Dvojnásobný víťaz Rajdu Rzeszowski, slovenský RUFA Šport Team cestoval na piate podujatie Mediaracing – Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 s jasným zámerom – obhájiť víťazstvo. Realita sa však nakoniec ukázala iná ako plány tímu.
Po obhliadke tratí nasledoval už vo štvrtok shakedown. Po ňom posádka RUFA Šport Teamu hlásila nie celkom správne fungujúci motor a riadenie súťažného vozidla Škoda Fabia S2000 z dielní zlínskeho JM Racing. V pred štartovnom servise sa síce mechanikom podarilo odstrániť poruchu riadenia, motor však aj napriek veľkej snahe stále nefungoval úplne správne. Napriek tomu sa podarilo už v prvej rýchlostnej skúške súťaže posádke zajazdiť v celkovom poradí tretie miesto. V ďalších troch došlo síce k drobnému zhoršeniu, stále však Grzyb so Zawadom okupovali štvrtú priečku v celkovom poradí a druhú v hodnotení súťaže zaradenej do slovenských majstrovstiev. Na prejazde medzi štvrtou a piatou rýchlostnou skúškou prvého dňa súťaže však motor zrazu zhasol a vypovedal službu. Posádke preto neostalo už nič iné ako odstúpiť zo súťaže.
Napriek tomu dúfala, že mechanikom sa podarí dostať motor opäť do súťaženia schopnej kondície a odštartovať do sobotňajšej súťaže. Tá totiž bola v rámci slovenských majstrovstiev bodovaná zvlášť a toto by, aj keď len v teoretickej rovine mohlo zabezpečiť tímu opäť bodovať a ostať tak v hre o titul. Toto sa však nakoniec ukázalo ako nemožné. "Veľmi ma mrzí to čo sa stalo v Rzeszowe. Predpisy pre slovenské majstrovstvá sú postavené tak, že aj keď je každý súťažný deň bodovaný zvlášť, nie je možnosť v prípade poruchy motora tento vymeniť a odštartovať do druhého dňa súťaže a bojovať o ďalšie body do hodnotenia šampionátu. Nie je to spravodlivé a športové predpisy by mali myslieť aj na takýto prípad. Jednoznačne sme v tomto prípade boli oproti konkurencii poškodený. Ostali sme po Rzeszowe bez možnosti bojovať o majstrovský titul a konkurencia získala oproti nášmu tímu jednoznačnú výhodu. Môžem povedať iba jediné, že náš tím bude v nasledujúcich dňoch zvažovať ďalšiu účasť v tohtoročnom slovenskom šampionáte," povedal po súťaži mamažér tímu Ľubomír Kleman.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?