Tak trochu ve stínu skvěle obsazené Barum Czech Rally Zlín zůstala o uplynulém víkendu informace o obrovském úspěchu českých barev na půdě okruhových závodů. Tomáš Enge spolu s týmovým parťákem Darrenem Turnerem vyhrál šestou soutěž letos nově vzniklého šampionátu GT1 World, situovanou na německý okruh Nürburgring, a stal se prvním Čechem v historii, který se zapsal do historických tabulek jako vítěz závodu se statutem mistrovství světa. Skvělou zprávou pro všechny příznivce motoristického sportu je, že Engeho umění budou moci na vlastní oči obdivovat návštěvníci blížící se vyškovské Admiral rally, která se v termínu 10. – 11. září uskuteční jako součást Mistrovství ČR ve sprintrally.
Ačkoliv se Tomáš Enge zřejmě nikdy nezbaví nálepky okruhový jezdec, veřejnosti už mnohokrát dokázal, že mu svět rychlostních zkoušek zdaleka není cizí. V letech 2003 a 2004 se s vozem specifikace World Rally Car zúčastnil několika českých rally a svými výsledky (mj. druhé místo na Böttcher rally Vyškov 2003) vzbudil velký zájem u týmových manažerů. Odborníci mu v rally předpovídali velkou budoucnost, Enge se však nakonec překvapivě vrátil k okruhovým soutěžím, u kterých zůstal dodnes.Loni se po pětileté pauze vrátil za volant soutěžního vozu, už však bez ambicí na přední pozice. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX s pohonem na stlačený zemní plyn byl na českých tratích spíše raritou, než autem na vyhrávání, a to se samozřejmě mělo projevit i na dosahovaných výsledcích. Enge si však s atypickým soutěžním náčiním překvapivě porozuměl. Nejlepším umístěním nově složené posádky Tomáš Enge – Michal Ernst se stalo výtečné čtvrté místo na propršené Horácké rally v Třebíči, velkou hodnotu měla i pátá pozice na skvěle obsazené Rally Krkonoše. Slibně se vyvíjející projekt bohužel skončil velmi smolně. Ve Vyškově Engeho zastavila srážka se srnou v plné rychlosti, v Jeseníkách poslal libereckého jezdce do hloubi pole defekt pneumatiky. Hřebíčkem do rakve byla těžká havárie na vsetínské soutěži, jež se postarala o neslavnou tečku za účinkováním „plynového Lanceru“ na českých soutěžích.
Tomáš Enge od té doby na soutěžních tratích nebyl k vidění. Na Admiral rally, necelých jedenáct měsíců od svého posledního startu mezi soutěžáky, však opět potěší srdce svých početných rallyových fanoušků. K vidění bude za volantem produkčního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Josefa Semeráda, které bude oděno do barev hlavního sponzora vyškovské soutěže. Jelikož vše nasvědčuje tomu, že se Tomáš Enge po Admiral rally zase na nějaký pátek z prostředí českého rally sportu vytratí, jedná se o vzácnou příležitost, jak tohoto motoristického všeuměla vidět v akci. Návštěvníci pátečního představení soutěžních posádek u sochy Svobody v Komořanech navíc budou mít skvělou šanci přidat do své sbírky Tomášův autogram. Tomáš Enge se spolujezdcem Michalem Ernstem budou bezesporu jedním z největších taháků letošní Admiral rally, o čemž svědčí i pohled na plakát soutěže. Jednou z prvních příležitostí, jak vidět Tomáše a Michala pěkně z blízka, bude v pátek 10. září představení posádek, které se od 19:00 hodin uskuteční na startovní rampě v Komořanech (areál E.D.P.), a bude zakončeno atraktivním ohňostrojem. V sobotu již přijde na řadu s napětím očekávaný závod, ve kterém posádka týmu Casino Admiral změří své síly s kompletní českou a slovenskou rallyovou špičkou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.