Po červencové Rally Bohemia mohly posádky účastnící se českého ‚velkého mistrovství‘ odložit své soutěžácké náčiní téměř na šest týdnů, které v tu chvíli zbývaly do startu vrcholného podniku sezony Barum Czech Rally Zlín. JaromírTarabus , Daniel Trunkát a celý Czech Ford Rally Team však automobilové soutěže a vše kolem nich nepustil z hlavy téměř ani na chvíli a i během letní pauzy naplno pracoval.
Těžká havárie na testu před Rally Bohemia a následná oprava Fordu Fiesta, které tým věnoval hodně času, zredukovaly letní program Czech Ford Rally Teamu. Aby však jezdec nevyšel ze cviku, účastnil se během letní pauzy promo závodu ve Fiesta Cupu a spolu s Martinem Prokopem absolvoval třídenní test Fiesty v Hustopečích, kde v rámci přípravy najezdil téměř 150 ostrých km. Začátkem příštího týdne plánuje další test, tentokrát už svého auta, při němž by se měl plně soustředit na přípravu a nastavení pro Barumku. Letní pauzu Mírovi Tarabusovi vyplnila fyzická příprava, kterou mu trošku komplikovaly natržené vazy v koleni. Ty mu sice nedovolily všechny sporty, které by si představoval, ale v závodění ho zranění nebude nijak omezovat. V nabitém letním programu si Míra našel čas i na krátkou dovolenou, odpočíval hlavně během prodloužených víkendů na Moravě a v Čechách.
S tím, jak se blíží Barumka, i Czech Ford Rally Team myslí stále více na rally a na stav mistrovství. „Na nějaké bilancování je ale před dvěma zbývajícími podniky ještě brzy,“ upozorňuje Míra Tarabus, ovšem nakonec se přece jen rozpovídá. „Sezonu s novým autem jsme začali pěknými třetími místy z Valašky a Šumavy, kde jsme se hlavně seznamovali s vozem. Dojem z těch třetích míst mi jen trochu kazí fakt, že jsme jich vždy dosáhli po odstoupení někoho ze špičky. Jakmile začala špička, kterou myslím hlavně Romana Krestu, Pavla Valouška a Vencu Pecha, dojíždět, byli jsme čtvrtí na Krumlově a v Hustopečích. Na posledním podniku se na nás také začal tlačit Vojta Štajf, který jede stále rychleji. Před Bohemkou přišla rána, kvůli níž jsme museli náš Ford narychlo měnit za jiný vůz. Teď nás čeká Barumka, na kterou se moc těším, protože pravidelně nabízí krásné tratě a skvělou konkurenci. Při pohledu do startovní listiny je patrné, že převažují vozy Škoda a Peugeot. Přesto nebo možná právě proto se budeme s Danem snažit držet vlajku Fiesty až do cíle hodně vysoko. Pokusím se nezklamat fanoušky a doufám, že budeme dobrým spoluhráčem Andrease Mikkelsena, který pojede také s Fiestou,“ dodává s úsměvem Jaromír.Czech Ford Rally Team a posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát drží po pěti podnicích Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu. O další body do hodnocení se utká už příští týden při Barum Czech Rally Zlín.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.