Dvojnásobný víťaz Rajdu Rzeszowski, slovenský RUFA Šport Team cestoval na piate podujatie Mediaracing – Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 s jasným zámerom – obhájiť víťazstvo. Realita sa však nakoniec ukázala iná ako plány tímu.
Po obhliadke tratí nasledoval už vo štvrtok shakedown. Po ňom posádka RUFA Šport Teamu hlásila nie celkom správne fungujúci motor a riadenie súťažného vozidla Škoda Fabia S2000 z dielní zlínskeho JM Racing. V pred štartovnom servise sa síce mechanikom podarilo odstrániť poruchu riadenia, motor však aj napriek veľkej snahe stále nefungoval úplne správne. Napriek tomu sa podarilo už v prvej rýchlostnej skúške súťaže posádke zajazdiť v celkovom poradí tretie miesto. V ďalších troch došlo síce k drobnému zhoršeniu, stále však Grzyb so Zawadom okupovali štvrtú priečku v celkovom poradí a druhú v hodnotení súťaže zaradenej do slovenských majstrovstiev. Na prejazde medzi štvrtou a piatou rýchlostnou skúškou prvého dňa súťaže však motor zrazu zhasol a vypovedal službu. Posádke preto neostalo už nič iné ako odstúpiť zo súťaže.
Napriek tomu dúfala, že mechanikom sa podarí dostať motor opäť do súťaženia schopnej kondície a odštartovať do sobotňajšej súťaže. Tá totiž bola v rámci slovenských majstrovstiev bodovaná zvlášť a toto by, aj keď len v teoretickej rovine mohlo zabezpečiť tímu opäť bodovať a ostať tak v hre o titul. Toto sa však nakoniec ukázalo ako nemožné. "Veľmi ma mrzí to čo sa stalo v Rzeszowe. Predpisy pre slovenské majstrovstvá sú postavené tak, že aj keď je každý súťažný deň bodovaný zvlášť, nie je možnosť v prípade poruchy motora tento vymeniť a odštartovať do druhého dňa súťaže a bojovať o ďalšie body do hodnotenia šampionátu. Nie je to spravodlivé a športové predpisy by mali myslieť aj na takýto prípad. Jednoznačne sme v tomto prípade boli oproti konkurencii poškodený. Ostali sme po Rzeszowe bez možnosti bojovať o majstrovský titul a konkurencia získala oproti nášmu tímu jednoznačnú výhodu. Môžem povedať iba jediné, že náš tím bude v nasledujúcich dňoch zvažovať ďalšiu účasť v tohtoročnom slovenskom šampionáte," povedal po súťaži mamažér tímu Ľubomír Kleman.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.