Po loňském úspěchu se nový organizační výbor Rally Příbram v čele s Tomášem Fialou opět pustil do práce s přípravou soutěže zařazené do Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. V tomto roce opět středočeská soutěž uzavře šampionát a oproti minulému roku se uskuteční o týden později, tedy v termínu 24. – 25. září 2010. Vzhledem k současnému vývoji v mistrovství se dá předpokládat, že bojovat o tituly se bude až do posledních metrů, a na start se tak znovu postaví kompletní špička domácího šampionátu. Soutěž s více než třicetiletou tradicí v tomto roce získala nového generálního partnera, kterým se stala společnost HERKUL, významná stavební firma působící v České republice. Společnost SEVENOAKS, jejíž jméno zdobilo název Rally Příbram v loňském roce, zůstává dál hlavním partnerem rally.
Organizačnímu výboru se opět podařilo zajistit kvalitní rychlostní zkoušky na Příbramsku a Sedlčansku, ke kterým přibude zbrusu nová rychlostní zkouška špičkových parametrů. Stejně jako všechny ostatní soutěže v České republice, i 32. HERKUL Rally Příbram musí projít schvalovacím procesem Asociace Jezdců Rally (AJR), kdy se hodnotí bezpečnost rychlostních zkoušek z hlediska jezdců, kvalita servisního zázemí a časový harmonogram. Vedení 32. HERKUL Rally Příbram tradičně přistupuje k tvorbě trati velmi zodpovědně, jelikož ředitel soutěže i mnozí další činovníci jsou bývalými soutěžními jezdci. Proto i letos neměla AJR významnějších připomínek k profilu trati a pochválili její náročnost a členitost a doporučili pouze drobné změny v umístění retardérů pro snížení okamžité rychlosti vozu. Nová rychlostní zkouška na pravém břehu přehradní nádrže Orlík se setkala s kladným ohlasem u zástupců AJR Michala Ernsta, Josefa Petáka a Petra Uhla. 32. HERKUL Rally Příbram dodrží tradiční schéma harmonogramu, kdy se v první etapě závodí od pátečního odpoledne do nočních hodin s použitím světelných ramp, a v sobotu od rána s cílem v sobotním podvečeru. První Příbramská etapa se uskuteční na třech známých rychlostních zkouškách s názvy Milín, Bohutín a Ohrazenice, kdy Milínská zkouška dozná proti loňskému roku malých změn, které zvýší její sportovní hodnotu. V sobotu se bude opět závodit na Sedlčansku, kde se podařilo znovu najít rychlostní zkoušky, které jsou atraktivní pro posádky i diváky. V harmonogramu druhé etapy tak najdeme rychlostní zkoušky s názvy jako Líchovy, Křečovice, Pořešice a Brodce, ale také zmiňovanou novou rychlostní zkoušku Klučenice. Ředitel 32. HERKUL Rally Příbram Tomáš Fiala k tomu říká: „I letos jsme se snažili zachovat to dobré, co na Rally Příbram máme, a proto máme kvalitní servisní zónu s dostatkem místa pro všechny soutěžící na letišti ve Dlouhé Lhotě a start v centru Příbrami u Kulturního domu. Zůstali jsme na všech rychlostních zkouškách z loňského roku, kde máme dobré vztahy s obcemi, a přidali jsme i novou rychlostní zkoušku. Ona se kdysi v historii jezdila, ale v současném startovním poli snad není nikdo, kdo by si ji pamatoval. Podle mého názoru je ještě techničtější a náročnější než známá Vystrkovská zkouška a věřím, že se bude závodníkům líbit. Snažíme se vyjít jim vstříc v požadavcích, které má Asociace Jezdců, a připravit pro ně i pro diváky pěknou soutěž. Současně bych rád na oplátku požádal jezdce, aby i nám vyšli vstříc včasnou a správnou úhradou startovného, dodržováním pravidel při seznamovacích jízdách a vůbec celkovou ukázněností. Diváky, kteří navštíví 32. HERKUL Rally Příbram, žádám o respektování pokynů pořadatelů a dodržování bezpečnostních nařízení a pravidel. Diváckých zón bude opět hodně a nebude problém si vybrat.“Do startu 32. HERKUL Rally Příbram zbývají sice ještě více než tři měsíce, ale příprava je už v plném proudu, a vás soutěžní jezdce a motoristické fanoušky budeme o připravovaných novinkách a důležitých zprávách v souvislosti se soutěží informovat v dalších tiskových zprávách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.