Václav Pech s Petrem Uhlem míří za prvním vítězstvím v sezoně. Vyhráli všechny tři dopolední zkoušky druhé etapy Agrotec Mogul Rally Hustopeče a před závěrečnými třemi testy vedou před Pavlem Valouškem o 14.9 vteřiny. Třetí Roman Kresta ztrácí už 27.7 vteřiny.
Pech pilotující mitsubishi svůj páteční náskok více než zdvojnásobil. V úmorném vedru jede nadoraz, přitom se dokáže vyvarovat chyb. „Závod je fyzicky strašně náročný. Nevím, jestli horko je složitější pro mě nebo pro auto,“ dumal Pech, který ovšem rally stále nepovažuje za rozhodnutou. „Ještě chybí spousta kilometrů, Valda bude chtít zatáhnout.“
Valoušek s tovární Škodou Fabia S2000 se ovšem obává, že lídra už nedokáže předstihnout. „Pokud Vašek neudělá chybu, nedostihneme ho,“ tuší lídr šampionátu, který nad Pechovým výkonem kroutí hlavou. „Já i Roman jedeme docela rychle. Nemáme moc prostoru, abychom mohli ještě zatáhnout. Ale Vašek je neuvěřitelný.“
Třetí Kresta s Peugeotem 207 S2000 v sobotu nedokázal navázat na své tempo z úvodu soutěže, kdy vedl. Jeho ztráta na Pecha i na Valouška narostla. „Věděli jsme, že sobotní erzety více sedí mitsubishi,“ poznamenal Krestův navigátor Petr Gross. „S Valdou jedeme ve vteřinách. Většinu ztráty jsme nabrali v pátek,“ připomněl jezdecké chyby svého kolegy.
Nic se nemění na čtvrté pozici Tarabuse, ani páté příčce Běhálka. Naopak rušno bylo v soubojích o další umístění. Zkušený Václav Arazim pokořil Trinera i Tlusťáka a rázem se posunul na šesté místo. „To byl náš dnešní cíl,“ konstatoval litvínovský pilot. Zezadu na tyto jezdce začíná dotírat Vojta Štajf, jenž se blýsknul čtvrtým časem na úvodním testu druhé etapy. „Můžeme litovat včerejších problémů, ale dnes si to opravdu užíváme,“ pronesl jezdec týmu Subaru.
Výtečnou podívanou nabízí i dvoukolky. Za suverénem Bryndou jsou vměstnání v několika sekundách Skoupil, Kneifel a Černý. Zde bude určitě ještě horko …
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.