Dvojnásobný víťaz Rajdu Rzeszowski, slovenský RUFA Šport Team cestoval na piate podujatie Mediaracing – Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 s jasným zámerom – obhájiť víťazstvo. Realita sa však nakoniec ukázala iná ako plány tímu.
Po obhliadke tratí nasledoval už vo štvrtok shakedown. Po ňom posádka RUFA Šport Teamu hlásila nie celkom správne fungujúci motor a riadenie súťažného vozidla Škoda Fabia S2000 z dielní zlínskeho JM Racing. V pred štartovnom servise sa síce mechanikom podarilo odstrániť poruchu riadenia, motor však aj napriek veľkej snahe stále nefungoval úplne správne. Napriek tomu sa podarilo už v prvej rýchlostnej skúške súťaže posádke zajazdiť v celkovom poradí tretie miesto. V ďalších troch došlo síce k drobnému zhoršeniu, stále však Grzyb so Zawadom okupovali štvrtú priečku v celkovom poradí a druhú v hodnotení súťaže zaradenej do slovenských majstrovstiev. Na prejazde medzi štvrtou a piatou rýchlostnou skúškou prvého dňa súťaže však motor zrazu zhasol a vypovedal službu. Posádke preto neostalo už nič iné ako odstúpiť zo súťaže.
Napriek tomu dúfala, že mechanikom sa podarí dostať motor opäť do súťaženia schopnej kondície a odštartovať do sobotňajšej súťaže. Tá totiž bola v rámci slovenských majstrovstiev bodovaná zvlášť a toto by, aj keď len v teoretickej rovine mohlo zabezpečiť tímu opäť bodovať a ostať tak v hre o titul. Toto sa však nakoniec ukázalo ako nemožné. "Veľmi ma mrzí to čo sa stalo v Rzeszowe. Predpisy pre slovenské majstrovstvá sú postavené tak, že aj keď je každý súťažný deň bodovaný zvlášť, nie je možnosť v prípade poruchy motora tento vymeniť a odštartovať do druhého dňa súťaže a bojovať o ďalšie body do hodnotenia šampionátu. Nie je to spravodlivé a športové predpisy by mali myslieť aj na takýto prípad. Jednoznačne sme v tomto prípade boli oproti konkurencii poškodený. Ostali sme po Rzeszowe bez možnosti bojovať o majstrovský titul a konkurencia získala oproti nášmu tímu jednoznačnú výhodu. Môžem povedať iba jediné, že náš tím bude v nasledujúcich dňoch zvažovať ďalšiu účasť v tohtoročnom slovenskom šampionáte," povedal po súťaži mamažér tímu Ľubomír Kleman.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.