Václav Pech s Petrem Uhlem míří za prvním vítězstvím v sezoně. Vyhráli všechny tři dopolední zkoušky druhé etapy Agrotec Mogul Rally Hustopeče a před závěrečnými třemi testy vedou před Pavlem Valouškem o 14.9 vteřiny. Třetí Roman Kresta ztrácí už 27.7 vteřiny.
Pech pilotující mitsubishi svůj páteční náskok více než zdvojnásobil. V úmorném vedru jede nadoraz, přitom se dokáže vyvarovat chyb. „Závod je fyzicky strašně náročný. Nevím, jestli horko je složitější pro mě nebo pro auto,“ dumal Pech, který ovšem rally stále nepovažuje za rozhodnutou. „Ještě chybí spousta kilometrů, Valda bude chtít zatáhnout.“
Valoušek s tovární Škodou Fabia S2000 se ovšem obává, že lídra už nedokáže předstihnout. „Pokud Vašek neudělá chybu, nedostihneme ho,“ tuší lídr šampionátu, který nad Pechovým výkonem kroutí hlavou. „Já i Roman jedeme docela rychle. Nemáme moc prostoru, abychom mohli ještě zatáhnout. Ale Vašek je neuvěřitelný.“
Třetí Kresta s Peugeotem 207 S2000 v sobotu nedokázal navázat na své tempo z úvodu soutěže, kdy vedl. Jeho ztráta na Pecha i na Valouška narostla. „Věděli jsme, že sobotní erzety více sedí mitsubishi,“ poznamenal Krestův navigátor Petr Gross. „S Valdou jedeme ve vteřinách. Většinu ztráty jsme nabrali v pátek,“ připomněl jezdecké chyby svého kolegy.
Nic se nemění na čtvrté pozici Tarabuse, ani páté příčce Běhálka. Naopak rušno bylo v soubojích o další umístění. Zkušený Václav Arazim pokořil Trinera i Tlusťáka a rázem se posunul na šesté místo. „To byl náš dnešní cíl,“ konstatoval litvínovský pilot. Zezadu na tyto jezdce začíná dotírat Vojta Štajf, jenž se blýsknul čtvrtým časem na úvodním testu druhé etapy. „Můžeme litovat včerejších problémů, ale dnes si to opravdu užíváme,“ pronesl jezdec týmu Subaru.
Výtečnou podívanou nabízí i dvoukolky. Za suverénem Bryndou jsou vměstnání v několika sekundách Skoupil, Kneifel a Černý. Zde bude určitě ještě horko …
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?