Posádkám ASCOT MB Motorsportu, Pavel Pelech – Lucie Hendrychová a Petr Pelech – Aleš Zimolka, se v Krkonoších náramně dařilo. Pavlovi se podařilo vyhrát třídu N2, Petrovi „entrojky“ a zopakovali tak bratrský double z Lužických hor.
Pavel s Luckou startovali v Krkonoších již potřetí. Před dvěma lety se jim podařilo zajet se Suzuki Swift osmý nejrychlejší čas absolutně na rychlostním testu Starobucká. Naopak na Kryblické přišel defekt na závoďáku a loni na stejném testu i při tréninku. Letos se posádka na staré známé tratě a jeden nový měřený úsek těšila, ale zároveň měla respekt před slibovanými přívalovými dešti. Ty se sice nakonec nekonaly, ale bláta bylo všude dost. Pavel byl v této souvislosti rád, že Adam Kobliha soutěži jen přihlížel :-) Pořadatelské zajištění soutěže a přístup k posádkám řadí Krkonoše u Pavla k jednomu z nejoblíbenějších závodů: „Dobré místo pro servis, příjemní lidé z organizačního týmu a v neposlední řadě občerstvení při přeskupení – i toto pro nás řadí Krkonoše k nejoblíbenějším soutěžím celého roku. Snad už jen jako perličku – nechat vysekat metrový pruh trávy na každé straně silnice, aby bylo vidět, kam člověk „řeže“, to chce velkou poklonu,” chválí pořadatelský sbor Pavel. Ale pojďme k samotnému průběhu soutěže pohledem pilota: “Samotná soutěž se nám vydařila naprosto nadpozemsky – nějakým zvláštním způsobem se nám podařilo vyhrát všech osm rychlostních zkoušek a náskok na druhé místo se postupně zvyšoval, až skončil na hodnotě 2:08,5 min. od druhého Petra Grafka. Nutno dodat, že opět odpadly některé posádky – František Máca nehodou nebo Václav Lichovník kvůli technice. Počasí se umoudřilo a na rozdíl od Kopné jsme si od začátku troufli jet na slickách, což se nakonec i přes hodně blátivá místa na trati vyplatilo.” Opět trochu svazující byl pohled na časy Petra, který taktéž vedl svoji třídu, ale vše se vydařilo a obě posádky přejely cílovou rampu. Pavel ke konci soutěže trochu zvolnil a předvedl i pár smyků pro diváky. Obvykle se jim vyhýbá, protože je moc neumí a navíc je má od spolujezdkyně zakázané :-) “Celkově nás letošní Krkonoše nadchly a věřím, že nasadily vysokou laťku pro všechny ostatní pořadatele. Na závěr bych chtěl pozvat fanoušky i na naši stránku na Facebooku a Twitteru (http://www.facebook.com/pages/Ascot-MB-Motorsport/147859914106 a http://twitter.com/AscotMB), kam se snažíme dávat info přímo během jednotlivých soutěží + tam mohou nalézt odkazy na některé další fotogalerie a info o týmu. Díky za podporu!!” To Petr se zatím v Krkonoších moc nepředvedl. Před dvěma lety neodstartoval, loni odjel necelé dva testy. Letos navíc panovala obava z počasí: “Večer před soutěží jsme strávili lustrováním všech možných meteowebů. Je k nevíře, jak se 12-ti hodinové předpovědi můžou lišit. V příštím životě budu asi meteorolog,” komentuje práci rosniček Petr. Úvodní test je vždy pro Petra zvykáním si na závoďák, takže osmadvacátý čas absolutně mohl bráchovi jen závidět. Další měřené úseky byly o udržení se na trati na vytahaném bahně. Hlavně serpentiny na konci třetího rychlostního testu prověřily nejednu posádku. V polovině soutěže vedl Petr třídu N3 s náskokem 15 vteřin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.