Tak trochu ve stínu skvěle obsazené Barum Czech Rally Zlín zůstala o uplynulém víkendu informace o obrovském úspěchu českých barev na půdě okruhových závodů. Tomáš Enge spolu s týmovým parťákem Darrenem Turnerem vyhrál šestou soutěž letos nově vzniklého šampionátu GT1 World, situovanou na německý okruh Nürburgring, a stal se prvním Čechem v historii, který se zapsal do historických tabulek jako vítěz závodu se statutem mistrovství světa. Skvělou zprávou pro všechny příznivce motoristického sportu je, že Engeho umění budou moci na vlastní oči obdivovat návštěvníci blížící se vyškovské Admiral rally, která se v termínu 10. – 11. září uskuteční jako součást Mistrovství ČR ve sprintrally.
Ačkoliv se Tomáš Enge zřejmě nikdy nezbaví nálepky okruhový jezdec, veřejnosti už mnohokrát dokázal, že mu svět rychlostních zkoušek zdaleka není cizí. V letech 2003 a 2004 se s vozem specifikace World Rally Car zúčastnil několika českých rally a svými výsledky (mj. druhé místo na Böttcher rally Vyškov 2003) vzbudil velký zájem u týmových manažerů. Odborníci mu v rally předpovídali velkou budoucnost, Enge se však nakonec překvapivě vrátil k okruhovým soutěžím, u kterých zůstal dodnes.Loni se po pětileté pauze vrátil za volant soutěžního vozu, už však bez ambicí na přední pozice. Vůz Mitsubishi Lancer EVO IX s pohonem na stlačený zemní plyn byl na českých tratích spíše raritou, než autem na vyhrávání, a to se samozřejmě mělo projevit i na dosahovaných výsledcích. Enge si však s atypickým soutěžním náčiním překvapivě porozuměl. Nejlepším umístěním nově složené posádky Tomáš Enge – Michal Ernst se stalo výtečné čtvrté místo na propršené Horácké rally v Třebíči, velkou hodnotu měla i pátá pozice na skvěle obsazené Rally Krkonoše. Slibně se vyvíjející projekt bohužel skončil velmi smolně. Ve Vyškově Engeho zastavila srážka se srnou v plné rychlosti, v Jeseníkách poslal libereckého jezdce do hloubi pole defekt pneumatiky. Hřebíčkem do rakve byla těžká havárie na vsetínské soutěži, jež se postarala o neslavnou tečku za účinkováním „plynového Lanceru“ na českých soutěžích.
Tomáš Enge od té doby na soutěžních tratích nebyl k vidění. Na Admiral rally, necelých jedenáct měsíců od svého posledního startu mezi soutěžáky, však opět potěší srdce svých početných rallyových fanoušků. K vidění bude za volantem produkčního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Josefa Semeráda, které bude oděno do barev hlavního sponzora vyškovské soutěže. Jelikož vše nasvědčuje tomu, že se Tomáš Enge po Admiral rally zase na nějaký pátek z prostředí českého rally sportu vytratí, jedná se o vzácnou příležitost, jak tohoto motoristického všeuměla vidět v akci. Návštěvníci pátečního představení soutěžních posádek u sochy Svobody v Komořanech navíc budou mít skvělou šanci přidat do své sbírky Tomášův autogram. Tomáš Enge se spolujezdcem Michalem Ernstem budou bezesporu jedním z největších taháků letošní Admiral rally, o čemž svědčí i pohled na plakát soutěže. Jednou z prvních příležitostí, jak vidět Tomáše a Michala pěkně z blízka, bude v pátek 10. září představení posádek, které se od 19:00 hodin uskuteční na startovní rampě v Komořanech (areál E.D.P.), a bude zakončeno atraktivním ohňostrojem. V sobotu již přijde na řadu s napětím očekávaný závod, ve kterém posádka týmu Casino Admiral změří své síly s kompletní českou a slovenskou rallyovou špičkou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?