Po červencové Rally Bohemia mohly posádky účastnící se českého ‚velkého mistrovství‘ odložit své soutěžácké náčiní téměř na šest týdnů, které v tu chvíli zbývaly do startu vrcholného podniku sezony Barum Czech Rally Zlín. JaromírTarabus , Daniel Trunkát a celý Czech Ford Rally Team však automobilové soutěže a vše kolem nich nepustil z hlavy téměř ani na chvíli a i během letní pauzy naplno pracoval.
Těžká havárie na testu před Rally Bohemia a následná oprava Fordu Fiesta, které tým věnoval hodně času, zredukovaly letní program Czech Ford Rally Teamu. Aby však jezdec nevyšel ze cviku, účastnil se během letní pauzy promo závodu ve Fiesta Cupu a spolu s Martinem Prokopem absolvoval třídenní test Fiesty v Hustopečích, kde v rámci přípravy najezdil téměř 150 ostrých km. Začátkem příštího týdne plánuje další test, tentokrát už svého auta, při němž by se měl plně soustředit na přípravu a nastavení pro Barumku. Letní pauzu Mírovi Tarabusovi vyplnila fyzická příprava, kterou mu trošku komplikovaly natržené vazy v koleni. Ty mu sice nedovolily všechny sporty, které by si představoval, ale v závodění ho zranění nebude nijak omezovat. V nabitém letním programu si Míra našel čas i na krátkou dovolenou, odpočíval hlavně během prodloužených víkendů na Moravě a v Čechách.
S tím, jak se blíží Barumka, i Czech Ford Rally Team myslí stále více na rally a na stav mistrovství. „Na nějaké bilancování je ale před dvěma zbývajícími podniky ještě brzy,“ upozorňuje Míra Tarabus, ovšem nakonec se přece jen rozpovídá. „Sezonu s novým autem jsme začali pěknými třetími místy z Valašky a Šumavy, kde jsme se hlavně seznamovali s vozem. Dojem z těch třetích míst mi jen trochu kazí fakt, že jsme jich vždy dosáhli po odstoupení někoho ze špičky. Jakmile začala špička, kterou myslím hlavně Romana Krestu, Pavla Valouška a Vencu Pecha, dojíždět, byli jsme čtvrtí na Krumlově a v Hustopečích. Na posledním podniku se na nás také začal tlačit Vojta Štajf, který jede stále rychleji. Před Bohemkou přišla rána, kvůli níž jsme museli náš Ford narychlo měnit za jiný vůz. Teď nás čeká Barumka, na kterou se moc těším, protože pravidelně nabízí krásné tratě a skvělou konkurenci. Při pohledu do startovní listiny je patrné, že převažují vozy Škoda a Peugeot. Přesto nebo možná právě proto se budeme s Danem snažit držet vlajku Fiesty až do cíle hodně vysoko. Pokusím se nezklamat fanoušky a doufám, že budeme dobrým spoluhráčem Andrease Mikkelsena, který pojede také s Fiestou,“ dodává s úsměvem Jaromír.Czech Ford Rally Team a posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát drží po pěti podnicích Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu. O další body do hodnocení se utká už příští týden při Barum Czech Rally Zlín.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.