Třetím závodem Citroën Racing Trophy CZ bude o nadcházejícím víkendu Agrotec Rally Hustopeče, která je součástí Mediasport MMČR v rally.
Na startu Agrotec Rally Hustopeče nebudou chybět ani posádky startující v rámci Citroën Racing Trophy CZ. Na sedm posádek CRT CZ je připraveno celkem čtrnáct rychlostních zkoušek v celkové délce 181, 50 kilometrů. Z toho osm měřených úseků absolvují posádky vozů Citroën C2 R2 Max v pátek, kdy budou soupeřit na tratích až do pozdních nočních hodin. V sobotu poté čeká na startovní pole zbývajících šest RZ a následovat bude již pouze cílová rampa v Hustopečích, jejíž začátek je naplánován krátce před půl pátou v podvečer.A kdo se tedy utká v okolí Hustopečí o finanční odměny v celkové výši 19 600 Euro? Největším favoritem na vítězství, a tím i finanční prémii 5000 Euro je talentovaný Jan Černý. Mladý příbramský jezdec dokázal zvítězit jak na Valašce, tak i v Krumlově. Na své konto si tak již připsal 10 000 Euro. V Hustopečích tak bude posádka ve složení Jan Černý a Pavel Kohout bojovat o letošní hattrick.V Krumlově dojel na druhém místě Miroslav Březík, startující s vozem Citroën C2 R2 Max. Březík s Běhulou dokázali využít zkušeností se starty s vozem Škoda Felicia Kit Car a dojeli si pro prémii 4 000 Euro.Kandidátem na přední umístnění v rámci CRT CZ je i pražská posádka ve složení Antonín Matys a Aleš Vaněček. Dvojice, o jejíž vůz se stará hlubošský tým Montcar Autosport (stejný tým připravuje vůz i pro Jana Černého), obsadila při Rallye Český Krumlov třetí místo. Podobný výsledek by rád Matys zopakoval i v Hustopečích.Minimálně na šesté místo z Krumlova v rámci CRT CZ budou chtít navázat také Jakub Koudela s Ondřejem Vichtorou. Naopak na neúspěch přijedou do okolí Hustopečí zapomenout Pavel Přibyl a David Stavjaník. Přibylovi patřila na jihu Čech čtvrtá příčka, ale prasklá poloosa na předposledním měřeném úseku zastavila jeho cestu za finanční prémii ve výši 2 500 Euro. Podobně si vedl i Stavjaník. Ten měl na dosah rovněž umístnění mezi třemi nejrychlejšími účastníky CRT CZ. Výlet mimo trať a nakonec uražené kolo však vystavilo posádce Stavjaník/ Petřvaldský stop v soutěži.České posádky však nebudou mít jednoduchou situaci. Poprvé se letos v České republice představí polská posádka Jan Chmielewski a Robert Hundla. Sedmadvacetiletý jezdec rozhodně není s vozem Citroën C2 R2 žádný nováček. V roce 2008 dokonce získal ve třídách R2B a A/1600 polský titul, a tak jistě českým posádkám nedá zadarmo ani metr na trati.Na startu se neobjeví pouze Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou. Pletka startoval o uplynulém víkendu na šotolinové Rally Sardinia, která byla součástí šampionátu IRC. Posádce s Citroënem C2 R2 se dařilo a obsadila třetí místo ve třídě A6 a celkově sedmnácté místo. Tým by však nestihl přestavět vůz ze šotoliny, a tak Rally Hustopeče vynechá.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?