Slovenský RUFA Šport si v posledných dvoch sezónach z podujatia Rajd Rzeszowski odviezol domov celkové víťazstvo. Aj to nadchádzajúce by rád opäť zavŕšil víťazstvom a vybojoval hetrik.
Na slovenské pomery tak trochu nezvyčajne, vo štvrtok až sobotu odštartuje v poradí už piate podujatie zaradené do seriálu Mediaracing – Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 pod názvom 19. Rajd Rzeszowski. Víťazom posledných dvoch ročníkov rally, ktorej centrom je podkarpatské mesto Rzeszow sa stala posádka slovenského tímu RUFA Šport v zložení Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Mazur, ktorého však v tohtoročnej sezóne vystriedal na sedadle spolujazdca Przemyslaw Zawada. Jazdec Grzegorz Grzyb sa už pred súťažou netajil túžbou dovŕšiť hetrik a vyhrať v jeho rodnom meste aj tohtoročnú súťaž. Viacej nám pred štartom súťaže prezradil manažér tímu Ľubomír Kleman: „Samozrejme bol by som rád ak by som na konci súťaže na najvyššom priečinku opäť videl našu posádku. Bude to však oveľa ťažšie ako v minulom roku, keďže medzi prihlásenými je až desať vozidiel špecifikácie S2000, niekoľko WRC, ale aj rýchlych vozidiel triedy N 4. Ja nerád predbieham udalosti, keďže rally je veľmi zradný šport pri ktorom stačí malá chybička, či technická porucha a všetko môžete zabaliť. Jednoznačne sme sa snažili v tíme urobiť všetko aby sa podarilo dosiahnuť čo najlepší výsledok, ale na trati to už bude iba o spolupráci Grzegorza a Przemyslawa, ale aj o tom či technika vydrží, alebo nie. V rámci seriálu Mediaracing – Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 je naša posádka v priebežnom poradí na druhom mieste so stratou osem bodov na vedúcu posádku. V Rzeszowe sú ale oba dva súťažné dni bodované samostatne a ja by som bol nesmierne šťastný, ak by sa nám podarilo po oba dva dni naplno bodovať. To by znamenalo, že by sme postúpili na prvé miesto priebežného hodnotenia šampionátu a navyše by to šampionát spravilo podstatne zaujímavejším nielen pre dotknuté tímy, ale aj pre divákov. Ale ako sa hovorí, rally sa končí až na cieľovej rampe, preto sa nechajme prekvapiť a držte nám palce.“Miro Majláth
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.