Čtvrté pokračování Citroën Racing Trophy se odehrálo na Mladoboleslavsku a Liberecku, protože právě v těchto krajích se jela Rallye Bohemia. Tato soutěž patří celá léta k nejtěžším podnikům sezony a letos tomu nebylo jinak.Tři dny, horké letní počasí s teplotami převyšující třicet stupňů, šedesát až sedmdesát stupňů v závodním voze, šestnáct rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 228 ostrých kilometrů, taková byla letošní Rally Bohemia, která se uskutečnila v okolí Mladé Boleslavi.
Úvod soutěže obstarala v páteční podvečer superspeciální rychlostní zkouška, která byla situována na okruh v Sosnové u České Lípy. Na startu této RZ se nakonec nepředstavily 3 z původně ohlášených 13 českých a polských posádek vozů Citroën C2 R2 Max.. Z českých jezdců chyběli Koudela a Křemen. Početné polské startovní pole bylo ochuzeno o start Tomasze Porębskeho. Naopak na poslední chvíli se do Citroën Racing Trophy CZ přihlásil Miloš Vágner, pro kterého byla Rally Bohemia obzvlášť srdeční záležitostí, jakožto pro místního jezdce. Vraťme se však k samotnému úvodu. Nejrychleji z posádek CRT CZ + PL zvládl nástrahy sosnovského okruhu Jan Černý s Pavlem Kohoutem, kterému však v součtu hodnocení posádek A6 + A7 patřila třetí příčka. Rychlejší byly pouze posádky startující s výkonnějšími dvoulitrovými vozy třídy A7. Pátý nejrychlejší čas zajel Michał Bębenek, který vzhledem k letošním výkonům v polském šampionátu bude jistě patřit k nejrychlejším jezdcům v rámci společného Citroën Racing Trophy. Výhodu domácího prostředí potvrdil Miloš Vágner, který za Černým zaostal pouze o devět desetin.
Skutečné závody však začaly až v sobotu, kdy na posádky čekalo devět rychlostních zkoušek na klasických úsecích, které se svou obtížností řadí k nejtěžším v České republice. Své dosavadní zkušenosti využil především Michał Bębenek, kterému po sobotní části patřila první příčka v rámci CRT CZ + PL. Za svými zády tak nechal i Petra Bryndu, který startoval s dvoulitrovým vozem třídy A7. Nádherný souboj o stupně vítězů sváděl i český jezdec Jan Černý. V úvodu první etapy dokonce figuroval na druhém místě jen s minimálním odstupem na vedoucího polského jezdce. Ke konci etapy však na jejich tempo nestačil, přesto třetí příčka byla skvělou výchozí pozicí pro závěrečné kilometry nedělních rychlostních zkoušek. Z dalších jezdců jmenujme Jana Chmielewskeho, kterému patřila šestá příčka a necelé dvě vteřiny za ním byl Miroslav Březík.V neděli absolvovaly posádky zbývajících šest rychlostních zkoušek a poté se přesunuly na cílovou rampu v Mladé Boleslavi. A jak to tedy po odjetí šestnácti měřených úseků dopadlo? Cílovou rampou projelo nakonec jen 6 posádek CRT CZ + PL. Na třetím a nejlepším místě s prémií 3000 Euro v rámci Citroën Racing Trophy CZ + PL skončila bratrská dvojice Poláků Michał a Grzegorz Bębenek. Ti nestačili pouze na dva silnější vozy třídy A7. Jejich umístnění však mohlo být daleko lepší. Na druhém měřeném nedělním úseku totiž dostali defekt pneumatiky a ztratili téměř čtyři minuty, což znamenalo propad do hlouby startovního pole. Stíhací jízda je však nakonec vynesla až na třetí místo. "Rally Bohemia je velmi krásná soutěž. Máte tady neskutečně obtížné, avšak hezké rychlostní zkoušky. Od začátku jsme si skvěle zazávodili. Škoda defektu pneumatiky ve druhé etapě, který nás připravil o vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Každopádně příští rok bych se chtěl na tyto tratě opět vrátit," zhodnotil závod Michal Bębenek.Velké naděje byly vkládány jako pokaždé do české posádky Jan Černý a Pavel Kohout a tato sehraná dvojka očekávání naplňovala téměř až do cíle, kdy figurovala na vedoucí příčce v rámci CRT CZ + PL až do čtrnácté rychlostní zkoušky. Jenže v předposlední rychlostní zkoušce měl Jan Černý defekt pneumatiky, mladý jezdec ztratil přes tři minuty a přišel propad pořadím až na sedmé místo. Z Bohemky si tedy odváží prémii ve výši 1000 Euro. "Krásná, náročná soutěž. Hezky jsme si zazávodili. Je to velká škoda, soutěž jsme měli velice dobře rozjetou, bohužel na předposlední rychlostní zkoušce jsme dostali hned v první zatáčce defekt pneumatiky. Museli jsme ji na RZ měnit a ztratili přes tři minuty a se vzniklou ztrátou se už nedalo víc dělat. Ale i taková je rally, to není nic neobvyklého" smutnil v cíli soutěže Jan Černý.
Z problémů soupeřů nakonec nejvíce vytěžil Jan Chmielewski, který sice v závěru soutěže neodolal tlaku Bębenka, přesto čtvrté místo a prémie 2500 Euro v hodnocení CRT CZ + PL není pro poslkého jezdce rozhodně špatným výsledkem.Z českých dvojic se nakonec nejvíce dařilo Miroslavu Březíkovi navigovanému Martinem Běhulou. Ti obsadili páté místo v CRT CZ + PL a získali tak finanční prémii ve výši 2 000 euro.Hned za nimi skončili Tomasz Gryc s výhrou 1500 Euro a již zmiňovaný Jan Černý. Pro úplnost dodejme, že devátým nejrychlejším jezdcem Citroën Racing Trophy CZ + PL byl Szymon Kornicki a na desátém místě šestnáct rychlostních zkoušek dokončil Antonín Matys. Až na cílovou rampu, avšak s minutovou penalizací přijel ještě na jedenáctém místě Hankiewicz.A kdo tolik štěstí neměl? Na třinácté rychlostní zkoušce musel ze soutěže odstoupit domácí Miloš Vágner. Cíl soutěže nespatřili ani Pavel Přibyl, Jaroslav Kochman a Marcin Dobrowolski, kteří museli odstoupit kvůli technickým závadám. Ještě hůře dopadl Tomáš Pletka, který na poslední rychlostní zkoušce havaroval.Příští soutěží Mediasport MMČR bude další slavný podnik, srpnová Barum Czech Rally Zlín, která bude už pátým kolem Citroën Racing Trophy CZ.Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky:1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max6. David Stavjaník – Aleš Petřvalský – Citroën C2 R2 Max7. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 Max8. Miloš Vágner - Radek Koťátko - Citroën C2 R2 MaxTabulka finančních odměn 2010 Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Navíc se bude hodnotit i celkové umístění jezdců v rámci celé sezóny 2010, které bude honorováno formou šeků na nákup náhradních dílů, a to takto: Celkové umístění 2010 Odměna ve formě šeku na náhradní díly1. 5 000 €2. 2 500 €3. 1 250 €Podmínkou pro vyplacení odměny za celkové umístění v sezóně je realizace minimálně 5-ti výsledků během 6 podniků CRT v ČR, viz dále.Letošní ročník Citroën Racing Trophy má na programu celkem šest podniků a všechna tato klání jsou zároveň soutěžemi Mediasport MMČR v rally 2010.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.