Mediasport MMČR pokračovalo o víkendu na jižní Moravě a čtvrtou soutěží roku byla Mogul Agrotec Rally Hustopeče. Ta však zároveň byla třetím podnikem letošní Citroën Racing Trophy CZ, do které nakonec odstartovalo jen pět posádek, včetně Poláka Chmielevského.
Hustopečská rally, na které čekalo čtrnáct rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap, se však, také díky horkému počasí, ukázala jako velice náročná a z pěti převzatých posádek vozů Citroën C2 R2 Max jí dokončily pouze tři a v rámci CRT CZ bylo rozděleno celkem 8 500 Euro.
Podle očekávání se nejvýše umístili Jan Černý s Pavlem Kohoutem, ale tentokrát z toho nebylo vítězství, jako na Valašské Rallye a v Českém Krumlově. Jan Černý nestačil pouze na Petra Bryndu, který však startoval s dvoulitrovým autem třídy A7. I přes výkonový handicap Cé-dvojky oproti silnějším vozům třídy A7, Černému po první etapě patřila druhá příčka, za suverénně jedoucím Bryndou. V závěrečné části soutěže se sice karta obrátila a podařilo se mu stáhnout téměř polovinu z náskoku Bryndy, ale i tak to na vítězství nestačilo. a Černý se tak musel spokojit se stříbrem v rámci celé skupiny A, což znamenalo druhé místo i v Citroën Racing Trophy. Příbramská posádka Černý – Kohout tedy inkasuje finanční prémii 4.000 Euro.
„Charakter této soutěže výrazně hrál do karet silnějším dvoulitrům, takže druhé místo ve skupině bylo maximem možného. Po celou dobu jsme neměli žádné technické problémy, ale během první etapy jsme se trápili. Několikrát jsme přejeli odbočení a museli couvat. V sobotní, druhé etapě to však již bylo daleko lepší a pořádně jsme si zazávodil. Druhé místo a finanční prémie 4 000 Euro je ale i tak skvělým výsledkem. Vůz Citroën C2 R2 Max znovu prokázal, že se jedná o konkurenceschopný vůz nejen ve své třídě, ale i ve skupině A. Závěrem bych chtěl poděkovat týmu Montcar Autosport a mému otci,“ řekl po závodech Jan Černý.
Ve velmi těžké rally za obrovského vedra se dařilo také Antonínu Matysovi s Alešem Vaněčkem. Během první etapy figuroval Matys kolem šestého místa. Po problémech soupeřů se však posunul na čtvrté místo a v závěru soutěže dokonce pražský jezdec atakoval stupně vítězů. Útok na bronzový stupínek se sice nakonec nezdařil, ale čtvrté místo v rámci Citroën Racing Trophy CZ a finanční prémie 2 500 Euro je pro posádku úspěchem.
Hned za nimi, pátí, dojeli Pavel Přibyl s Alešem Pilným, kteří získají odměnu 2.000 Euro a to je určitě vítaná náplast po neúspěšném prémiovém závodě, který dvojice absolvovala v okolí Českého Krumlova.
Nedařilo se favorizovanému polskému jezdci Janu Chmielewskému s Robertem Hundlou, který se sice zprvu pohyboval na šestém místě, nicméně pak havaroval v sedmé rychlostní zkoušce a druhý den se do soutěže sice vrátil v rámci systému SuperRally ale v jedenácté RZ musel vinou technické závady odstoupit definitivně. Ze stejného důvodu technické závady nedokončil soutěž také Miroslav Březík, který skončil na sedmé RZ.
Čtvrté kolo letošní Citroën Racing Trophy CZ se pojede v rámci červencové Rally Bohemia (2.- 4.7.2010) v okolí Mladé Boleslavi.
Výsledky Rally Hustopeče (A6/A7):
1. Petr Brynda – Štěpán Palivec – Renault Clio R3 2. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max3. Jiří Trojan – Eva Trojanová – Renault Clio R34. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max
Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky:
1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský – Citroën C2 R2 Max7. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 Max
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.