Nedlouho po tom, co Asociace jezdců oficiálně posvětila trať letošní XIX. Admiral rally, prošla úspěšným schvalovacím procesem i zvláštní ustanovení soutěže. Pořadatelům tedy nic nebrání zahájit příjem přihlášek, který potrvá až do pondělí 30. srpna do 24:00 hodin.
„Zvláštní ustanovení a časový harmonogram, stejně jako formuláře přihlášek pro účastníky Mistrovství ČR ve sprintrally, Mistrovství ČR v rally historických automobilů a Poháru ČR v rally, najdou zájemci o start ve Vyškově na oficiálních internetových stránkách soutěže – www.rallyvyskov.cz, případně na stránkách našeho tradičního mediálního partnera – www.autosport.cz. Jak budou postupně přihlášky posádek přicházet, budeme seznam přihlášených posádek na našem webu průběžně aktualizovat,“ říká Jan Olejníček, zástupce ředitele rally pro administrativu.
Kdo se letos na startu vyškovské soutěže objeví, se prozatím můžeme jen dohadovat. Admiral rally 11. září otevře závěrečnou třetinu letošního Mistrovství ČR ve sprintrally, a tak se dá předpokládat, že nebude chybět nikdo z uchazečů o letošní mistrovský titul. Kromě tradiční sprintové špičky (Jaroslav Orsák, Jan Štěpánek či Roman Odložilík), která už předběžně přislíbila svoji účast, by mělo startovní pole Admiral rally obohatit i několik dvojic, jež se na podnicích Mistrovství ČR ve sprintrally neobjevují pravidelně. V barvách hlavního sponzora rally se ukáže špičková posádka z „velkého šampionátu“, zcela bez odezvy by vyškovská soutěž neměla zůstat ani u některých posádek od našich jižních sousedů z Rakouska. Zatím ale nezbývá, než se nechat překvapit…
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.