Už jen necelý měsíc dělí fanoušky rychlých kol od startu XIX. Admiral rally Vyškov, která se v termínu 10. – 11. září uskuteční jako součást Mistrovství ČR ve sprintrally, Mistrovství ČR v rally historických automobilů a Poháru ČR v rally. O blížícím se datu konání soutěže snad nejlépe hovoří rozrůstající se seznam přihlášených posádek, jenž se pomalu začíná plnit zajímavými jmény. Příznivce rally sportu jistě potěší, že kromě českých posádek startovní pole okoření i několik soutěžících ze sousedních států. Přilákat na soutěž zajímavou zahraniční posádku s atraktivní soutěžní technikou je sice rok od roku složitější, letošní snažení vyškovských organizátorů však v tomto ohledu slaví první úspěch.
Prvním z pozvaných, který účast na Admiral rally potvrdil, je objev posledních dvou sezón slovenského mistrovství – 32letý Jaroslav Melichárek, jenž na vyškovské soutěži startoval i v loňském roce. Tehdy ještě s produkčním mitsubishi závod dokončil na devatenáctém místě absolutně a s českým spolujezdcem Richardem Lasevičem si domů odvezli poháry za druhé místo v trofeji pořadatelů, určené pro zahraniční posádky. Vozový park týmu Melico však na konci loňské sezóny prošel razantní obměnou. Produkční Lancer deváté evoluce nahradil špičkový speciál Mitsubishi Lancer WRC 05, jenž ve svých nejlepších letech brázdil tratě světových soutěží pod vedením takových hvězd, jakými jsou létající Ital Gianluigi Galli či asfaltový mág Franzouz Gilles Panizzi. Tento vůz Jaroslava Melichárka předurčoval zapojit se v nové sezóně do bojů o příčky nejvyšší.
Bylo jasné, že pro posádku, zvyklou závodit s vozem skupiny N, nebude přechod do plnokrevného „wéercéčka“ ničím jednoduchým. Nádherný vůz z dílen britského týmu MML Sports si však pod vedením Melichárka s Lasevičem v žádném případě ostudu neudělal. Po osmi odjetých podnicích letošního mistrovství Slovenska patří sympatické posádce druhé místo v tabulce těsně za zády slovenského multišampióna Jozefa Béreše mladšího.Účast Melichárka s Lasevičem na Admiral rally je prakticky jistá. Svou přihlášku již podali a hodlají vyškovskou soutěž pojmout jako ideální test před dalším podnikem slovenského seriálu, který se uskuteční v Košicích. Jejich Lancer WRC tak čeká první ostré porovnání s konkurenty z České republiky. Z pravidelných účastníků sprintového mistrovství by měli vůz specifikace WRC přivézt Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC) a Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC), o startu ve Vyškově dále uvažují i Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC) a Igor Drotár (Škoda Fabia WRC). A pokud všechny záměry vyjdou rovněž loňskému vítězi Romanu Odložilíkovi, měl by s „wéercéčkem“ vyrazit také on…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?