Nečekaně početnou a pestrou startovní listinou se může pochlubit sedmý podnik letošního Mistrovství ČR ve sprintrally – XIX. Admiral rally Vyškov. Soutěž, jež vypukne už tento pátek večer slavnostním představením posádek na startovní rampě v Komořanech, bude ve znamení jednoho z rozhodujících soubojů o titul mistra České republiky ve sprintrally a zároveň nabídne účast slovenské špičky, která na českých soutěžích nebývá v tak silném složení příliš často k vidění.
Vyškovským sice nevyšly původní záměry přilákat na start některou špičkovou posádku z Rakouska, sestava slovenských hostů však toto zklamání více než bohatě vynahradila. Kromě pilotů silných „wéercéček“ Jaroslava Melichárka a Igora Drotára, či na Slovensku zdomácnělého Poláka Grzegorze Grzyba s Fabií S2000, zmíněných již v jedné z předcházejících tiskových zpráv, na poslední chvíli projevil zájem o start i slovenský multišampión a bývalý účastník mistrovství světa juniorů Jozef Béreš mladší. Vedoucí pilot slovenské tabulky však měl na nedávné Barum rally nepříjemnou nehodu, při které se svým spolujezdcem Róbertem Müllerem utrpěli lehká zranění. O tom, zda se jejich Fabia S2000 postaví na sobotní start, tedy ještě není zcela jasno.
Podobně jako Béreš si i někteří účastníci českého mistrovství dávali se svou registrací do soutěže pěkně na čas. Doslova za pět minut dvanáct dorazila vyškovským organizátorům přihláška Jana Štěpánka, který se svou Octavií WRC rozšířil počet speciálů kategorie World Rally Car na šest. Sestava předních posádek skupiny A dostala na poslední chvíli vítanou injekci v podobě přihlášení Jana Dohnala (Renault Clio S1600) a Václava Dunovského (Suzuki Ignis S1600), kteří jsou v kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou hlavními kandidáty na letošní titul mistra. Sečteno a podtrženo, podle seznamu přihlášených by se na Admiral rally měla objevit kompletní špička letošního sprintového seriálu.
Řečí čísel obsahuje seznam přihlášených na letošní Admiral rally 125 soutěžních posádek ze čtyř států Evropy (Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko). Diváci se mohou těšit na šest speciálů legendární kategorie World Rally Car, čtyři vozy moderní specifikace Super 2000 a na necelé tři desítky produkčních čtyřkolek, spadajících do skupiny N. Na své si přijdou také fanoušci silných kitů s pohonem přední nápravy. Šest vozů kategorie Super 1600 a tři dvoulitrové Renaulty Clio R3 jsou důkazem toho, že i tzv. „dvoukolky“ budou mít na Vyškovsku nadstandardní zastoupení. Zpestření tradičně slibují účastníci mistrovství republiky historiků a amatérské posádky, dávající před mistrovstvím republiky přednost levnější formě závodění v podobě Poháru ČR. Historiků je sice ve startovce pouze pět, „poháristi“ však svým počtem příjemně překvapili a tvoří více než čtvrtinu z celého startovního pole (35 přihlášených). Kompletní seznam přihlášených posádek najdou soutěžící, novináři i fanoušci na oficiálních internetových stránkách pořádajícího klubu www.rallyvyskov.cz (na počátku příštího týdne sem přibude i nová verze startovní listiny s fotkami jednotlivých přihlášených posádek) a stejně jako každý rok také na webu mediálního partnera - www.autosport.cz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.