Sedmatřicátý ročník Rally Bohemia patřil bezesporu k vrcholům letošní motoristické sezóny. V několika ohledech byl skutečně výjimečný. Účast posádek polského mistrovství, nádherné rychlostní zkoušky, neuvěřitelně vyrovnané souboje, dramatický závěr a bezpočet diváků kolem tratí, to všechno se spojilo v opravdový motoristický svátek.
"Pochopitelně z nás v neděli spadlo spoustu starostí a všichni jsme rádi, že se letošní ročník Bohemky tak vyvedl. Nejsou to jen moje slova, to by bylo příliš neskromné, ale slyšel jsem je z úst posádek na cílové rampě a to mne opravdu těší," říká předseda organizačního výboru Pavel Dušánek a dodává: "Chtěl bych ještě upřímně poděkovat všem, kdo se na hladkém průběhu podniku podíleli. Největší dík patří pochopitelně partnerům a sponzorům, především společnosti Škoda Auto, městu Mladá Boleslav a Libereckému kraji, bez nich bychom Bohemku nejeli. Potom určitě všem posádkám, děkuji polské federaci, zařazení do jejich šampionátu zvýšilo prestiž podniku. Obrovské poděkování patří všem pořadatelům. Nejde je ani vyjmenovat, v průběhu víkendu se na organizaci soutěže podílelo na 1500 osob. Všem novinářům, fotografům, kameramanům a reportérům děkujeme za jejich práci, v tom vedru to neměli jednoduché. A v neposlední řadě děkujeme fanouškům. To oni tvořili úžasnou kulisu letošního ročníku Rally Bohemia."XXXVII. ročníku Rally Bohemia se zúčastnilo 103 posádek. Po třech náročných dnech jich do cíle dorazilo 57. Po vyrovnaném boji nakonec zvítězil FIN Juho Hänninem s vozem Škoda Fabia S2000, před Francouzem Bryanem Bouffierem a domácím Martinem Prokopem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?