Na okruzích bývají značkové poháry častým jevem, v automobilových soutěžích se jedná o čestné výjimky. Jednou z těch nejkvalitnějších je Clio R3 European Trophy. Francouzská automobilka Renault pořádá v několika evropských zemích národní značkové poháry vozů Clio či Twingo, v loňském roce se rozhodla uspořádat mezinárodní sérii určenou vozům Renault Clio R3.
Clio R3 West European Trophy se setkala s neočekávaným úspěchem, a tak se rozhodli pořadatelé jít ještě dál. Pro svůj druhý ročník připravili rozšíření o další zajímavé podniky. Díky tomu šampionát zavítal na velice atraktivní Rallye Monte Carlo, čeští fanoušci mohou spatřit jedny z nejrychlejších dvoukolkářů také ve Zlíně. „Pro letošní rok se vedení Renaultu Sport rozhodlo udělat pohár více evropský, chtěli jsme i jeden závod ve východní části Evropy. Náš kalendář se v roce 2010 částečně propojil se šampionáty IRC a ME, takže Barum Czech Rally Zlín byla jednoznačná volba,“ prozradila hlavní koordinátorka celého šampionátu Céline Guesová.
Seriál letošního poháru začal již koncem ledna při Rallye Monte Carlo. Na rozřazovací zkoušce začal nejrychleji český benjamínek Jan Černý, hned v úvodu první etapy však přehnal svou snahu a vylétl z tratě. Také druhý nejrychlejší Matteo Gamba byl před stejnou zkouškou nucen odstoupit kvůli problémům s elektronikou, motor zradil hosta z formule 1 Roberta Kubicu už na noční rozřazovací zkoušce. Ani dlouhou dobu nejrychlejší pohárista Mathieu Arzeno cíl nespatřil, naopak předvedl divákům efektní skok plavmo do potoka. Vítězství tak spadlo do klína tentokráte nepříliš výrazně jedoucímu obhájci loňského prvenství Krisu Princenovi. Na druhé místo dosáhl rychlý Korsičan Pierre Campana, bronz připadl domácímu Thomasi Barralovi.
Seriál se poté přesunul do Itálie, na Rally 1000 Miglia se jela i domácí obdoba Clio R3 Trophy, takže se na startu sešlo rekordních 32 vozů této značky. A domácí jasně ukázali, kdo je na tratích v okolí Brescie a známého Lago di Garda pánem. Do první desítky se dokázal dostat jediný neitalský pilot, Jan Černý skončil devátý se ztrátou více než deset minut. Vítězství si připsal Stefano Albertini před Simone Campedellim a Matteem Gambou. Úspěšní piloti z prvního závodu dopadli neslavně – Kris Princen a Pierre Campana odstoupili kvůli technickým problémům, Eric Mauffrey a Mathieu Biasion havarovali.
Do své poloviny se šampionát dostal koncem června při Geko Ypres Rally. Na domácích tratích bývá vždy nejrychlejší Kris Princen. To dokazoval i v letošním ročníku, když hned od úvodu porážel řadu pilotů s vozy S2000 a usídlil se jen kousek za první desítkou absolutní klasifikace. Bohužel, na čtvrté rychlostní zkoušce jej zradila elektronika. Po jeho odstoupení soutěži kraloval tehdejší lídr JWRC Kevin Abbring, který nakonec dokázal skončit pouhé jedno místo za první desítkou. O druhé místo bojovali Pierre Campana, Alessandro Bettega a Matteo Gamba. Nakonec byl nejúspěšnější Campana, který se díky tomu posunul do čela průběžné klasifikace poháru. Smůla opět potkala Gambu, když jej na devátém testu zradil motor, na stejném úseku pak havaroval i Jan Černý. Za Abbringem na stupních vítězů skončili Pierre Campana a Eric Mauffrey.V seznamu přihlášených posádek na barumku najdeme celkem 11 vozů Renault Clio R3, které patří k favoritům nabité skupiny A a rovněž třídy A7. Ve Zlíně se představí nesmírně rychlý Korsičan Pierre Campana, vedoucí muž značkového seriálu. Dále přijede talentovaný Kevin Abbring z Holandska, nad jehož startem se snášel po víkendové havárii v Německu velký otazník. Abbring figuruje v průběžném pořadí JWRC na třetím místě a stále má šanci na juniorský titul podobně jako Estonec Karl Kruuda, jehož přivítáme rovněž na barumce. Kartami na čelních příčkách zamíchají Eric Maufrrey, Jean-Michel Raoux z Francie nebo Matteo Gamba z Itálie. Ani čeští jezdci nejsou bez šance na úspěch, a to především Jan Černý nebo Lubomír Minařík. Zajímavostí je premiéra vozu Renault Twingo R2 v České republice, když za volantem se objeví Stephane Consani z Francie (startovní číslo 63). Kalendář Clio R3 European Trophy 201019. - 23. ledna Rallye Monte Carlo (Monako, IRC)22. - 24. dubna Rally 1000 Miglia (Itálie, ME)24. - 26. června Geko Ypres Rally (Belgie, IRC, ME)27. - 29. srpna Barum Czech Rally Zlín (Česká republika, IRC, ME)29. - 31. října Rallye Int. du Valais (Švýcarsko, ME)26. - 28. listopadu Rallye du Var (Francie)Průběžné pořadí Clio R3 European Trophy1. Pierre CAMPANA (F) 402. Simone CAMPEDELLI (I) 333. Kris PRINCEN (B) 284. Alessandro BETTEGA (I) 265. Kevin ABBRING (NL) 246. Stefano ALBERTINI (I) 247. Eric MAUFRREY (F) 208. Matteo GAMBA (I) 209. Thomas BARRAL (F) 1610.Jean-Michel RAOUX (F) 1613.Jan ČERNÝ (CZ) 10
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.