Třetím závodem Citroën Racing Trophy CZ bude o nadcházejícím víkendu Agrotec Rally Hustopeče, která je součástí Mediasport MMČR v rally.
Na startu Agrotec Rally Hustopeče nebudou chybět ani posádky startující v rámci Citroën Racing Trophy CZ. Na sedm posádek CRT CZ je připraveno celkem čtrnáct rychlostních zkoušek v celkové délce 181, 50 kilometrů. Z toho osm měřených úseků absolvují posádky vozů Citroën C2 R2 Max v pátek, kdy budou soupeřit na tratích až do pozdních nočních hodin. V sobotu poté čeká na startovní pole zbývajících šest RZ a následovat bude již pouze cílová rampa v Hustopečích, jejíž začátek je naplánován krátce před půl pátou v podvečer.A kdo se tedy utká v okolí Hustopečí o finanční odměny v celkové výši 19 600 Euro? Největším favoritem na vítězství, a tím i finanční prémii 5000 Euro je talentovaný Jan Černý. Mladý příbramský jezdec dokázal zvítězit jak na Valašce, tak i v Krumlově. Na své konto si tak již připsal 10 000 Euro. V Hustopečích tak bude posádka ve složení Jan Černý a Pavel Kohout bojovat o letošní hattrick.V Krumlově dojel na druhém místě Miroslav Březík, startující s vozem Citroën C2 R2 Max. Březík s Běhulou dokázali využít zkušeností se starty s vozem Škoda Felicia Kit Car a dojeli si pro prémii 4 000 Euro.Kandidátem na přední umístnění v rámci CRT CZ je i pražská posádka ve složení Antonín Matys a Aleš Vaněček. Dvojice, o jejíž vůz se stará hlubošský tým Montcar Autosport (stejný tým připravuje vůz i pro Jana Černého), obsadila při Rallye Český Krumlov třetí místo. Podobný výsledek by rád Matys zopakoval i v Hustopečích.Minimálně na šesté místo z Krumlova v rámci CRT CZ budou chtít navázat také Jakub Koudela s Ondřejem Vichtorou. Naopak na neúspěch přijedou do okolí Hustopečí zapomenout Pavel Přibyl a David Stavjaník. Přibylovi patřila na jihu Čech čtvrtá příčka, ale prasklá poloosa na předposledním měřeném úseku zastavila jeho cestu za finanční prémii ve výši 2 500 Euro. Podobně si vedl i Stavjaník. Ten měl na dosah rovněž umístnění mezi třemi nejrychlejšími účastníky CRT CZ. Výlet mimo trať a nakonec uražené kolo však vystavilo posádce Stavjaník/ Petřvaldský stop v soutěži.České posádky však nebudou mít jednoduchou situaci. Poprvé se letos v České republice představí polská posádka Jan Chmielewski a Robert Hundla. Sedmadvacetiletý jezdec rozhodně není s vozem Citroën C2 R2 žádný nováček. V roce 2008 dokonce získal ve třídách R2B a A/1600 polský titul, a tak jistě českým posádkám nedá zadarmo ani metr na trati.Na startu se neobjeví pouze Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou. Pletka startoval o uplynulém víkendu na šotolinové Rally Sardinia, která byla součástí šampionátu IRC. Posádce s Citroënem C2 R2 se dařilo a obsadila třetí místo ve třídě A6 a celkově sedmnácté místo. Tým by však nestihl přestavět vůz ze šotoliny, a tak Rally Hustopeče vynechá.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?