Posádkám ASCOT MB Motorsportu, Pavel Pelech – Lucie Hendrychová a Petr Pelech – Aleš Zimolka, se v Krkonoších náramně dařilo. Pavlovi se podařilo vyhrát třídu N2, Petrovi „entrojky“ a zopakovali tak bratrský double z Lužických hor.
Pavel s Luckou startovali v Krkonoších již potřetí. Před dvěma lety se jim podařilo zajet se Suzuki Swift osmý nejrychlejší čas absolutně na rychlostním testu Starobucká. Naopak na Kryblické přišel defekt na závoďáku a loni na stejném testu i při tréninku. Letos se posádka na staré známé tratě a jeden nový měřený úsek těšila, ale zároveň měla respekt před slibovanými přívalovými dešti. Ty se sice nakonec nekonaly, ale bláta bylo všude dost. Pavel byl v této souvislosti rád, že Adam Kobliha soutěži jen přihlížel :-) Pořadatelské zajištění soutěže a přístup k posádkám řadí Krkonoše u Pavla k jednomu z nejoblíbenějších závodů: „Dobré místo pro servis, příjemní lidé z organizačního týmu a v neposlední řadě občerstvení při přeskupení – i toto pro nás řadí Krkonoše k nejoblíbenějším soutěžím celého roku. Snad už jen jako perličku – nechat vysekat metrový pruh trávy na každé straně silnice, aby bylo vidět, kam člověk „řeže“, to chce velkou poklonu,” chválí pořadatelský sbor Pavel. Ale pojďme k samotnému průběhu soutěže pohledem pilota: “Samotná soutěž se nám vydařila naprosto nadpozemsky – nějakým zvláštním způsobem se nám podařilo vyhrát všech osm rychlostních zkoušek a náskok na druhé místo se postupně zvyšoval, až skončil na hodnotě 2:08,5 min. od druhého Petra Grafka. Nutno dodat, že opět odpadly některé posádky – František Máca nehodou nebo Václav Lichovník kvůli technice. Počasí se umoudřilo a na rozdíl od Kopné jsme si od začátku troufli jet na slickách, což se nakonec i přes hodně blátivá místa na trati vyplatilo.” Opět trochu svazující byl pohled na časy Petra, který taktéž vedl svoji třídu, ale vše se vydařilo a obě posádky přejely cílovou rampu. Pavel ke konci soutěže trochu zvolnil a předvedl i pár smyků pro diváky. Obvykle se jim vyhýbá, protože je moc neumí a navíc je má od spolujezdkyně zakázané :-) “Celkově nás letošní Krkonoše nadchly a věřím, že nasadily vysokou laťku pro všechny ostatní pořadatele. Na závěr bych chtěl pozvat fanoušky i na naši stránku na Facebooku a Twitteru (http://www.facebook.com/pages/Ascot-MB-Motorsport/147859914106 a http://twitter.com/AscotMB), kam se snažíme dávat info přímo během jednotlivých soutěží + tam mohou nalézt odkazy na některé další fotogalerie a info o týmu. Díky za podporu!!” To Petr se zatím v Krkonoších moc nepředvedl. Před dvěma lety neodstartoval, loni odjel necelé dva testy. Letos navíc panovala obava z počasí: “Večer před soutěží jsme strávili lustrováním všech možných meteowebů. Je k nevíře, jak se 12-ti hodinové předpovědi můžou lišit. V příštím životě budu asi meteorolog,” komentuje práci rosniček Petr. Úvodní test je vždy pro Petra zvykáním si na závoďák, takže osmadvacátý čas absolutně mohl bráchovi jen závidět. Další měřené úseky byly o udržení se na trati na vytahaném bahně. Hlavně serpentiny na konci třetího rychlostního testu prověřily nejednu posádku. V polovině soutěže vedl Petr třídu N3 s náskokem 15 vteřin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.