Slovenský RUFA Šport si v posledných dvoch sezónach z podujatia Rajd Rzeszowski odviezol domov celkové víťazstvo. Aj to nadchádzajúce by rád opäť zavŕšil víťazstvom a vybojoval hetrik.
Na slovenské pomery tak trochu nezvyčajne, vo štvrtok až sobotu odštartuje v poradí už piate podujatie zaradené do seriálu Mediaracing – Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 pod názvom 19. Rajd Rzeszowski. Víťazom posledných dvoch ročníkov rally, ktorej centrom je podkarpatské mesto Rzeszow sa stala posádka slovenského tímu RUFA Šport v zložení Grzegorz Grzyb – Przemyslaw Mazur, ktorého však v tohtoročnej sezóne vystriedal na sedadle spolujazdca Przemyslaw Zawada. Jazdec Grzegorz Grzyb sa už pred súťažou netajil túžbou dovŕšiť hetrik a vyhrať v jeho rodnom meste aj tohtoročnú súťaž. Viacej nám pred štartom súťaže prezradil manažér tímu Ľubomír Kleman: „Samozrejme bol by som rád ak by som na konci súťaže na najvyššom priečinku opäť videl našu posádku. Bude to však oveľa ťažšie ako v minulom roku, keďže medzi prihlásenými je až desať vozidiel špecifikácie S2000, niekoľko WRC, ale aj rýchlych vozidiel triedy N 4. Ja nerád predbieham udalosti, keďže rally je veľmi zradný šport pri ktorom stačí malá chybička, či technická porucha a všetko môžete zabaliť. Jednoznačne sme sa snažili v tíme urobiť všetko aby sa podarilo dosiahnuť čo najlepší výsledok, ale na trati to už bude iba o spolupráci Grzegorza a Przemyslawa, ale aj o tom či technika vydrží, alebo nie. V rámci seriálu Mediaracing – Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 je naša posádka v priebežnom poradí na druhom mieste so stratou osem bodov na vedúcu posádku. V Rzeszowe sú ale oba dva súťažné dni bodované samostatne a ja by som bol nesmierne šťastný, ak by sa nám podarilo po oba dva dni naplno bodovať. To by znamenalo, že by sme postúpili na prvé miesto priebežného hodnotenia šampionátu a navyše by to šampionát spravilo podstatne zaujímavejším nielen pre dotknuté tímy, ale aj pre divákov. Ale ako sa hovorí, rally sa končí až na cieľovej rampe, preto sa nechajme prekvapiť a držte nám palce.“Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?