Sedmatřicátý ročník Rally Bohemia patřil bezesporu k vrcholům letošní motoristické sezóny. V několika ohledech byl skutečně výjimečný. Účast posádek polského mistrovství, nádherné rychlostní zkoušky, neuvěřitelně vyrovnané souboje, dramatický závěr a bezpočet diváků kolem tratí, to všechno se spojilo v opravdový motoristický svátek.
"Pochopitelně z nás v neděli spadlo spoustu starostí a všichni jsme rádi, že se letošní ročník Bohemky tak vyvedl. Nejsou to jen moje slova, to by bylo příliš neskromné, ale slyšel jsem je z úst posádek na cílové rampě a to mne opravdu těší," říká předseda organizačního výboru Pavel Dušánek a dodává: "Chtěl bych ještě upřímně poděkovat všem, kdo se na hladkém průběhu podniku podíleli. Největší dík patří pochopitelně partnerům a sponzorům, především společnosti Škoda Auto, městu Mladá Boleslav a Libereckému kraji, bez nich bychom Bohemku nejeli. Potom určitě všem posádkám, děkuji polské federaci, zařazení do jejich šampionátu zvýšilo prestiž podniku. Obrovské poděkování patří všem pořadatelům. Nejde je ani vyjmenovat, v průběhu víkendu se na organizaci soutěže podílelo na 1500 osob. Všem novinářům, fotografům, kameramanům a reportérům děkujeme za jejich práci, v tom vedru to neměli jednoduché. A v neposlední řadě děkujeme fanouškům. To oni tvořili úžasnou kulisu letošního ročníku Rally Bohemia."XXXVII. ročníku Rally Bohemia se zúčastnilo 103 posádek. Po třech náročných dnech jich do cíle dorazilo 57. Po vyrovnaném boji nakonec zvítězil FIN Juho Hänninem s vozem Škoda Fabia S2000, před Francouzem Bryanem Bouffierem a domácím Martinem Prokopem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.