Tak trochu ve stínu skvěle obsazené Barum Czech Rally Zlín zůstala o uplynulém víkendu informace o obrovském úspěchu českých barev na půdě okruhových závodů. Tomáš Enge spolu s týmovým parťákem Darrenem Turnerem vyhrál šestou soutěž letos nově vzniklého šampionátu GT1 World, situovanou na německý okruh Nürburgring, a stal se prvním Čechem v historii, který se zapsal do historických tabulek jako vítěz závodu se statutem mistrovství světa. Skvělou zprávou pro všechny příznivce motoristického sportu je, že Engeho umění budou moci na vlastní oči obdivovat návštěvníci blížící se vyškovské Admiral rally, která se v termínu 10. – 11. září uskuteční jako součást Mistrovství ČR ve sprintrally.
Ačkoliv se Tomáš Enge zřejmě nikdy nezbaví nálepky okruhový jezdec, veřejnosti už mnohokrát dokázal, že mu svět rychlostních zkoušek zdaleka není cizí. V letech 2003 a 2004 se s vozem specifikace World Rally Car zúčastnil několika českých rally a svými výsledky (mj. druhé místo na Böttcher rally Vyškov 2003) vzbudil velký zájem u týmových manažerů. Odborníci mu v rally předpovídali velkou budoucnost, Enge se však nakonec překvapivě vrátil k okruhovým soutěžím, u kterých zůstal dodnes.Loni se po pětileté pauze vrátil za volant soutěžního vozu, už však bez ambicí na přední pozice. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX s pohonem na stlačený zemní plyn byl na českých tratích spíše raritou, než autem na vyhrávání, a to se samozřejmě mělo projevit i na dosahovaných výsledcích. Enge si však s atypickým soutěžním náčiním překvapivě porozuměl. Nejlepším umístěním nově složené posádky Tomáš Enge – Michal Ernst se stalo výtečné čtvrté místo na propršené Horácké rally v Třebíči, velkou hodnotu měla i pátá pozice na skvěle obsazené Rally Krkonoše. Slibně se vyvíjející projekt bohužel skončil velmi smolně. Ve Vyškově Engeho zastavila srážka se srnou v plné rychlosti, v Jeseníkách poslal libereckého jezdce do hloubi pole defekt pneumatiky. Hřebíčkem do rakve byla těžká havárie na vsetínské soutěži, jež se postarala o neslavnou tečku za účinkováním „plynového Lanceru“ na českých soutěžích.
Tomáš Enge od té doby na soutěžních tratích nebyl k vidění. Na Admiral rally, necelých jedenáct měsíců od svého posledního startu mezi soutěžáky, však opět potěší srdce svých početných rallyových fanoušků. K vidění bude za volantem produkčního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Josefa Semeráda, které bude oděno do barev hlavního sponzora vyškovské soutěže. Jelikož vše nasvědčuje tomu, že se Tomáš Enge po Admiral rally zase na nějaký pátek z prostředí českého rally sportu vytratí, jedná se o vzácnou příležitost, jak tohoto motoristického všeuměla vidět v akci. Návštěvníci pátečního představení soutěžních posádek u sochy Svobody v Komořanech navíc budou mít skvělou šanci přidat do své sbírky Tomášův autogram. Tomáš Enge se spolujezdcem Michalem Ernstem budou bezesporu jedním z největších taháků letošní Admiral rally, o čemž svědčí i pohled na plakát soutěže. Jednou z prvních příležitostí, jak vidět Tomáše a Michala pěkně z blízka, bude v pátek 10. září představení posádek, které se od 19:00 hodin uskuteční na startovní rampě v Komořanech (areál E.D.P.), a bude zakončeno atraktivním ohňostrojem. V sobotu již přijde na řadu s napětím očekávaný závod, ve kterém posádka týmu Casino Admiral změří své síly s kompletní českou a slovenskou rallyovou špičkou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.