Velkým tahákem pro fanoušky rallysportu bude při nadcházejím 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín aktivní účast trojnásobného vítěze zlínské rally z let 1995, 1997 a 1998. Ital Enrico Bertone zavítá do České republiky a přiveze rychlý vůz BMW ve skupině A, se kterým se představí jako předjezdec na vybraných rychlostních zkouškách.
„Po skvělém zážitku a přijetí na Expo Czech Rally jsem se vrátil domů obohacen o řadu nesmazatelných vzpomínek. Potkal jsem se po mnoha letech se spoustou přátel, fanoušků a bylo to velmi příjemné. Při setkání s mnoha příznivci a organizátory padla i otázka, zda se opět vrátím až za deset let. Jaká by mohla být lepší příležitost než letošní barumka, která se uskuteční již počtyřicáté. Takže můj návrat do Zlína nebude tentokráte po deseti letech, ale po pěti měsících,“ řekl dvaapadesátiletý Enrico Bertone, který se udržuje v kondici při motokrosových závodech. Trojnásobný vítěz barumky Enrico Bertone bude mít k dispozici ze Sintesi Motorsport vůz BMW M3 ve skupině A a servisní zázemí provede K.I.T. Racing. Majitelem vozu je Diego Castana, který rovněž přijede do Zlína a vytvoří s Enricem soutěžní posádku. Diego má přání, aby na některé z rychlostních zkoušek mohl vůz řídit. S logistikou a zajištěním celého pobytu a programu pomáhá Bertoneho dlouholetý kamarád Simone Tadiello, sportovní ředitel společnosti ES RALLY SERVISE. Bertone se představí fanouškům v pátečním večeru na divácké Super rychlostní zkoušce v ulicích krajského města a v bývalém svitovském areálu.
Bertone pojede jako předjezdec před startovním polem Star Rally a na trati se objeví před dvacátou hodinou. Na místě spolujezdce usedne na městské erzetě Marta Regnerová, dlouholetá vedoucí sekretariátu barumky. „Je to výslovné přání Enrica, aby na místě spolujezdce seděla paní Marta, se kterou ho pojí dlouholeté přátelství,“ řekla Eva Vlajinová, public relations společnosti ES RALLY SERVISE. Diváci uvidí slavného italského jezdce i na vybraných erzetách sobotního dne. Bertone má ve Zlíně nabitý program, ve čtvrtek odpoledne plánuje setkání s novináři, o dva dny později absolvuje oficiální tiskovou konferenci organizátorů s vybranými vítězi minulých ročníků.
„Budu velmi potěšen, když mě přijdete pozdravit během pátečního odpoledne na startovní rampu a během soboty a neděle do servisní zóny, kde budu společně s K. I. T. Racing. Vůz BMW jsem již testoval, je to opravdu rychlý vůz. Zároveň jsem slíbil, že s ním pojedu opatrně. Do Zlína se velmi těším a posílám pozdrav všem přátelům,“ uzavřel Bertone.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?