Barum Czech Rally Zlín 2010, jejíž jubilejní ročník skončil teprve včera, podle předpokladu všechny pořádně prověřila. Těžké podmínky, spojené s proměnlivým počasím, potrápily bez výjimky všechny zúčastněné a to znamená i čtyřčlennou skupinu posádek vozů Citroën C2 R2 Max.
Cílovou rampou „Barumky“ tak nakonec projely pouze dvě dvojice, zasahující do hodnocení Citroën Racing Trophy CZ, což je pouhá polovina z převzatých posádek CRT.
Zároveň se potvrdilo, že Barum rally nabídne i zdaleka největší konkurenci v letošní sezoně a že to pro posádky „cé dvojek“ nebude nic jednoduchého. Ty totiž musely zápolit i s velice silnou skupinou vozů R3, to znamená třídy A7 a to se v konečném výsledku samozřejmě projevilo. Nejlépe si počínal podle předpokladů Miroslav Březík, jenže toho zastavil technický problém s poloosou po desáté rychlostní zkoušce. Dalším, kdo nedokončil Barum rally, byl Jakub Koudela, který v patnácté erzetě bohužel havaroval.
Z celkové finanční prémie ve výši 19.600 Euro tak nakonec bylo vyplaceno pouhých 600 Euro, které vybojovali Antonín Matys s Alešem Vaněčkem a to za osmé místo. Druhou posádku, která přetěžkou soutěž dokončila, tvořili David Stavjaník s Alešem Petřvaldským, ale ti byli podle regulí CRT klasifikováni až jako desátí. Co se týká finančních prémií, vyšli tedy Stavjaník s Petřvaldským bohužel naprázdno.
Mnohem větší šance na úspěch tak zcela jistě budou mít posádky v posledním kole Citroën Racing Trophy CZ, které se odehraje v termínu 24.-26. září a to v rámci závěrečné soutěže Mediasport MMČR. Tou bude jako obvykle Herkul Rally Příbram.
Výsledky účastníků CRT CZ na Barum Czech rally Zlín 2010 :
Posádka Umístění CRT PrémieMatys/ Vaněček 8. místo 600 EuroStavjaník /Petřvaldský 10. místo 0Březík /Běhula odstoupili na 10. RZ, tech. problém s poloosou 0Koudela / Vichtora odstoupili na 15. RZ, havárie 0
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?