Pred košické testovanie slovenského RUFA Šport Teamu na súťaži konajúcej sa u našich západných susedov pod názvom Admiral Rally Vyškov dopadlo pre tím výborne. V cieli im patrila vo veľmi silnej konkurencii strieborná priečka.
Ako sme vás už pred štartom Admiral Rally Vyškov informovali, posádka slovenského RUFA Šport Teamu v zložení Grzegorz Grzyb, Przemyslav Zawada a Škoda Fabia S2000 sa na súťaž do Vyškova vybrali hlavne kvôli rozjazdeniu, otestovaniu a nastaveniu vozidla pred nadchádzajúcou Rally Košice. Vo Vyškove sa napriek tomu už od začiatku zaradili medzi najrýchlejšiu päticu.
Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Przemyslavom Zawadom síce v prvej rýchlostnej skúške dojazdili až na šiestom mieste, po druhej však už figurovali na štvrtom mieste. Vo štvrtej rýchlostnej skúške sa dokonca posádke podarilo za svojim chrbtom podržať aj dvojicu vozidiel WRC a dojazdiť na druhej priečke, hneď za výborne jazdiacim Romanom Krestom. V piatej to síce bola štvrtá priečka, napriek tomu nasledoval posun na tretie miesto v celkovom poradí. V predposlednom teste po odstúpení Odložilíka už Grzegorz s Przemyslavom poskočili na druhú priečku. V poslednej rýchlostnej skúške už nezaváhali a dotiahli súťaž na striebornom mieste. „Som veľmi spokojný. Chlapci mali za úlohu rozjazdiť sa, ale hlavne poriadne nastaviť vozidlo pred Košicami. Podarilo sa im navyše vybojovať v porovnaní s najlepšími českými, ale aj slovenskými posádkami druhé miesto v celkovom poradí. Čo by som ešte viac mohol chcieť ?“ zhodnotil súťaž manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?