Mediasport MMČR pokračovalo o víkendu na jižní Moravě a čtvrtou soutěží roku byla Mogul Agrotec Rally Hustopeče. Ta však zároveň byla třetím podnikem letošní Citroën Racing Trophy CZ, do které nakonec odstartovalo jen pět posádek, včetně Poláka Chmielevského.
Hustopečská rally, na které čekalo čtrnáct rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap, se však, také díky horkému počasí, ukázala jako velice náročná a z pěti převzatých posádek vozů Citroën C2 R2 Max jí dokončily pouze tři a v rámci CRT CZ bylo rozděleno celkem 8 500 Euro.
Podle očekávání se nejvýše umístili Jan Černý s Pavlem Kohoutem, ale tentokrát z toho nebylo vítězství, jako na Valašské Rallye a v Českém Krumlově. Jan Černý nestačil pouze na Petra Bryndu, který však startoval s dvoulitrovým autem třídy A7. I přes výkonový handicap Cé-dvojky oproti silnějším vozům třídy A7, Černému po první etapě patřila druhá příčka, za suverénně jedoucím Bryndou. V závěrečné části soutěže se sice karta obrátila a podařilo se mu stáhnout téměř polovinu z náskoku Bryndy, ale i tak to na vítězství nestačilo. a Černý se tak musel spokojit se stříbrem v rámci celé skupiny A, což znamenalo druhé místo i v Citroën Racing Trophy. Příbramská posádka Černý – Kohout tedy inkasuje finanční prémii 4.000 Euro.
„Charakter této soutěže výrazně hrál do karet silnějším dvoulitrům, takže druhé místo ve skupině bylo maximem možného. Po celou dobu jsme neměli žádné technické problémy, ale během první etapy jsme se trápili. Několikrát jsme přejeli odbočení a museli couvat. V sobotní, druhé etapě to však již bylo daleko lepší a pořádně jsme si zazávodil. Druhé místo a finanční prémie 4 000 Euro je ale i tak skvělým výsledkem. Vůz Citroën C2 R2 Max znovu prokázal, že se jedná o konkurenceschopný vůz nejen ve své třídě, ale i ve skupině A. Závěrem bych chtěl poděkovat týmu Montcar Autosport a mému otci,“ řekl po závodech Jan Černý.
Ve velmi těžké rally za obrovského vedra se dařilo také Antonínu Matysovi s Alešem Vaněčkem. Během první etapy figuroval Matys kolem šestého místa. Po problémech soupeřů se však posunul na čtvrté místo a v závěru soutěže dokonce pražský jezdec atakoval stupně vítězů. Útok na bronzový stupínek se sice nakonec nezdařil, ale čtvrté místo v rámci Citroën Racing Trophy CZ a finanční prémie 2 500 Euro je pro posádku úspěchem.
Hned za nimi, pátí, dojeli Pavel Přibyl s Alešem Pilným, kteří získají odměnu 2.000 Euro a to je určitě vítaná náplast po neúspěšném prémiovém závodě, který dvojice absolvovala v okolí Českého Krumlova.
Nedařilo se favorizovanému polskému jezdci Janu Chmielewskému s Robertem Hundlou, který se sice zprvu pohyboval na šestém místě, nicméně pak havaroval v sedmé rychlostní zkoušce a druhý den se do soutěže sice vrátil v rámci systému SuperRally ale v jedenácté RZ musel vinou technické závady odstoupit definitivně. Ze stejného důvodu technické závady nedokončil soutěž také Miroslav Březík, který skončil na sedmé RZ.
Čtvrté kolo letošní Citroën Racing Trophy CZ se pojede v rámci červencové Rally Bohemia (2.- 4.7.2010) v okolí Mladé Boleslavi.
Výsledky Rally Hustopeče (A6/A7):
1. Petr Brynda – Štěpán Palivec – Renault Clio R3 2. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max3. Jiří Trojan – Eva Trojanová – Renault Clio R34. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max
Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky:
1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný – Citroën C2 R2 Max 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský – Citroën C2 R2 Max7. Miroslav Březík – Martin Běhula – Citroën C2 R2 Max
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.