Barum Czech Rally Zlín 2010, jejíž jubilejní ročník skončil teprve včera, podle předpokladu všechny pořádně prověřila. Těžké podmínky, spojené s proměnlivým počasím, potrápily bez výjimky všechny zúčastněné a to znamená i čtyřčlennou skupinu posádek vozů Citroën C2 R2 Max.
Cílovou rampou „Barumky“ tak nakonec projely pouze dvě dvojice, zasahující do hodnocení Citroën Racing Trophy CZ, což je pouhá polovina z převzatých posádek CRT.
Zároveň se potvrdilo, že Barum rally nabídne i zdaleka největší konkurenci v letošní sezoně a že to pro posádky „cé dvojek“ nebude nic jednoduchého. Ty totiž musely zápolit i s velice silnou skupinou vozů R3, to znamená třídy A7 a to se v konečném výsledku samozřejmě projevilo. Nejlépe si počínal podle předpokladů Miroslav Březík, jenže toho zastavil technický problém s poloosou po desáté rychlostní zkoušce. Dalším, kdo nedokončil Barum rally, byl Jakub Koudela, který v patnácté erzetě bohužel havaroval.
Z celkové finanční prémie ve výši 19.600 Euro tak nakonec bylo vyplaceno pouhých 600 Euro, které vybojovali Antonín Matys s Alešem Vaněčkem a to za osmé místo. Druhou posádku, která přetěžkou soutěž dokončila, tvořili David Stavjaník s Alešem Petřvaldským, ale ti byli podle regulí CRT klasifikováni až jako desátí. Co se týká finančních prémií, vyšli tedy Stavjaník s Petřvaldským bohužel naprázdno.
Mnohem větší šance na úspěch tak zcela jistě budou mít posádky v posledním kole Citroën Racing Trophy CZ, které se odehraje v termínu 24.-26. září a to v rámci závěrečné soutěže Mediasport MMČR. Tou bude jako obvykle Herkul Rally Příbram.
Výsledky účastníků CRT CZ na Barum Czech rally Zlín 2010 :
Posádka Umístění CRT PrémieMatys/ Vaněček 8. místo 600 EuroStavjaník /Petřvaldský 10. místo 0Březík /Běhula odstoupili na 10. RZ, tech. problém s poloosou 0Koudela / Vichtora odstoupili na 15. RZ, havárie 0
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.