Barum Czech Rally Zlín 2010, jejíž jubilejní ročník skončil teprve včera, podle předpokladu všechny pořádně prověřila. Těžké podmínky, spojené s proměnlivým počasím, potrápily bez výjimky všechny zúčastněné a to znamená i čtyřčlennou skupinu posádek vozů Citroën C2 R2 Max.
Cílovou rampou „Barumky“ tak nakonec projely pouze dvě dvojice, zasahující do hodnocení Citroën Racing Trophy CZ, což je pouhá polovina z převzatých posádek CRT.
Zároveň se potvrdilo, že Barum rally nabídne i zdaleka největší konkurenci v letošní sezoně a že to pro posádky „cé dvojek“ nebude nic jednoduchého. Ty totiž musely zápolit i s velice silnou skupinou vozů R3, to znamená třídy A7 a to se v konečném výsledku samozřejmě projevilo. Nejlépe si počínal podle předpokladů Miroslav Březík, jenže toho zastavil technický problém s poloosou po desáté rychlostní zkoušce. Dalším, kdo nedokončil Barum rally, byl Jakub Koudela, který v patnácté erzetě bohužel havaroval.
Z celkové finanční prémie ve výši 19.600 Euro tak nakonec bylo vyplaceno pouhých 600 Euro, které vybojovali Antonín Matys s Alešem Vaněčkem a to za osmé místo. Druhou posádku, která přetěžkou soutěž dokončila, tvořili David Stavjaník s Alešem Petřvaldským, ale ti byli podle regulí CRT klasifikováni až jako desátí. Co se týká finančních prémií, vyšli tedy Stavjaník s Petřvaldským bohužel naprázdno.
Mnohem větší šance na úspěch tak zcela jistě budou mít posádky v posledním kole Citroën Racing Trophy CZ, které se odehraje v termínu 24.-26. září a to v rámci závěrečné soutěže Mediasport MMČR. Tou bude jako obvykle Herkul Rally Příbram.
Výsledky účastníků CRT CZ na Barum Czech rally Zlín 2010 :
Posádka Umístění CRT PrémieMatys/ Vaněček 8. místo 600 EuroStavjaník /Petřvaldský 10. místo 0Březík /Běhula odstoupili na 10. RZ, tech. problém s poloosou 0Koudela / Vichtora odstoupili na 15. RZ, havárie 0
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?