Třetím závodem Citroën Racing Trophy CZ bude o nadcházejícím víkendu Agrotec Rally Hustopeče, která je součástí Mediasport MMČR v rally.
Na startu Agrotec Rally Hustopeče nebudou chybět ani posádky startující v rámci Citroën Racing Trophy CZ. Na sedm posádek CRT CZ je připraveno celkem čtrnáct rychlostních zkoušek v celkové délce 181, 50 kilometrů. Z toho osm měřených úseků absolvují posádky vozů Citroën C2 R2 Max v pátek, kdy budou soupeřit na tratích až do pozdních nočních hodin. V sobotu poté čeká na startovní pole zbývajících šest RZ a následovat bude již pouze cílová rampa v Hustopečích, jejíž začátek je naplánován krátce před půl pátou v podvečer.A kdo se tedy utká v okolí Hustopečí o finanční odměny v celkové výši 19 600 Euro? Největším favoritem na vítězství, a tím i finanční prémii 5000 Euro je talentovaný Jan Černý. Mladý příbramský jezdec dokázal zvítězit jak na Valašce, tak i v Krumlově. Na své konto si tak již připsal 10 000 Euro. V Hustopečích tak bude posádka ve složení Jan Černý a Pavel Kohout bojovat o letošní hattrick.V Krumlově dojel na druhém místě Miroslav Březík, startující s vozem Citroën C2 R2 Max. Březík s Běhulou dokázali využít zkušeností se starty s vozem Škoda Felicia Kit Car a dojeli si pro prémii 4 000 Euro.Kandidátem na přední umístnění v rámci CRT CZ je i pražská posádka ve složení Antonín Matys a Aleš Vaněček. Dvojice, o jejíž vůz se stará hlubošský tým Montcar Autosport (stejný tým připravuje vůz i pro Jana Černého), obsadila při Rallye Český Krumlov třetí místo. Podobný výsledek by rád Matys zopakoval i v Hustopečích.Minimálně na šesté místo z Krumlova v rámci CRT CZ budou chtít navázat také Jakub Koudela s Ondřejem Vichtorou. Naopak na neúspěch přijedou do okolí Hustopečí zapomenout Pavel Přibyl a David Stavjaník. Přibylovi patřila na jihu Čech čtvrtá příčka, ale prasklá poloosa na předposledním měřeném úseku zastavila jeho cestu za finanční prémii ve výši 2 500 Euro. Podobně si vedl i Stavjaník. Ten měl na dosah rovněž umístnění mezi třemi nejrychlejšími účastníky CRT CZ. Výlet mimo trať a nakonec uražené kolo však vystavilo posádce Stavjaník/ Petřvaldský stop v soutěži.České posádky však nebudou mít jednoduchou situaci. Poprvé se letos v České republice představí polská posádka Jan Chmielewski a Robert Hundla. Sedmadvacetiletý jezdec rozhodně není s vozem Citroën C2 R2 žádný nováček. V roce 2008 dokonce získal ve třídách R2B a A/1600 polský titul, a tak jistě českým posádkám nedá zadarmo ani metr na trati.Na startu se neobjeví pouze Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou. Pletka startoval o uplynulém víkendu na šotolinové Rally Sardinia, která byla součástí šampionátu IRC. Posádce s Citroënem C2 R2 se dařilo a obsadila třetí místo ve třídě A6 a celkově sedmnácté místo. Tým by však nestihl přestavět vůz ze šotoliny, a tak Rally Hustopeče vynechá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.