Po loňském úspěchu se nový organizační výbor Rally Příbram v čele s Tomášem Fialou opět pustil do práce s přípravou soutěže zařazené do Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. V tomto roce opět středočeská soutěž uzavře šampionát a oproti minulému roku se uskuteční o týden později, tedy v termínu 24. – 25. září 2010. Vzhledem k současnému vývoji v mistrovství se dá předpokládat, že bojovat o tituly se bude až do posledních metrů, a na start se tak znovu postaví kompletní špička domácího šampionátu. Soutěž s více než třicetiletou tradicí v tomto roce získala nového generálního partnera, kterým se stala společnost HERKUL, významná stavební firma působící v České republice. Společnost SEVENOAKS, jejíž jméno zdobilo název Rally Příbram v loňském roce, zůstává dál hlavním partnerem rally.
Organizačnímu výboru se opět podařilo zajistit kvalitní rychlostní zkoušky na Příbramsku a Sedlčansku, ke kterým přibude zbrusu nová rychlostní zkouška špičkových parametrů. Stejně jako všechny ostatní soutěže v České republice, i 32. HERKUL Rally Příbram musí projít schvalovacím procesem Asociace Jezdců Rally (AJR), kdy se hodnotí bezpečnost rychlostních zkoušek z hlediska jezdců, kvalita servisního zázemí a časový harmonogram. Vedení 32. HERKUL Rally Příbram tradičně přistupuje k tvorbě trati velmi zodpovědně, jelikož ředitel soutěže i mnozí další činovníci jsou bývalými soutěžními jezdci. Proto i letos neměla AJR významnějších připomínek k profilu trati a pochválili její náročnost a členitost a doporučili pouze drobné změny v umístění retardérů pro snížení okamžité rychlosti vozu. Nová rychlostní zkouška na pravém břehu přehradní nádrže Orlík se setkala s kladným ohlasem u zástupců AJR Michala Ernsta, Josefa Petáka a Petra Uhla. 32. HERKUL Rally Příbram dodrží tradiční schéma harmonogramu, kdy se v první etapě závodí od pátečního odpoledne do nočních hodin s použitím světelných ramp, a v sobotu od rána s cílem v sobotním podvečeru. První Příbramská etapa se uskuteční na třech známých rychlostních zkouškách s názvy Milín, Bohutín a Ohrazenice, kdy Milínská zkouška dozná proti loňskému roku malých změn, které zvýší její sportovní hodnotu. V sobotu se bude opět závodit na Sedlčansku, kde se podařilo znovu najít rychlostní zkoušky, které jsou atraktivní pro posádky i diváky. V harmonogramu druhé etapy tak najdeme rychlostní zkoušky s názvy jako Líchovy, Křečovice, Pořešice a Brodce, ale také zmiňovanou novou rychlostní zkoušku Klučenice. Ředitel 32. HERKUL Rally Příbram Tomáš Fiala k tomu říká: „I letos jsme se snažili zachovat to dobré, co na Rally Příbram máme, a proto máme kvalitní servisní zónu s dostatkem místa pro všechny soutěžící na letišti ve Dlouhé Lhotě a start v centru Příbrami u Kulturního domu. Zůstali jsme na všech rychlostních zkouškách z loňského roku, kde máme dobré vztahy s obcemi, a přidali jsme i novou rychlostní zkoušku. Ona se kdysi v historii jezdila, ale v současném startovním poli snad není nikdo, kdo by si ji pamatoval. Podle mého názoru je ještě techničtější a náročnější než známá Vystrkovská zkouška a věřím, že se bude závodníkům líbit. Snažíme se vyjít jim vstříc v požadavcích, které má Asociace Jezdců, a připravit pro ně i pro diváky pěknou soutěž. Současně bych rád na oplátku požádal jezdce, aby i nám vyšli vstříc včasnou a správnou úhradou startovného, dodržováním pravidel při seznamovacích jízdách a vůbec celkovou ukázněností. Diváky, kteří navštíví 32. HERKUL Rally Příbram, žádám o respektování pokynů pořadatelů a dodržování bezpečnostních nařízení a pravidel. Diváckých zón bude opět hodně a nebude problém si vybrat.“Do startu 32. HERKUL Rally Příbram zbývají sice ještě více než tři měsíce, ale příprava je už v plném proudu, a vás soutěžní jezdce a motoristické fanoušky budeme o připravovaných novinkách a důležitých zprávách v souvislosti se soutěží informovat v dalších tiskových zprávách.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.