Třetího ročníku MATRIX M.V. rally KOSTELEC NAD ORLICÍ 2010 se zúčastnil také tým TOBA Czech MH Racing a jistě toho nelitoval. Nakonec z toho byl výrazný úspěch pro posádku Martin Hudec, který skončil na výborném druhém místě a zároveň si tak napravil ne zcela ideální dosavadní průběh sezóny z pohledu týmu.
Soutěž odstartovala městskou speciálkou, kde bylo zároveň k vidění několik soutěžních vozů souběžně na trati. Zatímco Martin Hudec s Jirkou Černochem se na úvod vešel do nejrychlejší čtveřice, kde navíc tři jezdce dělil jen minimální rozdíl dvou desetin sekundy, druhá posádka týmu ve složení Pešl - Juřica mezi obrubníky poškodila svůj modrý vůz. Mechanici ale zapracovali a druhý den modrá EVO devítka mohla opět vyrazit na trať, byť kvůli penalizaci již bez výraznějších ambicí. "V Kostelci byly moc pěkné tratě. Jak v sobotu pršelo, tak to připomínalo místy enduro. Jarda ( Pešl) přehnal svoje usilí a hned v pátek večer ohnul obě dvě přední ramena, ale auto se podařilo opravit a druhý den startoval v systému Super rally. Jenže na poslední rzetě mu praskl kloub řízení a auto nekontrolovatelně zahnulo do svodidel. Zřejmě to byl pozůstatek rány z předchozího dne," popisuje Martin Hudec, šéf týmu a jezdec zároveň. A připomeňme, že je zároveň i dřívějším jezdcem motocyklového endura, takže i proto je součástí týmu také endurová sekce."V pátek se nám jelo moc pěkně, dokázali jsme se udžet přes silnějšími vozy i lepšími piloty. Hlavně mě těšilo, že jsme byli před Karlem Trojanem - je to přece jenom velmi známé jméno v českém rallysportu. Druhý den mi hned na prvních brzdách vypadla pod pedály tyčka od heveru, lítala tam a sem a nevěděl jsem ani, co to je. Navíc nám vynechával interkom,vůbec jsem se nedokázal soustředit na jízdu a nezvolili jsme ani úplně nejlepší pneu na ráno a z toho jsme si na RZ4 udělali prekérku. Nedobrzdili jsme do odbočení a při otáčení jsme zapadli a museli nás vytlačit diváci. Moc jim děkuji, jinak bychom tam skončili. Pak už to šlo celkem dobře, na předky jsme řízli pneu a auto už se chovalo mnohem lépe," pokračuje Hudec v popisování situace, že cesta za absolutním stříbrem nebyla pro něj nijak snadná.Sobotní ráno přivítalo posádky i diváky hustým lijavcem, takže bylo nutné dobře zvolit pneumatiky. Bylo to o to složitější, že se nejelo pouze na mokrém asfaltu, ale také na šotolině, kde to opravdu hodně klouzalo."Pro nás byl tento závod hlavně o otestování auta na blížící se Pačejov, protože nás auto nedovezlo do cíle pěkně rozjeté domácí Rally Vysočina, kde nás zastavilo čidlo vačky a hlavně to byl takový trénink. Škoda Jardy, zajížděl pěkné časy. Myslím, že mu tento povrch určitě vyhovoval,však je to starý offroaďák.Bylo vidět, že počasí se soutěží dost zacvičilo a všichni jezdci měli nějaké problémy," pokračuje JUDr. Hudec a nakonec přidává i historku, že si chvíle slávy vlastně ani příliš neužil : "Protože byl dost veliký zmatek v časovkách a výsledky nebyly hned, tak jsme ani nebyli na vyhlášení, protože jsme nepočítali s tím, že se dostaneme až na stupně vítězů...."Třebíčský jezdec si dobře vedl také na červencové Rallye Vysočina, kde nakonec ale po dobře rozjeté soutěži cíl neviděl. "Vysočina mě hodně mrzí, jeli jsme rychle, v některých pasážích si myslím, že i na hranici auta. Moc mě to bavilo, o to víc pro mě bylo těžké odstoupit.Objevil se totiž problém se startérem a nejen s ním. Zkoušel jsem auto nastartoval dlouho, ale čidlo se zřejmě důsledkem vysokých teplot přehřálo a přestalo fungovat. Auto na RZ 6 začalo vynechávat, vůbec jsem nemohl zařadit pětku a na těch rovinách jsme hodně ztráceli. V cíli šestky pak auto vyplo úplně. Když jsme ho po dokončení soutěže přijeli vyzvednout, chytlo na první ťuknutí - prostě smůla. Jarda zase musel odstoupit kvůli poruše brzd na stejné zkoušce. Ještě, že na to přišli před RZ 6 a nebyl z toho nějaký karambol," přidává Hudec ještě důvody odstoupení obou posádek z nedávného "Kunžaku".Celkovými vítězi soutěže v Kostelci se dle předpokladů stala zkušená polská posádka Kuchar s Dymurskim s Peugeotem 207 Super 2000. Krátká reportáž z akce se objeví také v pořadu Motormix (v závěru srpna - viz více na www.tvmotormix.cz ).O víkendu třebíčský tým vyráží do Pačejova, kde je avizována výborná konkurence. Navíc pomýšlí na zahraniční start na závodu ME ve Francii - Rallye Antibes, která se pojede v říjnu. MATRIX M.V.RALLY KOSTELEC NAD ORLICÍ 2010Pořadí po I. etapě 1 T.Kuchar – D.Dymurski Peugeot 207 Super 2000 8:09,62 L.Vašátko – K.Moravec Mitsubishi Lancer EVO IX 8:16,43 J.Melša – J.Hynková Mitsubishi Lancer EVO IX 8:18,54 R.Michalík – P.Medřík Mitsubishi Lancer EVO IX 8:19,35 M.Hudec – J.Černoch Mitsubishi Lancer EVO VIII 8:20,0 21 J.Pešl – R.Juřica Mitsubishi Lancer EVO iX 19:00,0 (penal.) OFICIÁLNÍ KONEČNÁ KLASIFIKACE 1 1 SA3 T.Kuchar-D.Dymurski Peugeot 207 S2000 0:55:37,42 8 SA3 M.Hudec-J.Černoch Mitsubishi Lancer EVO VIII 1:00:01,53 7 SA3 L.Vašátko-K.Moravec Mitsubishi Lancer EVO IX 1:00:03,64 2 SA3 R.Kirnig-J.Hovorka Mitsubishi Lancer EVO IV 1:00:31,75 5 SA3 Z.Pokorný-J.Kalista Subaru Impreza N14 1:01:24,46 9 SA3 M.Dvořák-P.Hruška Mitsubishi Lancer EVO IX 1:02:12,87 6 SA3 J.Melša-J.Hynková Mitsubishi Lancer EVO IX 1:04:23,08 12 SA2 O.Kovařík-M.Kapic Škoda Octavia Kit Car 1:04:29,29 11 SA3 K.Macek-P.Fričová Toyota Corolla S2000 1:06:07,610 17 HA2 P.Hejhal-M.Hejhal Škoda 110 1:07:37,4 více : www.rally-kostelec.cz Pavel Jelínekmediaserviswww.tvmotormix.cz V Brně 3. srpna 2010
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.