Barum Czech Rally Zlín 2010, jejíž jubilejní ročník skončil teprve včera, podle předpokladu všechny pořádně prověřila. Těžké podmínky, spojené s proměnlivým počasím, potrápily bez výjimky všechny zúčastněné a to znamená i čtyřčlennou skupinu posádek vozů Citroën C2 R2 Max.
Cílovou rampou „Barumky“ tak nakonec projely pouze dvě dvojice, zasahující do hodnocení Citroën Racing Trophy CZ, což je pouhá polovina z převzatých posádek CRT.
Zároveň se potvrdilo, že Barum rally nabídne i zdaleka největší konkurenci v letošní sezoně a že to pro posádky „cé dvojek“ nebude nic jednoduchého. Ty totiž musely zápolit i s velice silnou skupinou vozů R3, to znamená třídy A7 a to se v konečném výsledku samozřejmě projevilo. Nejlépe si počínal podle předpokladů Miroslav Březík, jenže toho zastavil technický problém s poloosou po desáté rychlostní zkoušce. Dalším, kdo nedokončil Barum rally, byl Jakub Koudela, který v patnácté erzetě bohužel havaroval.
Z celkové finanční prémie ve výši 19.600 Euro tak nakonec bylo vyplaceno pouhých 600 Euro, které vybojovali Antonín Matys s Alešem Vaněčkem a to za osmé místo. Druhou posádku, která přetěžkou soutěž dokončila, tvořili David Stavjaník s Alešem Petřvaldským, ale ti byli podle regulí CRT klasifikováni až jako desátí. Co se týká finančních prémií, vyšli tedy Stavjaník s Petřvaldským bohužel naprázdno.
Mnohem větší šance na úspěch tak zcela jistě budou mít posádky v posledním kole Citroën Racing Trophy CZ, které se odehraje v termínu 24.-26. září a to v rámci závěrečné soutěže Mediasport MMČR. Tou bude jako obvykle Herkul Rally Příbram.
Výsledky účastníků CRT CZ na Barum Czech rally Zlín 2010 :
Posádka Umístění CRT PrémieMatys/ Vaněček 8. místo 600 EuroStavjaník /Petřvaldský 10. místo 0Březík /Běhula odstoupili na 10. RZ, tech. problém s poloosou 0Koudela / Vichtora odstoupili na 15. RZ, havárie 0
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.