Czech Ford Rally Team si letní pauzu nedopřál

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Czech Ford Rally Team
BPA 24. srpna 2010 10:35
Sdílej:

Po červencové Rally Bohemia mohly posádky účastnící se českého ‚velkého mistrovství‘ odložit své soutěžácké náčiní téměř na šest týdnů, které v tu chvíli zbývaly do startu vrcholného podniku sezony Barum Czech Rally Zlín. JaromírTarabus , Daniel Trunkát a celý Czech Ford Rally Team však automobilové soutěže a vše kolem nich nepustil z hlavy téměř ani na chvíli a i během letní pauzy naplno pracoval.

Těžká havárie na testu před Rally Bohemia a následná oprava Fordu Fiesta, které tým věnoval hodně času, zredukovaly letní program Czech Ford Rally Teamu. Aby však jezdec nevyšel ze cviku, účastnil se během letní pauzy promo závodu ve Fiesta Cupu a spolu s Martinem Prokopem absolvoval třídenní test Fiesty v Hustopečích, kde v rámci přípravy najezdil téměř 150 ostrých km. Začátkem příštího týdne plánuje další test, tentokrát  už svého auta, při němž by se měl plně soustředit na přípravu a nastavení pro  Barumku.  Letní pauzu Mírovi Tarabusovi vyplnila fyzická příprava, kterou mu trošku komplikovaly natržené vazy v koleni. Ty mu sice nedovolily všechny sporty, které by si představoval, ale v závodění ho zranění nebude nijak omezovat. V nabitém letním programu si Míra  našel čas i na krátkou dovolenou, odpočíval hlavně během prodloužených víkendů na Moravě a v Čechách.

S tím, jak se blíží Barumka, i Czech Ford Rally Team myslí stále více na rally a na stav mistrovství. „Na nějaké bilancování je ale před dvěma zbývajícími podniky ještě brzy,“ upozorňuje Míra Tarabus, ovšem nakonec se přece jen rozpovídá. „Sezonu s novým autem jsme začali pěknými třetími místy z Valašky a Šumavy, kde jsme se hlavně seznamovali s vozem. Dojem z těch třetích míst mi jen trochu kazí fakt, že jsme jich vždy dosáhli po odstoupení někoho ze špičky. Jakmile začala špička, kterou myslím hlavně Romana Krestu, Pavla Valouška a Vencu Pecha, dojíždět, byli jsme čtvrtí na Krumlově a v Hustopečích. Na posledním podniku se na nás také začal tlačit Vojta Štajf, který jede  stále rychleji. Před Bohemkou přišla rána, kvůli níž jsme museli náš Ford narychlo měnit za jiný vůz. Teď nás čeká Barumka, na kterou se moc těším, protože pravidelně nabízí krásné tratě a skvělou konkurenci. Při pohledu do startovní listiny je patrné, že převažují vozy Škoda a Peugeot. Přesto nebo možná právě proto se budeme s Danem snažit držet vlajku Fiesty až do cíle hodně vysoko. Pokusím se nezklamat fanoušky a doufám, že budeme dobrým spoluhráčem Andrease Mikkelsena, který pojede také s Fiestou,“ dodává s úsměvem Jaromír.Czech Ford Rally Team a posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát drží po pěti podnicích Mediasport MMČR rally čtvrté místo průběžného pořadí šampionátu. O další body do hodnocení se utká už příští týden při Barum Czech Rally Zlín.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.