‘Vision’ byla založena krátce po tragické nehodě helikoptéry, která si vyžádala v září roku 2007 život světového šampiona z roku 1995 Colina McRae, jeho syna Johnnyho a dvou rodinných přátel.
Ve světle neuvěřitelné odezvy veřejnosti v podobě telefonátů, dopisů a emailů i reakce lidí během pohřbu se rodina McRaeových rozhodla využít Colinovo známé jméno a jeho celosvětové závodní úspěchy založit fond pro dobročinné a hodnotné účely.
Colinova žena Alison coby hlavní postava nadace „Vision“ rozhodla, že by měl být kladen důraz především na projekty, které se zaměřují na zdraví a výchovu dětí. Kris Meeke, jenž byl Colinovým následovníkem a který v roce 2009 vyhrál Intercontinental Rally Challenge, byl vybrán za oficiálního vyslance charity Vision.
„V červnu tohoto roku jsme s radostí oznámili, že jsme byli jmenováni oficiálním dobročinným partnerem soutěží IRC Eurosportu. Toto úžasné partnerství podpoří charitu a dobročinné instituce, které pomáhají mladým lidem žijícím poblíž tratí soutěží IRC,“ uvedla Audrey Roachová z nadace.
Na začátku roku věnovala nadace Vision rentgenové vybavení místní nemocnici v Carlos Paz v Argentině. Během Barum Czech Rally Zlín chce nadace přispět na Dětskou dopravní nadaci, která podporuje děti, jejichž rodiče zemřeli v důsledku silničních nehod. Spousta těchto dětí nemá žádné zdroje na vzdělání, koníčky nebo sportovní aktivity a dopravní nadace jim pomáhá s financováním. „Charita Vision Colina McRae má za to, že tohle přesně splňuje naše cíle a s radostí nabízíme pomoc Dětské dopravní nadaci. Colinův otec, pětinásobný vítěz Britské rally Jimmy McRae, který je také vyslancem Visionu přijede do Zlína a předá šek řediteli Dětské dopravní nadace,“ řekla Audrey Roachová.
Předání šeku se uskuteční na rampě při slavnostním startu Barum Czech Rally Zlín v pátek 27. srpna před 17. hodinou. Dar umožní podporu sedmi dětí ze Zlínského kraje, které splňují kritéria a potřebují podporu pro své vzdělání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?