Seriál Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 pokračoval po viacej ako mesačnej prestávke na Gemeri, v mestečku Lubeník a jeho okolí. Pre posádku Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič štart na tomto podujatí znamenal tretie miesto v cieli.
Týždeň pred štartom súťaže bol v Topoľčianskom Melico Racing Teame poriadne naplnený prípravami na nadchádzajúce podujatie. V utorok a v stredu testovanie a nastavovanie súťažného Mitsubishi Lancer WRC05, vo štvrtok zrýchlený presun do Lubeníku, registrácia, obhliadka tratí, administratívne a technické preberanie a v piatok večer slávnostné predstavenie posádok na štartovej rampe. Samotná súťaž začala v sobotu ráno, v jej programe bolo absolvovať takmer dvestošesťdesiat kilometrov v ktorých už bolo započítaných aj vyše deväťdesiat ostrých kilometrov rozdelených do ôsmych rýchlostných skúšok. Od začiatku sa Jarovi s Rišom podarilo zaradiť medzi najrýchlejšiu päticu, aj keď pravdu povediac nebolo to presne to, čo si Jaro pred súťažou predstavoval. Jeho predstava bola prvá trojka, ale proti bolo auto, ktoré aj napriek rýchlym časom nebolo v úplne najlepšej kondícii. Napriek trojici vyhratých rýchlostných skúšok najviacej strácal na veľmi záludnej rýchlostnej skúške Chválová, na ktorej bolo niekoľko horizontov a práve v týchto pasážach strácal proti konkurenčným vozidlám špecifikácie S2000. Nakoniec posádka Melico Racing Teamu bola spokojná aj s tretím miestom v cieli náročnej súťaže a Jaro Melichárek súťaž zhodnotil nasledovne: „Súťaž bola veľmi pekná, ale aj poriadne náročná, bolo veľmi horúco a poriadne sme sa zapotili. Žiaľ chlapci na S2000-kach boli na RS Chválová vždy o niečo rýchlejší, a problémy s výkonom motora sa celkom vyriešiť nepodarilo, auto nešlo tak ako malo ísť, no ale sme v cieli a sme radi, že sme aspoň tretí.“V priebežnom hodnotení seriálu Mediaracing Majstrovstvá Slovenska v rally 2010 je posádka Melico Racing Teamu po štyroch podujatiach na treťom mieste absolútneho hodnotenia a v triede A8 jej jednoznačne patrí prvenstvo.Miro Majláth
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).