Citroën Racing Trophy CZ – V Hustopečích dokončily pouze tři posádky

Přibyl, Pavel
Přibyl, Pavel, foto: Citroën Sport
Tomáš Urban 15. června 2010 12:45
Sdílej:

Mediasport MMČR pokračovalo o víkendu na jižní Moravě a čtvrtou soutěží roku byla Mogul Agrotec Rally Hustopeče. Ta však zároveň byla třetím podnikem letošní Citroën Racing Trophy CZ, do které nakonec odstartovalo jen pět posádek, včetně Poláka Chmielevského.

Hustopečská rally, na které čekalo čtrnáct rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou etap, se však, také díky horkému počasí, ukázala jako velice náročná a z pěti převzatých posádek vozů Citroën C2 R2 Max jí dokončily pouze tři a v rámci CRT CZ bylo rozděleno celkem 8 500 Euro.

Podle očekávání se nejvýše umístili Jan Černý s Pavlem Kohoutem, ale tentokrát z toho nebylo vítězství, jako na Valašské Rallye a v Českém Krumlově. Jan Černý nestačil pouze na Petra Bryndu, který však startoval s dvoulitrovým autem třídy A7. I přes výkonový handicap Cé-dvojky oproti silnějším vozům třídy A7, Černému po první etapě patřila druhá příčka, za suverénně jedoucím Bryndou. V závěrečné části soutěže se sice karta obrátila a podařilo se mu stáhnout téměř polovinu z náskoku Bryndy, ale i tak to na vítězství nestačilo.  a Černý se tak musel spokojit se stříbrem v rámci celé skupiny A, což znamenalo druhé místo i v Citroën Racing Trophy. Příbramská posádka Černý – Kohout tedy inkasuje finanční prémii 4.000 Euro.

„Charakter této soutěže výrazně hrál do karet silnějším dvoulitrům, takže druhé místo ve skupině bylo maximem možného. Po celou dobu jsme neměli žádné technické problémy, ale během první etapy jsme se trápili. Několikrát jsme přejeli odbočení a museli couvat. V sobotní, druhé etapě to však již bylo daleko lepší a pořádně jsme si zazávodil. Druhé místo a finanční prémie 4 000 Euro je ale i tak skvělým výsledkem. Vůz Citroën C2 R2 Max znovu prokázal, že se jedná o konkurenceschopný vůz nejen ve své třídě, ale i ve skupině A. Závěrem bych chtěl poděkovat týmu Montcar Autosport a mému otci,“  řekl po závodech Jan Černý.

Ve velmi těžké rally za obrovského vedra se dařilo také Antonínu Matysovi s Alešem Vaněčkem. Během první etapy figuroval Matys kolem šestého místa. Po problémech soupeřů se však posunul na čtvrté místo a v závěru soutěže dokonce pražský jezdec atakoval stupně vítězů. Útok na bronzový stupínek se sice nakonec nezdařil, ale čtvrté místo v rámci Citroën Racing Trophy CZ a finanční prémie 2 500 Euro je pro posádku úspěchem.

Hned za nimi, pátí, dojeli Pavel Přibyl s Alešem Pilným, kteří získají odměnu 2.000 Euro a to je určitě vítaná náplast po neúspěšném prémiovém závodě, který dvojice absolvovala v okolí Českého Krumlova.

Nedařilo se favorizovanému polskému jezdci Janu Chmielewskému s Robertem Hundlou, který se sice zprvu pohyboval na šestém místě, nicméně pak havaroval v sedmé rychlostní zkoušce a druhý den se do soutěže sice vrátil v rámci systému SuperRally ale v jedenácté  RZ musel vinou technické závady odstoupit definitivně. Ze stejného důvodu technické závady nedokončil soutěž také Miroslav Březík, který skončil na sedmé RZ.

Čtvrté kolo letošní Citroën Racing Trophy CZ se pojede v rámci červencové Rally Bohemia (2.- 4.7.2010) v okolí Mladé Boleslavi.

Výsledky Rally Hustopeče (A6/A7):  

1. Petr Brynda – Štěpán Palivec – Renault Clio R3 2. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max3. Jiří Trojan ­ – Eva Trojanová  – Renault Clio R34. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný –  Citroën C2 R2 Max

 Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky:

1. Jan Černý – Pavel Kohout – Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys – Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka – František Rajnoha – Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela – Ondřej Vichtora – Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl – Aleš Pilný –  Citroën C2 R2 Max 6. David Stavjaník – Aleš Petřvaldský – Citroën C2 R2 Max7. Miroslav Březík –  Martin Běhula –  Citroën C2 R2 Max

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?