Seriál Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally pokračuje štvrtým podujatím pod názvom Beti Racing 2. Rally Lubeník. Medzi viacej ako tridsiatkou prihlásených posádok nebude na štarte chýbať ani Melico Racing Team s posádkou Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič a vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05.
Jaro s Rišom si ešte pred touto v poradí už štvrtou súťažou slovenských majstrovstiev odskočili ku našim južným susedom aby si vyskúšali ako chutí šotolinová súťaž. Tej sa zúčastnili s produkčným Mitsubishi Lancer EVO IX, s ktorým sme mohli uvedenú dvojicu sledovať v predchádzajúcich dvoch sezónach. Napriek tomu, že to bol Jarov prvý kontakt s nespevneným povrchom si neviedli zle, o čom hovoria aj výsledky. Pravidelne jazdili časy okolo pätnásteho miesta celkového poradia, a to aj napriek tomu že v skoro každej RS sa im podarilo vyviesť nejakú chybičku, čo pri porovnaní s maďarskými „strelcami“ jazdiacimi šotolinu pravidelne je celkom slušné. Smola prišla až na predposlednej skúške, kde v poslednej zákrute pár metrov pre cieľom skončili v asi pol metrovom bahne „na bruchu“ a trvalo im dlhých šesť minút, kým sa im aj za výdatnej pomoci divákov podarilo pokračovať ďalej. Toto ich nakoniec odsunulo až do tretej desiatky výsledkovej listiny. Jarovi sa napriek tomu táto súťaž veľmi pozdávala. “Bola to pre mňa nová skúsenosť. Som rád, že sme tu štartovali. Keďže nám nešlo výsledok a časy tým pádom boli pre nás nepodstatné, tak sme si mohli pretek viacej vychutnať a o to viac sa kĺzať a skákať ako bolo potrebné. Trate boli krásne, ale ťažké, čo ešte umocnil dážď vďaka ktorému bolo všade kopu blata, ale stálo to za to. Teraz sa však už tešíme do Lubeníku kde budeme štartovať opäť s Lancerom WRC05.“ Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?