Po loňském úspěchu se nový organizační výbor Rally Příbram v čele s Tomášem Fialou opět pustil do práce s přípravou soutěže zařazené do Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. V tomto roce opět středočeská soutěž uzavře šampionát a oproti minulému roku se uskuteční o týden později, tedy v termínu 24. – 25. září 2010. Vzhledem k současnému vývoji v mistrovství se dá předpokládat, že bojovat o tituly se bude až do posledních metrů, a na start se tak znovu postaví kompletní špička domácího šampionátu. Soutěž s více než třicetiletou tradicí v tomto roce získala nového generálního partnera, kterým se stala společnost HERKUL, významná stavební firma působící v České republice. Společnost SEVENOAKS, jejíž jméno zdobilo název Rally Příbram v loňském roce, zůstává dál hlavním partnerem rally.
Organizačnímu výboru se opět podařilo zajistit kvalitní rychlostní zkoušky na Příbramsku a Sedlčansku, ke kterým přibude zbrusu nová rychlostní zkouška špičkových parametrů. Stejně jako všechny ostatní soutěže v České republice, i 32. HERKUL Rally Příbram musí projít schvalovacím procesem Asociace Jezdců Rally (AJR), kdy se hodnotí bezpečnost rychlostních zkoušek z hlediska jezdců, kvalita servisního zázemí a časový harmonogram. Vedení 32. HERKUL Rally Příbram tradičně přistupuje k tvorbě trati velmi zodpovědně, jelikož ředitel soutěže i mnozí další činovníci jsou bývalými soutěžními jezdci. Proto i letos neměla AJR významnějších připomínek k profilu trati a pochválili její náročnost a členitost a doporučili pouze drobné změny v umístění retardérů pro snížení okamžité rychlosti vozu. Nová rychlostní zkouška na pravém břehu přehradní nádrže Orlík se setkala s kladným ohlasem u zástupců AJR Michala Ernsta, Josefa Petáka a Petra Uhla. 32. HERKUL Rally Příbram dodrží tradiční schéma harmonogramu, kdy se v první etapě závodí od pátečního odpoledne do nočních hodin s použitím světelných ramp, a v sobotu od rána s cílem v sobotním podvečeru. První Příbramská etapa se uskuteční na třech známých rychlostních zkouškách s názvy Milín, Bohutín a Ohrazenice, kdy Milínská zkouška dozná proti loňskému roku malých změn, které zvýší její sportovní hodnotu. V sobotu se bude opět závodit na Sedlčansku, kde se podařilo znovu najít rychlostní zkoušky, které jsou atraktivní pro posádky i diváky. V harmonogramu druhé etapy tak najdeme rychlostní zkoušky s názvy jako Líchovy, Křečovice, Pořešice a Brodce, ale také zmiňovanou novou rychlostní zkoušku Klučenice. Ředitel 32. HERKUL Rally Příbram Tomáš Fiala k tomu říká: „I letos jsme se snažili zachovat to dobré, co na Rally Příbram máme, a proto máme kvalitní servisní zónu s dostatkem místa pro všechny soutěžící na letišti ve Dlouhé Lhotě a start v centru Příbrami u Kulturního domu. Zůstali jsme na všech rychlostních zkouškách z loňského roku, kde máme dobré vztahy s obcemi, a přidali jsme i novou rychlostní zkoušku. Ona se kdysi v historii jezdila, ale v současném startovním poli snad není nikdo, kdo by si ji pamatoval. Podle mého názoru je ještě techničtější a náročnější než známá Vystrkovská zkouška a věřím, že se bude závodníkům líbit. Snažíme se vyjít jim vstříc v požadavcích, které má Asociace Jezdců, a připravit pro ně i pro diváky pěknou soutěž. Současně bych rád na oplátku požádal jezdce, aby i nám vyšli vstříc včasnou a správnou úhradou startovného, dodržováním pravidel při seznamovacích jízdách a vůbec celkovou ukázněností. Diváky, kteří navštíví 32. HERKUL Rally Příbram, žádám o respektování pokynů pořadatelů a dodržování bezpečnostních nařízení a pravidel. Diváckých zón bude opět hodně a nebude problém si vybrat.“Do startu 32. HERKUL Rally Příbram zbývají sice ještě více než tři měsíce, ale příprava je už v plném proudu, a vás soutěžní jezdce a motoristické fanoušky budeme o připravovaných novinkách a důležitých zprávách v souvislosti se soutěží informovat v dalších tiskových zprávách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?