Seriál Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally pokračuje štvrtým podujatím pod názvom Beti Racing 2. Rally Lubeník. Medzi viacej ako tridsiatkou prihlásených posádok nebude na štarte chýbať ani Melico Racing Team s posádkou Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič a vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05.
Jaro s Rišom si ešte pred touto v poradí už štvrtou súťažou slovenských majstrovstiev odskočili ku našim južným susedom aby si vyskúšali ako chutí šotolinová súťaž. Tej sa zúčastnili s produkčným Mitsubishi Lancer EVO IX, s ktorým sme mohli uvedenú dvojicu sledovať v predchádzajúcich dvoch sezónach. Napriek tomu, že to bol Jarov prvý kontakt s nespevneným povrchom si neviedli zle, o čom hovoria aj výsledky. Pravidelne jazdili časy okolo pätnásteho miesta celkového poradia, a to aj napriek tomu že v skoro každej RS sa im podarilo vyviesť nejakú chybičku, čo pri porovnaní s maďarskými „strelcami“ jazdiacimi šotolinu pravidelne je celkom slušné. Smola prišla až na predposlednej skúške, kde v poslednej zákrute pár metrov pre cieľom skončili v asi pol metrovom bahne „na bruchu“ a trvalo im dlhých šesť minút, kým sa im aj za výdatnej pomoci divákov podarilo pokračovať ďalej. Toto ich nakoniec odsunulo až do tretej desiatky výsledkovej listiny. Jarovi sa napriek tomu táto súťaž veľmi pozdávala. “Bola to pre mňa nová skúsenosť. Som rád, že sme tu štartovali. Keďže nám nešlo výsledok a časy tým pádom boli pre nás nepodstatné, tak sme si mohli pretek viacej vychutnať a o to viac sa kĺzať a skákať ako bolo potrebné. Trate boli krásne, ale ťažké, čo ešte umocnil dážď vďaka ktorému bolo všade kopu blata, ale stálo to za to. Teraz sa však už tešíme do Lubeníku kde budeme štartovať opäť s Lancerom WRC05.“ Miro Majláth
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).