Bratrský double podruhé

Pelech, Pavel
Pelech, Pavel, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iAdam 24. června 2010 16:55
Sdílej:

Posádkám ASCOT MB Motorsportu, Pavel Pelech – Lucie Hendrychová a Petr Pelech – Aleš Zimolka, se v Krkonoších náramně dařilo. Pavlovi se podařilo vyhrát třídu N2, Petrovi „entrojky“ a zopakovali tak bratrský double z Lužických hor.

Pavel s Luckou startovali v Krkonoších již potřetí. Před dvěma lety se jim podařilo zajet se Suzuki Swift osmý nejrychlejší čas absolutně na rychlostním testu Starobucká. Naopak na Kryblické přišel defekt na závoďáku a loni na stejném testu i při tréninku. Letos se posádka na staré známé tratě a jeden nový měřený úsek těšila, ale zároveň měla respekt před slibovanými přívalovými dešti. Ty se sice nakonec nekonaly, ale bláta bylo všude dost. Pavel byl v této souvislosti rád, že Adam Kobliha soutěži jen přihlížel :-) Pořadatelské zajištění soutěže a přístup k posádkám řadí Krkonoše u Pavla k jednomu z nejoblíbenějších závodů: „Dobré místo pro servis, příjemní lidé z organizačního týmu a v neposlední řadě občerstvení při přeskupení – i toto pro nás řadí Krkonoše k nejoblíbenějším soutěžím celého roku. Snad už jen jako perličku – nechat vysekat metrový pruh trávy na každé straně silnice, aby bylo vidět, kam člověk „řeže“, to chce velkou poklonu,” chválí pořadatelský sbor Pavel. Ale pojďme k samotnému průběhu soutěže pohledem pilota: “Samotná soutěž se nám vydařila naprosto nadpozemsky – nějakým zvláštním způsobem se nám podařilo vyhrát všech osm rychlostních zkoušek a náskok na druhé místo se postupně zvyšoval, až skončil na hodnotě 2:08,5 min. od druhého Petra Grafka. Nutno dodat, že opět odpadly některé posádky – František Máca nehodou nebo Václav Lichovník kvůli technice. Počasí se umoudřilo a na rozdíl od Kopné jsme si od začátku troufli jet na slickách, což se nakonec i přes hodně blátivá místa na trati vyplatilo.” Opět trochu svazující byl pohled na časy Petra, který taktéž vedl svoji třídu, ale vše se vydařilo a obě posádky přejely cílovou rampu. Pavel ke konci soutěže trochu zvolnil a předvedl i pár smyků pro diváky. Obvykle se jim vyhýbá, protože je moc neumí a navíc je má od spolujezdkyně zakázané :-) “Celkově nás letošní Krkonoše nadchly a věřím, že nasadily vysokou laťku pro všechny ostatní pořadatele. Na závěr bych chtěl pozvat fanoušky i na naši stránku na Facebooku a Twitteru (http://www.facebook.com/pages/Ascot-MB-Motorsport/147859914106 a http://twitter.com/AscotMB), kam se snažíme dávat info přímo během jednotlivých soutěží + tam mohou nalézt odkazy na některé další fotogalerie a info o týmu. Díky za podporu!!” To Petr se zatím v Krkonoších moc nepředvedl. Před dvěma lety neodstartoval, loni odjel necelé dva testy. Letos navíc panovala obava z počasí: “Večer před soutěží jsme strávili lustrováním všech možných meteowebů. Je k nevíře, jak se 12-ti hodinové předpovědi můžou lišit. V příštím životě budu asi meteorolog,” komentuje práci rosniček Petr. Úvodní test je vždy pro Petra zvykáním si na závoďák, takže osmadvacátý čas absolutně mohl bráchovi jen závidět. Další měřené úseky byly o udržení se na trati na vytahaném bahně. Hlavně serpentiny na konci třetího rychlostního testu prověřily nejednu posádku. V polovině soutěže vedl Petr třídu N3 s náskokem 15 vteřin.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.