Czech Ford Rally Team si letní pauzu nedopřál

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Czech Ford Rally Team
BPA 24. srpna 2010 10:35
Sdílej:

Po červencové Rally Bohemia mohly posádky účastnící se českého ‚velkého mistrovství‘ odložit své soutěžácké náčiní téměř na šest týdnů, které v tu chvíli zbývaly do startu vrcholného podniku sezony Barum Czech Rally Zlín. JaromírTarabus , Daniel Trunkát a celý Czech Ford Rally Team však automobilové soutěže a vše kolem nich nepustil z hlavy téměř ani na chvíli a i během letní pauzy naplno pracoval.

Těžká havárie na testu před Rally Bohemia a následná oprava Fordu Fiesta, které tým věnoval hodně času, zredukovaly letní program Czech Ford Rally Teamu. Aby však jezdec nevyšel ze cviku, účastnil se během letní pauzy promo závodu ve Fiesta Cupu a spolu s Martinem Prokopem absolvoval třídenní test Fiesty v Hustopečích, kde v rámci přípravy najezdil téměř 150 ostrých km. Začátkem příštího týdne plánuje další test, tentokrát  už svého auta, při němž by se měl plně soustředit na přípravu a nastavení pro  Barumku.  Letní pauzu Mírovi Tarabusovi vyplnila fyzická příprava, kterou mu trošku komplikovaly natržené vazy v koleni. Ty mu sice nedovolily všechny sporty, které by si představoval, ale v závodění ho zranění nebude nijak omezovat. V nabitém letním programu si Míra  našel čas i na krátkou dovolenou, odpočíval hlavně během prodloužených víkendů na Moravě a v Čechách.

S tím, jak se blíží Barumka, i Czech Ford Rally Team myslí stále více na rally a na stav mistrovství. „Na nějaké bilancování je ale před dvěma zbývajícími podniky ještě brzy,“ upozorňuje Míra Tarabus, ovšem nakonec se přece jen rozpovídá. „Sezonu s novým autem jsme začali pěknými třetími místy z Valašky a Šumavy, kde jsme se hlavně seznamovali s vozem. Dojem z těch třetích míst mi jen trochu kazí fakt, že jsme jich vždy dosáhli po odstoupení někoho ze špičky. Jakmile začala špička, kterou myslím hlavně Romana Krestu, Pavla Valouška a Vencu Pecha, dojíždět, byli jsme čtvrtí na Krumlově a v Hustopečích. Na posledním podniku se na nás také začal tlačit Vojta Štajf, který jede  stále rychleji. Před Bohemkou přišla rána, kvůli níž jsme museli náš Ford narychlo měnit za jiný vůz. Teď nás čeká Barumka, na kterou se moc těším, protože pravidelně nabízí krásné tratě a skvělou konkurenci. Při pohledu do startovní listiny je patrné, že převažují vozy Škoda a Peugeot. Přesto nebo možná právě proto se budeme s Danem snažit držet vlajku Fiesty až do cíle hodně vysoko. Pokusím se nezklamat fanoušky a doufám, že budeme dobrým spoluhráčem Andrease Mikkelsena, který pojede také s Fiestou,“ dodává s úsměvem Jaromír.Czech Ford Rally Team a posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát drží po pěti podnicích Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu. O další body do hodnocení se utká už příští týden při Barum Czech Rally Zlín.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.