohybovala na konci druhé desítky. „První rundu erzet, tedy úvodní tři zkoušky, jsme jeli se zcela nefunkční spojkou, takže to byl pořádný boj. Ztratili jsme tam hodně desítek vteřin,“ vrátil se pilot posádky k těžkému úvodu rally. V následném servisu však odvedli právě se spojkou skvělou práci mechanici a od čtvrté erzety dále jela posádka jako vyměněná. Namísto časů na konci druhé desítky začali Pešl s Juřicou atakovat o dost vyšší místa. Ve čtvrté zkoušce to ještě bylo 19. místo absolutně, ale pak to přišlo. V 5. RZ už zajel Pešl 13. nejrychlejší čas absolutně (7. ve třídě N4), v 6. RZ se přidělovaly náhradní časy, v 7. RZ zabral 18. místo absolutně (8. ve třídě N4) a vrchol rally přišel v 8. testu. V něm vystoupal Pešl vůbec poprvé v kariéře do první desítky. Dojel devátý absolutně a dokonce pátý ve své třídě N4. Když v posledním devátém měřeném testu Admiral Rally Vyškov dojela meziříčská dvojice na 14. místě absolutně, bylo z toho výborné celkové umístění - 11. místo absolutně a 6. pozice ve třídě N4. Po spoustě letošních nedojetých závodů, převážně kvůli technickým problémům, se tady dvojice Pešl - Juřica dočkala parádního umístění. „Je to nás zatím nejlepší výsledek ze všech. Moc si toho ceníme,“ radoval se z nejlepšího výsledku 30letý jezdec. Především však nezapomněl vyzdvihnout práci mechaniků týmu. „Po první rundě erzet udělali kluci perfektní práci na spojce, je jim potřeba moc poděkovat. Mají obrovský podíl na našem výsledku,“ vysekl Pešl poklonu týmu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.