Soutěžní posádky čistí bláto ze svých vozů, se kterými absolvovaly Barum Rally a právě uplynulou Rally Vyškov, a v Příbrami je již vše připraveno na 32. HERKUL Rally Příbram.
Středočeská soutěž se v tomto roce opět vrátila do svého tradičního termínu ve druhé polovině září a hlavně na konec kalendáře Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, který dlouhá léta uzavírala. Díky napínavému průběhu šampionátu se do Příbrami sjede kompletní domácí špička, protože v boji o titul není ještě nic rozhodnuto. Vedoucí muž tabulky Pavel Valoušek má sice jako člen továrního Škoda Delimax teamu nakročeno k titulu, ale druhý a téměř domácí Václav Pech z EuroOil teamu mu nebude chtít dát rozhodně nic zadarmo. Jak by také ne, když Rally Příbram v posledních čtyřech letech nepoznala jiného vítěze než Plzeňany Pecha s Uhlem. Aktuálně třetí Roman Kresta už sice s obhajobou mistrovského titulu nemůže počítat, ale i on rozhodně patří mezi největší favority na čelní příčky při 32. HERKUL Rally Příbram. Zajímavá také bude volba vozu Romana Kresty, se kterým na Příbramsko a Sedlčansko vyrazí. Město Příbram je kromě bohaté a dlouhé hornické tradice také město, ze kterého pochází velké množství soutěžních jezdců. V seznamu přihlášených posádek nemůžeme minout jméno motoristického nadšence Josefa Petáka, který slávu Příbramska reprezentoval vzorně snad ve všem, co má motor, přes sajdkáry, motokros, závody na okruzích až po automobilové soutěže rally. Pokud se ale někde ve světě setkáte s pravověrnými fanoušky rally, kteří pamatují na dobu nedávno minulou, všichni si vzpomenou na další příbramskou legendu, kterou je Emil Triner, bývalý člen továrního týmu Škoda motorsport, startující na 32. HERKUL Rally Příbram s vozem Subaru Impreza STI. Mezi Příbramáky je třeba počítat i hlubošského Petra Bryndu, který bude jistě patřit mezi favority ve dvoukolkách. V seznamu přihlášených ale najdeme i mnoho dalších jmen z Příbramska či okolí. Bohužel do soutěžáckého nebe před týdnem odešel další z rally jezdců z Příbrami a okolí a to Jiří Novozámský. Pořadatelé 32. HERKUL Rally Příbram vyjadřují pozůstalým hlubokou soustrast. Všechny domácí soutěžáky, stejně jako ty přespolní řádně prověří již úvodní etapa 32. HERKUL Rally Příbram, kterou otevře téměř 19 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška s názvem Vystrkov. Jedná se o legendární a náročnou rychlostní zkoušku, jejíž základ tvoří velmi členitý lesní úsek vedoucí po břehu přehradní nádrže Orlík. V tomto roce pořadatelé rychlostní zkoušku oproti předchozím letům ještě prodloužili startem v Milíně a soutěžáci si tedy užijí i mnoho rychlých úseků před tím, než se u Bohostic napojí na tradiční Vystrkovské uskákané asfalty. V novodobé historii Rally Příbram se tato rychlostní zkouška pojede poprvé za tmy, a tak je možné, že chleba se bude lámat již v úvodu soutěže. I druhá etapa má ale na jezdce připraveno mnoho záludností. Kromě technicky náročných a místy i hodně rychlých rychlostních zkoušek na Sedlčansku se jezdci zřejmě řádně zapotí na tentokrát nejkratší rychlostní zkoušce, kterou je RZ Klučenice. Znovuobjevená rychlostní zkouška v těsné blízkosti Orlické nádrže se klikatí po úzkém a mechem porostlém asfaltu v lesním porostu s minimem orientačních bodů a bude proto velmi náročná na přesný a důkladný rozpis. 24. září ze startovní rampy u Kulturního domu v Příbrami odstartují soutěžní posádky nejen Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally, ale také soutěžící v závodech historických vozidel a rallylegend, což je pro přihlížející diváky příjemné zpestření. Diváci si ke sledování soutěže mohou vybrat z dostatečného množství atraktivních diváckých míst, která budou zveřejněna spolu s mapami týden před startem 32. HERKUL Rally Příbram na internetových stránkách www.rallypribram.cz kde můžete sledovat postupně se zaplňující seznam přihlášených posádek, ale najdete zde také všechny další důležité informace k návštěvě 32. HERKUL Rally Příbram, kam vás celý pořadatelský sbor srdečně zve.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?