Václav Pech s Petrem Uhlem míří za prvním vítězstvím v sezoně. Vyhráli všechny tři dopolední zkoušky druhé etapy Agrotec Mogul Rally Hustopeče a před závěrečnými třemi testy vedou před Pavlem Valouškem o 14.9 vteřiny. Třetí Roman Kresta ztrácí už 27.7 vteřiny.
Pech pilotující mitsubishi svůj páteční náskok více než zdvojnásobil. V úmorném vedru jede nadoraz, přitom se dokáže vyvarovat chyb. „Závod je fyzicky strašně náročný. Nevím, jestli horko je složitější pro mě nebo pro auto,“ dumal Pech, který ovšem rally stále nepovažuje za rozhodnutou. „Ještě chybí spousta kilometrů, Valda bude chtít zatáhnout.“
Valoušek s tovární Škodou Fabia S2000 se ovšem obává, že lídra už nedokáže předstihnout. „Pokud Vašek neudělá chybu, nedostihneme ho,“ tuší lídr šampionátu, který nad Pechovým výkonem kroutí hlavou. „Já i Roman jedeme docela rychle. Nemáme moc prostoru, abychom mohli ještě zatáhnout. Ale Vašek je neuvěřitelný.“
Třetí Kresta s Peugeotem 207 S2000 v sobotu nedokázal navázat na své tempo z úvodu soutěže, kdy vedl. Jeho ztráta na Pecha i na Valouška narostla. „Věděli jsme, že sobotní erzety více sedí mitsubishi,“ poznamenal Krestův navigátor Petr Gross. „S Valdou jedeme ve vteřinách. Většinu ztráty jsme nabrali v pátek,“ připomněl jezdecké chyby svého kolegy.
Nic se nemění na čtvrté pozici Tarabuse, ani páté příčce Běhálka. Naopak rušno bylo v soubojích o další umístění. Zkušený Václav Arazim pokořil Trinera i Tlusťáka a rázem se posunul na šesté místo. „To byl náš dnešní cíl,“ konstatoval litvínovský pilot. Zezadu na tyto jezdce začíná dotírat Vojta Štajf, jenž se blýsknul čtvrtým časem na úvodním testu druhé etapy. „Můžeme litovat včerejších problémů, ale dnes si to opravdu užíváme,“ pronesl jezdec týmu Subaru.
Výtečnou podívanou nabízí i dvoukolky. Za suverénem Bryndou jsou vměstnání v několika sekundách Skoupil, Kneifel a Černý. Zde bude určitě ještě horko …
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.