Po červencové Rally Bohemia mohly posádky účastnící se českého ‚velkého mistrovství‘ odložit své soutěžácké náčiní téměř na šest týdnů, které v tu chvíli zbývaly do startu vrcholného podniku sezony Barum Czech Rally Zlín. JaromírTarabus , Daniel Trunkát a celý Czech Ford Rally Team však automobilové soutěže a vše kolem nich nepustil z hlavy téměř ani na chvíli a i během letní pauzy naplno pracoval.
Těžká havárie na testu před Rally Bohemia a následná oprava Fordu Fiesta, které tým věnoval hodně času, zredukovaly letní program Czech Ford Rally Teamu. Aby však jezdec nevyšel ze cviku, účastnil se během letní pauzy promo závodu ve Fiesta Cupu a spolu s Martinem Prokopem absolvoval třídenní test Fiesty v Hustopečích, kde v rámci přípravy najezdil téměř 150 ostrých km. Začátkem příštího týdne plánuje další test, tentokrát už svého auta, při němž by se měl plně soustředit na přípravu a nastavení pro Barumku. Letní pauzu Mírovi Tarabusovi vyplnila fyzická příprava, kterou mu trošku komplikovaly natržené vazy v koleni. Ty mu sice nedovolily všechny sporty, které by si představoval, ale v závodění ho zranění nebude nijak omezovat. V nabitém letním programu si Míra našel čas i na krátkou dovolenou, odpočíval hlavně během prodloužených víkendů na Moravě a v Čechách.
S tím, jak se blíží Barumka, i Czech Ford Rally Team myslí stále více na rally a na stav mistrovství. „Na nějaké bilancování je ale před dvěma zbývajícími podniky ještě brzy,“ upozorňuje Míra Tarabus, ovšem nakonec se přece jen rozpovídá. „Sezonu s novým autem jsme začali pěknými třetími místy z Valašky a Šumavy, kde jsme se hlavně seznamovali s vozem. Dojem z těch třetích míst mi jen trochu kazí fakt, že jsme jich vždy dosáhli po odstoupení někoho ze špičky. Jakmile začala špička, kterou myslím hlavně Romana Krestu, Pavla Valouška a Vencu Pecha, dojíždět, byli jsme čtvrtí na Krumlově a v Hustopečích. Na posledním podniku se na nás také začal tlačit Vojta Štajf, který jede stále rychleji. Před Bohemkou přišla rána, kvůli níž jsme museli náš Ford narychlo měnit za jiný vůz. Teď nás čeká Barumka, na kterou se moc těším, protože pravidelně nabízí krásné tratě a skvělou konkurenci. Při pohledu do startovní listiny je patrné, že převažují vozy Škoda a Peugeot. Přesto nebo možná právě proto se budeme s Danem snažit držet vlajku Fiesty až do cíle hodně vysoko. Pokusím se nezklamat fanoušky a doufám, že budeme dobrým spoluhráčem Andrease Mikkelsena, který pojede také s Fiestou,“ dodává s úsměvem Jaromír.Czech Ford Rally Team a posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát drží po pěti podnicích Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu. O další body do hodnocení se utká už příští týden při Barum Czech Rally Zlín.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.