Tak trochu ve stínu skvěle obsazené Barum Czech Rally Zlín zůstala o uplynulém víkendu informace o obrovském úspěchu českých barev na půdě okruhových závodů. Tomáš Enge spolu s týmovým parťákem Darrenem Turnerem vyhrál šestou soutěž letos nově vzniklého šampionátu GT1 World, situovanou na německý okruh Nürburgring, a stal se prvním Čechem v historii, který se zapsal do historických tabulek jako vítěz závodu se statutem mistrovství světa. Skvělou zprávou pro všechny příznivce motoristického sportu je, že Engeho umění budou moci na vlastní oči obdivovat návštěvníci blížící se vyškovské Admiral rally, která se v termínu 10. – 11. září uskuteční jako součást Mistrovství ČR ve sprintrally.
Ačkoliv se Tomáš Enge zřejmě nikdy nezbaví nálepky okruhový jezdec, veřejnosti už mnohokrát dokázal, že mu svět rychlostních zkoušek zdaleka není cizí. V letech 2003 a 2004 se s vozem specifikace World Rally Car zúčastnil několika českých rally a svými výsledky (mj. druhé místo na Böttcher rally Vyškov 2003) vzbudil velký zájem u týmových manažerů. Odborníci mu v rally předpovídali velkou budoucnost, Enge se však nakonec překvapivě vrátil k okruhovým soutěžím, u kterých zůstal dodnes.Loni se po pětileté pauze vrátil za volant soutěžního vozu, už však bez ambicí na přední pozice. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX s pohonem na stlačený zemní plyn byl na českých tratích spíše raritou, než autem na vyhrávání, a to se samozřejmě mělo projevit i na dosahovaných výsledcích. Enge si však s atypickým soutěžním náčiním překvapivě porozuměl. Nejlepším umístěním nově složené posádky Tomáš Enge – Michal Ernst se stalo výtečné čtvrté místo na propršené Horácké rally v Třebíči, velkou hodnotu měla i pátá pozice na skvěle obsazené Rally Krkonoše. Slibně se vyvíjející projekt bohužel skončil velmi smolně. Ve Vyškově Engeho zastavila srážka se srnou v plné rychlosti, v Jeseníkách poslal libereckého jezdce do hloubi pole defekt pneumatiky. Hřebíčkem do rakve byla těžká havárie na vsetínské soutěži, jež se postarala o neslavnou tečku za účinkováním „plynového Lanceru“ na českých soutěžích.
Tomáš Enge od té doby na soutěžních tratích nebyl k vidění. Na Admiral rally, necelých jedenáct měsíců od svého posledního startu mezi soutěžáky, však opět potěší srdce svých početných rallyových fanoušků. K vidění bude za volantem produkčního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Josefa Semeráda, které bude oděno do barev hlavního sponzora vyškovské soutěže. Jelikož vše nasvědčuje tomu, že se Tomáš Enge po Admiral rally zase na nějaký pátek z prostředí českého rally sportu vytratí, jedná se o vzácnou příležitost, jak tohoto motoristického všeuměla vidět v akci. Návštěvníci pátečního představení soutěžních posádek u sochy Svobody v Komořanech navíc budou mít skvělou šanci přidat do své sbírky Tomášův autogram. Tomáš Enge se spolujezdcem Michalem Ernstem budou bezesporu jedním z největších taháků letošní Admiral rally, o čemž svědčí i pohled na plakát soutěže. Jednou z prvních příležitostí, jak vidět Tomáše a Michala pěkně z blízka, bude v pátek 10. září představení posádek, které se od 19:00 hodin uskuteční na startovní rampě v Komořanech (areál E.D.P.), a bude zakončeno atraktivním ohňostrojem. V sobotu již přijde na řadu s napětím očekávaný závod, ve kterém posádka týmu Casino Admiral změří své síly s kompletní českou a slovenskou rallyovou špičkou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?