Vyškov, Valašské Meziříčí – Nejlepší výsledek sezony i celé kariéry zajela o uplynulém víkendu valašskomeziříčská posádka Jaroslav Pešl - Radek Juřica. Na sedmém podniku rallysprintového šampionátu České republiky ve Vyškově si posádka Briston MH Racing teamu jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX vybojovala výborné 11. místo absolutně, ve své třídě N4 pak skončila dokonce šestá. Nejlepším výsledem doposud bylo 15. místo na letošní červnové Rally Krkonoše.
Výsledek na vyškovském sprintu však mohl být dokonce o hodně lepší, kdyby se posádka Briston MH Racing teamu nepotýkala s technickými problémy. V prvních třech testech to byl právě kvůli technickým problémům spíše pomalejší rozjezd. Posádka se z Valašského Meziříčí se pohybovala na konci druhé desítky. „První rundu erzet, tedy úvodní tři zkoušky, jsme jeli se zcela nefunkční spojkou, takže to byl pořádný boj. Ztratili jsme tam hodně desítek vteřin,“ vrátil se pilot posádky k těžkému úvodu rally. V následném servisu však odvedli právě se spojkou skvělou práci mechanici a od čtvrté erzety dále jela posádka jako vyměněná. Namísto časů na konci druhé desítky začali Pešl s Juřicou atakovat o dost vyšší místa. Ve čtvrté zkoušce to ještě bylo 19. místo absolutně, ale pak to přišlo. V 5. RZ už zajel Pešl 13. nejrychlejší čas absolutně (7. ve třídě N4), v 6. RZ se přidělovaly náhradní časy, v 7. RZ zabral 18. místo absolutně (8. ve třídě N4) a vrchol rally přišel v 8. testu. V něm vystoupal Pešl vůbec poprvé v kariéře do první desítky. Dojel devátý absolutně a dokonce pátý ve své třídě N4. Když v posledním devátém měřeném testu Admiral Rally Vyškov dojela meziříčská dvojice na 14. místě absolutně, bylo z toho výborné celkové umístění - 11. místo absolutně a 6. pozice ve třídě N4. Po spoustě letošních nedojetých závodů, převážně kvůli technickým problémům, se tady dvojice Pešl - Juřica dočkala parádního umístění. „Je to nás zatím nejlepší výsledek ze všech. Moc si toho ceníme,“ radoval se z nejlepšího výsledku 30letý jezdec. Především však nezapomněl vyzdvihnout práci mechaniků týmu. „Po první rundě erzet udělali kluci perfektní práci na spojce, je jim potřeba moc poděkovat. Mají obrovský podíl na našem výsledku,“ vysekl Pešl poklonu týmu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?