Čtvrté pokračování Citroën Racing Trophy se odehrálo na Mladoboleslavsku a Liberecku, protože právě v těchto krajích se jela Rallye Bohemia. Tato soutěž patří celá léta k nejtěžším podnikům sezony a letos tomu nebylo jinak.Tři dny, horké letní počasí s teplotami převyšující třicet stupňů, šedesát až sedmdesát stupňů v závodním voze, šestnáct rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 228 ostrých kilometrů, taková byla letošní Rally Bohemia, která se uskutečnila v okolí Mladé Boleslavi.
Úvod soutěže obstarala v páteční podvečer superspeciální rychlostní zkouška, která byla situována na okruh v Sosnové u České Lípy. Na startu této RZ se nakonec nepředstavily 3 z původně ohlášených 13 českých a polských posádek vozů Citroën C2 R2 Max.. Z českých jezdců chyběli Koudela a Křemen. Početné polské startovní pole bylo ochuzeno o start Tomasze Porębskeho. Naopak na poslední chvíli se do Citroën Racing Trophy CZ přihlásil Miloš Vágner, pro kterého byla Rally Bohemia obzvlášť srdeční záležitostí, jakožto pro místního jezdce. Vraťme se však k samotnému úvodu. Nejrychleji z posádek CRT CZ + PL zvládl nástrahy sosnovského okruhu Jan Černý s Pavlem Kohoutem, kterému však v součtu hodnocení posádek A6 + A7 patřila třetí příčka. Rychlejší byly pouze posádky startující s výkonnějšími dvoulitrovými vozy třídy A7. Pátý nejrychlejší čas zajel Michał Bębenek, který vzhledem k letošním výkonům v polském šampionátu bude jistě patřit k nejrychlejším jezdcům v rámci společného Citroën Racing Trophy. Výhodu domácího prostředí potvrdil Miloš Vágner, který za Černým zaostal pouze o devět desetin.
Skutečné závody však začaly až v sobotu, kdy na posádky čekalo devět rychlostních zkoušek na klasických úsecích, které se svou obtížností řadí k nejtěžším v České republice. Své dosavadní zkušenosti využil především Michał Bębenek, kterému po sobotní části patřila první příčka v rámci CRT CZ + PL. Za svými zády tak nechal i Petra Bryndu, který startoval s dvoulitrovým vozem třídy A7. Nádherný souboj o stupně vítězů sváděl i český jezdec Jan Černý. V úvodu první etapy dokonce figuroval na druhém místě jen s minimálním odstupem na vedoucího polského jezdce. Ke konci etapy však na jejich tempo nestačil, přesto třetí příčka byla skvělou výchozí pozicí pro závěrečné kilometry nedělních rychlostních zkoušek. Z dalších jezdců jmenujme Jana Chmielewskeho, kterému patřila šestá příčka a necelé dvě vteřiny za ním byl Miroslav Březík.V neděli absolvovaly posádky zbývajících šest rychlostních zkoušek a poté se přesunuly na cílovou rampu v Mladé Boleslavi. A jak to tedy po odjetí šestnácti měřených úseků dopadlo? Cílovou rampou projelo nakonec jen 6 posádek CRT CZ + PL. Na třetím a nejlepším místě s prémií 3000 Euro v rámci Citroën Racing Trophy CZ + PL skončila bratrská dvojice Poláků Michał a Grzegorz Bębenek. Ti nestačili pouze na dva silnější vozy třídy A7. Jejich umístnění však mohlo být daleko lepší. Na druhém měřeném nedělním úseku totiž dostali defekt pneumatiky a ztratili téměř čtyři minuty, což znamenalo propad do hlouby startovního pole. Stíhací jízda je však nakonec vynesla až na třetí místo. "Rally Bohemia je velmi krásná soutěž. Máte tady neskutečně obtížné, avšak hezké rychlostní zkoušky. Od začátku jsme si skvěle zazávodili. Škoda defektu pneumatiky ve druhé etapě, který nás připravil o vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Každopádně příští rok bych se chtěl na tyto tratě opět vrátit," zhodnotil závod Michal Bębenek.Velké naděje byly vkládány jako pokaždé do české posádky Jan Černý a Pavel Kohout a tato sehraná dvojka očekávání naplňovala téměř až do cíle, kdy figurovala na vedoucí příčce v rámci CRT CZ + PL až do čtrnácté rychlostní zkoušky. Jenže v předposlední rychlostní zkoušce měl Jan Černý defekt pneumatiky, mladý jezdec ztratil přes tři minuty a přišel propad pořadím až na sedmé místo. Z Bohemky si tedy odváží prémii ve výši 1000 Euro. "Krásná, náročná soutěž. Hezky jsme si zazávodili. Je to velká škoda, soutěž jsme měli velice dobře rozjetou, bohužel na předposlední rychlostní zkoušce jsme dostali hned v první zatáčce defekt pneumatiky. Museli jsme ji na RZ měnit a ztratili přes tři minuty a se vzniklou ztrátou se už nedalo víc dělat. Ale i taková je rally, to není nic neobvyklého" smutnil v cíli soutěže Jan Černý.
Z problémů soupeřů nakonec nejvíce vytěžil Jan Chmielewski, který sice v závěru soutěže neodolal tlaku Bębenka, přesto čtvrté místo a prémie 2500 Euro v hodnocení CRT CZ + PL není pro poslkého jezdce rozhodně špatným výsledkem.Z českých dvojic se nakonec nejvíce dařilo Miroslavu Březíkovi navigovanému Martinem Běhulou. Ti obsadili páté místo v CRT CZ + PL a získali tak finanční prémii ve výši 2 000 euro.Hned za nimi skončili Tomasz Gryc s výhrou 1500 Euro a již zmiňovaný Jan Černý. Pro úplnost dodejme, že devátým nejrychlejším jezdcem Citroën Racing Trophy CZ + PL byl Szymon Kornicki a na desátém místě šestnáct rychlostních zkoušek dokončil Antonín Matys. Až na cílovou rampu, avšak s minutovou penalizací přijel ještě na jedenáctém místě Hankiewicz.A kdo tolik štěstí neměl? Na třinácté rychlostní zkoušce musel ze soutěže odstoupit domácí Miloš Vágner. Cíl soutěže nespatřili ani Pavel Přibyl, Jaroslav Kochman a Marcin Dobrowolski, kteří museli odstoupit kvůli technickým závadám. Ještě hůře dopadl Tomáš Pletka, který na poslední rychlostní zkoušce havaroval.Příští soutěží Mediasport MMČR bude další slavný podnik, srpnová Barum Czech Rally Zlín, která bude už pátým kolem Citroën Racing Trophy CZ.Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky:1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max6. David Stavjaník – Aleš Petřvalský – Citroën C2 R2 Max7. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 Max8. Miloš Vágner - Radek Koťátko - Citroën C2 R2 MaxTabulka finančních odměn 2010 Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto: Celkové umístění 2010 Odměna ve formě šeku na náhradní díly1. 5 000 €2. 2 500 €3. 1 250 €Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.