Značný počet zástupců médií přilákala do prostor sídla Zlínského kraje Baťova mrakodrapu v pořadí již čtvrtá tisková konference jubilejního 40. ročníku populární Barum Czech rally Zlín, která se konala osm dní před startem rally.
Organizátoři soutěže, přední regionální jezdci a zástupci kraje představili nejnovější informace k jedné z nejvýznamnějších motoristických akcí v České republice.
Na úvod tiskové konference dostal slovo zástupce Zlínského kraje tiskový mluvčí pan Ing. Milan Plesar, který promluvil jménem hejtmana kraje MVDr. Stanislava Mišáka. „Zlínský kraj je hrdým patronem této sportovní a společenské události, kterou kraj podpořil výraznou finanční částkou. Do letošního ročníku bych jménem hejtmana Stanislava Mišáka popřál úspěšný a bezproblémový ročník,‘‘ řekl Plesar. Ředitel rally Miloslav Regner seznámil přítomné novináře zejména s programem samotných soutěžních dnů a dalšími podrobnostmi tratí rychlostních zkoušek. „Ve čtvrtek večer proběhne v rámci technické přejímky ve zlínské sportovní hale společné fotografování a autogramiáda vybraných posádek. V pátek odpoledne začnou projíždět přes náměstí historické vozy, které potěší oko nejednoho fanouška. Historici se představí v akci již v pátek večer v rámci divácké Super rychlostní zkoušky a hned po nich budou následovat soudobé vozy. Na sobotu jsou připraveny čtyři rychlostní zkoušky, které se pojedou dvakrát. Stejný počet rychlostek čeká na jezdce také v neděli. Veškeré informace naleznou fanoušci v programu rally,‘‘ uvedl ředitel Barum Czech Rally Zlín. Jak dále Regner řekl, došlo v letošním ročníku k oživení dvou rychlostních zkoušek, které se posledních několik let nevyužívaly. Jedná se o úseky s názvem Biskupice a Velký Ořechov. Dochází k dalšímu využití uliček a silnic, které si Zlínský kraj nese jako dědictví po svých předcích.
Trojnásobný vítěz soutěže a čtyřnásobný český šampion Roman Kresta (Mogul Racing Team) začínal na barumce jezdit s vozem značky Škoda, s kterým se na zdejší tratě vrací i v letošním ročníku. O důvodu výměny Peugeotu 207 S2000 za Škodu Fabia S2000 prozradil více informací. „Mezi mnou, Valdou a Vaškem Pechem se snížil v českém šampionátu bodový rozestup na minimum, takže jsme se rozhodli zabojovat s vozem, který by nám měl pomoci k vítězství v domácím mistrovství. Proto došlo k dohodě s Tondou Tlusťákem. Fabia je lepší vůz než náš peugeot. Nemáme s ní najeto mnoho kilometrů, což je pro nás nevýhoda. Tovární tým Škodovky se chystá do Zlína ve velkém stylu, takže soutěž bude velmi zajímavá. S ohledem na pro nás nový vůz si myslím, že bude velký risk držet se konkurence,‘‘ prozradil čtyřiatřicetiletý Kresta, který se stal před deseti lety nejmladším vítězem v historii soutěže.
O tratích Barum Czech Rally Zlín se zmínil další jezdec Jaroslav Orsák (K.I.T. Racing CS). „Původně jsme chtěli na barumce startovat s vozem kategorie Super 2000, ale nakonec volíme naše osvědčené produkční Mitsubishi Lancer EVO IX, které máme vychytané. Pindula je kultovní rychlostkou této soutěže. Je dobře, že se pojede jako poslední. Mnohdy se rozhoduje až na ní,‘‘ pověděl Orsák. Domácí Středisko automobilového sportu Zlín zastupoval při setkání s novináři Milan Kneifel. „Na barumce pojedeme s vozem Suzuki Ignis S1600. Pro tuto soutěž jsme si dovezli nový motor, takže určitě máme šanci konkurenci potrápit. Přesto na vítězství ve skupině A nepomýšlíme, neboť vůz je již starší. Jen ve třídách A6 a A7 je přihlášeno 41 vozů. Naše skupina je nejlépe obsazená v dosavadní historii, takže se nechme překvapit, jak to dopadne,‘‘ uvedl dlouholetý účastník barumky. Pořadatelé obrželi pro letošní jubilejní čtyřicátý ročník celkem 130 přihlášek od soutěžních týmů, z toho 28 přihlášek je z nejvyšší kategorie Super 2000 a 55 přihlášek přišlo ze zahraničí.
Na závěr seznámil přítomnou novinářskou obec tiskový mluvčí soutěže Roman Ordelt s informacemi k provozu tiskového střediska, které bude médiím k dispozici po celou dobu oblíbené rally. „V pátek v 15:30 hodin proběhne úvodní tisková konference s hlavními favority soutěže. Ta závěrečná se bude konat v neděli v 17 hodin se třemi nejúspěšnějšími posádkami a nejlepší českou posádku. Jako bonus jsme připravili na sobotní večer tiskovou konferenci s vybranými vítězi minulých ročníků jako jsou Bertone, Baumschlager, Křeček a další. Navíc bude fungovat po dobu soutěže internetové Rally radio pro všechny fanoušky, vysílá se v anglickém jazyce,‘‘ doplnil na závěr tiskové konference Ordelt. Populární motoristická akce vzbuzuje očekávaný velký zájem médií. V tiskovém středisku barumky projevily zájem akreditovat se na tři stovky novinářů, pracovníků televizních i rozhlasových štábů a fotografů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.