Václav Pech s Petrem Uhlem míří za prvním vítězstvím v sezoně. Vyhráli všechny tři dopolední zkoušky druhé etapy Agrotec Mogul Rally Hustopeče a před závěrečnými třemi testy vedou před Pavlem Valouškem o 14.9 vteřiny. Třetí Roman Kresta ztrácí už 27.7 vteřiny.
Pech pilotující mitsubishi svůj páteční náskok více než zdvojnásobil. V úmorném vedru jede nadoraz, přitom se dokáže vyvarovat chyb. „Závod je fyzicky strašně náročný. Nevím, jestli horko je složitější pro mě nebo pro auto,“ dumal Pech, který ovšem rally stále nepovažuje za rozhodnutou. „Ještě chybí spousta kilometrů, Valda bude chtít zatáhnout.“
Valoušek s tovární Škodou Fabia S2000 se ovšem obává, že lídra už nedokáže předstihnout. „Pokud Vašek neudělá chybu, nedostihneme ho,“ tuší lídr šampionátu, který nad Pechovým výkonem kroutí hlavou. „Já i Roman jedeme docela rychle. Nemáme moc prostoru, abychom mohli ještě zatáhnout. Ale Vašek je neuvěřitelný.“
Třetí Kresta s Peugeotem 207 S2000 v sobotu nedokázal navázat na své tempo z úvodu soutěže, kdy vedl. Jeho ztráta na Pecha i na Valouška narostla. „Věděli jsme, že sobotní erzety více sedí mitsubishi,“ poznamenal Krestův navigátor Petr Gross. „S Valdou jedeme ve vteřinách. Většinu ztráty jsme nabrali v pátek,“ připomněl jezdecké chyby svého kolegy.
Nic se nemění na čtvrté pozici Tarabuse, ani páté příčce Běhálka. Naopak rušno bylo v soubojích o další umístění. Zkušený Václav Arazim pokořil Trinera i Tlusťáka a rázem se posunul na šesté místo. „To byl náš dnešní cíl,“ konstatoval litvínovský pilot. Zezadu na tyto jezdce začíná dotírat Vojta Štajf, jenž se blýsknul čtvrtým časem na úvodním testu druhé etapy. „Můžeme litovat včerejších problémů, ale dnes si to opravdu užíváme,“ pronesl jezdec týmu Subaru.
Výtečnou podívanou nabízí i dvoukolky. Za suverénem Bryndou jsou vměstnání v několika sekundách Skoupil, Kneifel a Černý. Zde bude určitě ještě horko …
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.